JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Psykopaten Peer Gynt

Modernisert Ibsen-klassikar med merkeleg tam samfunnsanalyse.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Peer Gynt anno 2019.

Peer Gynt anno 2019.

Foto: Den Nationale Scene

Peer Gynt anno 2019.

Peer Gynt anno 2019.

Foto: Den Nationale Scene

1554
20191129
1554
20191129

Den Nationale Scene, Teaterkjelleren

Henrik Ibsen / Tore Vagn Lid:

Peer Gynt DUB

Konsept og regi: Tore Vagn Lid
Scenografi og kostyme: Olav Ryland Myrtvedt
Komposisjon og musikalsk arrangement: Knut Vaage og Tore Vagn Lid

Ideen er god: å gi oss ein Peer Gynt frå 1867 i møte med Noreg anno 2019. Hos Ibsen hadde Peer, som løken, ingen kjerne. Hos Lid har han fått ein kjerne, merkeleg eintydig, etter ein personlegdomstest: psykopat.

I denne oppsetjinga får vi Ibsens klassikar i postmodernistisk form, dekonstruert, fragmentert og kaotisk. Den opphavlege historia er lett attkjennande, men med dei obligatoriske metaelementa. Samstundes skal vår nasjonale antihelt setjast inn i, og gjerne kommentere, notidas gjennomkommersialiserte fenomen – det vere seg SFO eller bompengar eller, ikkje minst, den omstridde psykologen Jordan Peterson. Det blir tamt og utan nemnande perspektiv. Som samfunnsanalyse hever ikkje denne framsyninga seg over det ordinære. Eg får lyst til å vende eit av Lids spørsmål i stykket mot han sjølv: «Hva prøver du å si?»

Som teaterleik er det ganske underhaldande (sjølv om delar av publikum gjekk i pausen). Og her spelar musikken ei viktig rolle, men det er ikkje tale om Peer Gynt-musikken til Grieg eller Sæverud. Grieg speler rett nok med, men g-mollballaden hans er sterkt omarrangert, og Knut Vaage har elles skapt musikk som gir framsyninga puls og intensitet.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Den Nationale Scene, Teaterkjelleren

Henrik Ibsen / Tore Vagn Lid:

Peer Gynt DUB

Konsept og regi: Tore Vagn Lid
Scenografi og kostyme: Olav Ryland Myrtvedt
Komposisjon og musikalsk arrangement: Knut Vaage og Tore Vagn Lid

Ideen er god: å gi oss ein Peer Gynt frå 1867 i møte med Noreg anno 2019. Hos Ibsen hadde Peer, som løken, ingen kjerne. Hos Lid har han fått ein kjerne, merkeleg eintydig, etter ein personlegdomstest: psykopat.

I denne oppsetjinga får vi Ibsens klassikar i postmodernistisk form, dekonstruert, fragmentert og kaotisk. Den opphavlege historia er lett attkjennande, men med dei obligatoriske metaelementa. Samstundes skal vår nasjonale antihelt setjast inn i, og gjerne kommentere, notidas gjennomkommersialiserte fenomen – det vere seg SFO eller bompengar eller, ikkje minst, den omstridde psykologen Jordan Peterson. Det blir tamt og utan nemnande perspektiv. Som samfunnsanalyse hever ikkje denne framsyninga seg over det ordinære. Eg får lyst til å vende eit av Lids spørsmål i stykket mot han sjølv: «Hva prøver du å si?»

Som teaterleik er det ganske underhaldande (sjølv om delar av publikum gjekk i pausen). Og her spelar musikken ei viktig rolle, men det er ikkje tale om Peer Gynt-musikken til Grieg eller Sæverud. Grieg speler rett nok med, men g-mollballaden hans er sterkt omarrangert, og Knut Vaage har elles skapt musikk som gir framsyninga puls og intensitet.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Foto: Westcon

FiskeSamfunn

Båtbyggjarfolket

Trålaren «Ecofive» er både ei teknologisk nyvinning og eit resultat av den urgamle båtbyggjarkulturen på Vestlandet.

William Sem Fure
Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Foto: Westcon

FiskeSamfunn

Båtbyggjarfolket

Trålaren «Ecofive» er både ei teknologisk nyvinning og eit resultat av den urgamle båtbyggjarkulturen på Vestlandet.

William Sem Fure

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis