JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Poetisk og fint debutarbeid

Sterkt og tankevekkjande om lagnader som er blitt altfor daglegdagse.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ameli Isungset Agbota og Sissel Ingri Tank-Nielsen.

Ameli Isungset Agbota og Sissel Ingri Tank-Nielsen.

Foto: Sebastian Dalseide

Ameli Isungset Agbota og Sissel Ingri Tank-Nielsen.

Ameli Isungset Agbota og Sissel Ingri Tank-Nielsen.

Foto: Sebastian Dalseide

1902
20221125
1902
20221125

Den Nationale Scene, Lille Scene

Sumaya Jirde Ali:

Havet tar det det ikke gir

Regi og visuelt uttrykk: Annika Silkeberg
Musikk og video: Fredrik Arsæus Nauckhoff

Dette stykket er dramatikardebuten til den sterkt prislønte poeten, aktivisten og samfunnsdebattanten Sumaya Jirde Ali, som den siste tida har hatt sitt eige Antonsen-drama. Ho kjem langt, langt betre ut av debuten enn Antonsen gjorde med si barframsyning. Så bra er dette stykket, at det er grunn til å sjå fram til meir frå denne forfattaren.

Stykket tek ikkje berre utgangspunkt i diktsamlinga Når jeg ser havet, slokner lyset, som ho gav ut for snart to år sidan, det har òg henta både historia og personane frå desse dikta, men ho har likevel evna å gjere dette til eit poetisk og språkleg presist drama.

Det fortel om ungjenta Samira (Ameli Isungset Agbota), som har flykta frå Somalia, korleis ho tek seg over havet og om livet i ein flyktningleir. Det er dels ein monolog, dels ein dialog med bestemora (Sissel Ingri Tank-Nielsen), som stundom figurerer på scena og stundom på video. Havet er personifisert i Stig Amdam, som fungerer meir som ein kommentator.

I oppsettinga av Kjærlighetens Antarktis fylte regissør Silkeberg scena med dels heilt unødvendige effektar. Også i Havet tar det det ikke gir ser scena ut som eit roteloft, men her gir det meir meining – det kan symbolisere havforureininga, som rett nok ikkje blir tematisert i stykket. Der gjeld det eksistensielle spørsmål som liv og død, identitet, fridom, tilhøyrsle og sakn, lausriving, venting og forventningar til livet.

Agbota har synt ei fin kunstnarleg utvikling dei siste åra, og her beherskar ho rolla på overtydande vis. Også samspelet med Tank-Nielsen fungerer framifrå.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Den Nationale Scene, Lille Scene

Sumaya Jirde Ali:

Havet tar det det ikke gir

Regi og visuelt uttrykk: Annika Silkeberg
Musikk og video: Fredrik Arsæus Nauckhoff

Dette stykket er dramatikardebuten til den sterkt prislønte poeten, aktivisten og samfunnsdebattanten Sumaya Jirde Ali, som den siste tida har hatt sitt eige Antonsen-drama. Ho kjem langt, langt betre ut av debuten enn Antonsen gjorde med si barframsyning. Så bra er dette stykket, at det er grunn til å sjå fram til meir frå denne forfattaren.

Stykket tek ikkje berre utgangspunkt i diktsamlinga Når jeg ser havet, slokner lyset, som ho gav ut for snart to år sidan, det har òg henta både historia og personane frå desse dikta, men ho har likevel evna å gjere dette til eit poetisk og språkleg presist drama.

Det fortel om ungjenta Samira (Ameli Isungset Agbota), som har flykta frå Somalia, korleis ho tek seg over havet og om livet i ein flyktningleir. Det er dels ein monolog, dels ein dialog med bestemora (Sissel Ingri Tank-Nielsen), som stundom figurerer på scena og stundom på video. Havet er personifisert i Stig Amdam, som fungerer meir som ein kommentator.

I oppsettinga av Kjærlighetens Antarktis fylte regissør Silkeberg scena med dels heilt unødvendige effektar. Også i Havet tar det det ikke gir ser scena ut som eit roteloft, men her gir det meir meining – det kan symbolisere havforureininga, som rett nok ikkje blir tematisert i stykket. Der gjeld det eksistensielle spørsmål som liv og død, identitet, fridom, tilhøyrsle og sakn, lausriving, venting og forventningar til livet.

Agbota har synt ei fin kunstnarleg utvikling dei siste åra, og her beherskar ho rolla på overtydande vis. Også samspelet med Tank-Nielsen fungerer framifrå.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis