JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Rått og sterkt

Engelen frå Kobane er intenst og nærgåande om krigsgalskap.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Madalena Sousa Helly-Hansen er åleine på scena.

Madalena Sousa Helly-Hansen er åleine på scena.

Foto: Thor Brødreskift

Madalena Sousa Helly-Hansen er åleine på scena.

Madalena Sousa Helly-Hansen er åleine på scena.

Foto: Thor Brødreskift

1567
20180914
1567
20180914

Hordaland Teater

Henry Naylor:

Engelen frå Kobane

Omsett av Elise Risnes Eikevik
Regi: Miriam Prestøy Lie
Med: Madalena Sousa Helly-Hansen

Sjeldan har eg sett ein monolog ha så lite monologpreg som denne. Det kjem av ein regi med sterk vekt på rørsle, og ein skodespelar som heile tida agerer med heile seg og slik dreg oss inn i framsyninga. Resultatet er sterkt og godt.

Med eit minimum av rekvisittar og med avgrensa fysisk spelerom tar Madalena Sousa Helly-Hansen oss med til byen Kobane heilt nord i Syria, på eitt tidspunkt ein av frontane i kampen mot IS. Der kjem vi tett inn innpå ei ung jente, kurdiske Rehana, som sterkt mot sin vilje får lære kva borgarkrig er, og kva terroristane i IS kan vere i stand til. Historia byggjer på lagnaden til ei ung kvinne som truleg berre var ein fiksjon, men det Rehana opplever og blir utsett for, skal vere henta frå ulike syriske lagnader.

Historia går ikkje direkte inn i krigens gru, men tek først vegen om Rehana, far hennar og den vesle garden deira med frukttre som er heilagdomen til faren. Han vil helst at ho skal ta over garden, men ho vil bli advokat. Så kjem krigen, og IS og veltar alle planar. Familien er jesidi-kristne, og i tillegg til det regionale får også den religiøse dimensjonen ein plass i det som skjer.

Alt dette blir vove fint saman i ei framsyning full av energi, angst og ytre og indre dramatikk, der den eine aktøren, som òg veit å nytte den enkle scenografien, tek rommet i eige på overtydande vis.

Jan H. LandrO

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Hordaland Teater

Henry Naylor:

Engelen frå Kobane

Omsett av Elise Risnes Eikevik
Regi: Miriam Prestøy Lie
Med: Madalena Sousa Helly-Hansen

Sjeldan har eg sett ein monolog ha så lite monologpreg som denne. Det kjem av ein regi med sterk vekt på rørsle, og ein skodespelar som heile tida agerer med heile seg og slik dreg oss inn i framsyninga. Resultatet er sterkt og godt.

Med eit minimum av rekvisittar og med avgrensa fysisk spelerom tar Madalena Sousa Helly-Hansen oss med til byen Kobane heilt nord i Syria, på eitt tidspunkt ein av frontane i kampen mot IS. Der kjem vi tett inn innpå ei ung jente, kurdiske Rehana, som sterkt mot sin vilje får lære kva borgarkrig er, og kva terroristane i IS kan vere i stand til. Historia byggjer på lagnaden til ei ung kvinne som truleg berre var ein fiksjon, men det Rehana opplever og blir utsett for, skal vere henta frå ulike syriske lagnader.

Historia går ikkje direkte inn i krigens gru, men tek først vegen om Rehana, far hennar og den vesle garden deira med frukttre som er heilagdomen til faren. Han vil helst at ho skal ta over garden, men ho vil bli advokat. Så kjem krigen, og IS og veltar alle planar. Familien er jesidi-kristne, og i tillegg til det regionale får også den religiøse dimensjonen ein plass i det som skjer.

Alt dette blir vove fint saman i ei framsyning full av energi, angst og ytre og indre dramatikk, der den eine aktøren, som òg veit å nytte den enkle scenografien, tek rommet i eige på overtydande vis.

Jan H. LandrO

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Ordskifte
Halvor Tjønn

Å forveksla aggressor med forsvarar

«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»

Den nyfødde kalven.

Den nyfødde kalven.

Foto: Hilde Lussand Selheim

Samfunn
Svein Gjerdåker

Ei ny Ameline er fødd

Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis