Skrekkromantikk for gammal og ung
Ei litt for komprimert dramatisering av Maria Gripe-klassikar.
Jonas Skjelde og Anne Wiig i fint samspel.
Foto: Andreas Roksvaag
Det Vestnorske Teateret
Maria Gripe:
Tordivelen flyg i skumringa
Omsett av Solrun Toft Iversen; dramatisering og regi: Miriam Prestøy Lie; scenografi og kostyme: Tora Troe; komposisjon/lyd: Selma Frida Stang; lys- og videodesign: Silje Grimstad
Denne skrekkromantiske 70-talsklassikaren, først skriven som høyrespel og så gitt bokform, høyrer til den delen av Maria Gripes forfattarskap som blir karakterisert som allalderlitteratur. Og framsyninga tek vare på dette, her er noko for både vaksen og ung.
Sjeldan ser ein scenografi og lys/video vere nærast avgjerande for ein teatersuksess, men utan det Tora Troe og Silje Grimstad har skapt på scenen, ville denne framsyninga blitt noko heilt anna. Og neppe betre. Likeins er Selma Frida Stangs nykomponerte musikk med på å lyfte sluttresultatet. Saman bidreg desse til den undringa boka er så rik på.
Historia er ei blanding av notid og fortid, røyndom og overnaturlege innslag, kvardag og kjærleik. Men det spørst om ikkje Miriam Prestøy Lie skulle ha skore meir ned på dei mange elementa, for no blir dette stundom litt for heseblesande og til dels uoversiktleg (sjølv for ein som har lese boka).
Dei tre ungdommane Annika (Anne Wiig), Jonas (Jonas Skjelde) og David (Petter Winther) kjem ved eit tilfelle ut for eit mysterium knytt til ein gammal villa og ein fleire hundre år gammal tragedie. Det utløyser heftig aktivitet både i og utanfor villaen, etter kvart også på den lokale kyrkjegarden i den fiktive småbyen Ringaryd i svenske Småland.
Den tre etasjes villaen syner seg som skapt for mysteriet, rikt utstyrt med ymse rom og vindauge – og ein intelligent (?) plante. Lyssetjinga syter òg for verknadsfullt skuggespel. Dei tre i hovudrollene leverer eit fint samspel og gode einskildprestasjonar.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist, forfattar og fast skribent
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Vestnorske Teateret
Maria Gripe:
Tordivelen flyg i skumringa
Omsett av Solrun Toft Iversen; dramatisering og regi: Miriam Prestøy Lie; scenografi og kostyme: Tora Troe; komposisjon/lyd: Selma Frida Stang; lys- og videodesign: Silje Grimstad
Denne skrekkromantiske 70-talsklassikaren, først skriven som høyrespel og så gitt bokform, høyrer til den delen av Maria Gripes forfattarskap som blir karakterisert som allalderlitteratur. Og framsyninga tek vare på dette, her er noko for både vaksen og ung.
Sjeldan ser ein scenografi og lys/video vere nærast avgjerande for ein teatersuksess, men utan det Tora Troe og Silje Grimstad har skapt på scenen, ville denne framsyninga blitt noko heilt anna. Og neppe betre. Likeins er Selma Frida Stangs nykomponerte musikk med på å lyfte sluttresultatet. Saman bidreg desse til den undringa boka er så rik på.
Historia er ei blanding av notid og fortid, røyndom og overnaturlege innslag, kvardag og kjærleik. Men det spørst om ikkje Miriam Prestøy Lie skulle ha skore meir ned på dei mange elementa, for no blir dette stundom litt for heseblesande og til dels uoversiktleg (sjølv for ein som har lese boka).
Dei tre ungdommane Annika (Anne Wiig), Jonas (Jonas Skjelde) og David (Petter Winther) kjem ved eit tilfelle ut for eit mysterium knytt til ein gammal villa og ein fleire hundre år gammal tragedie. Det utløyser heftig aktivitet både i og utanfor villaen, etter kvart også på den lokale kyrkjegarden i den fiktive småbyen Ringaryd i svenske Småland.
Den tre etasjes villaen syner seg som skapt for mysteriet, rikt utstyrt med ymse rom og vindauge – og ein intelligent (?) plante. Lyssetjinga syter òg for verknadsfullt skuggespel. Dei tre i hovudrollene leverer eit fint samspel og gode einskildprestasjonar.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist, forfattar og fast skribent
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.
Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.
Foto: Mohammed Yassin / Reuters / NTB
Fredsavtale med biverknader
Avtalen mellom Israel og Libanon kan få vidtrekkjande konsekvensar.