Opnar sansane
Kant er leikent, fantasieggjande og teknisk briljant.
Régis Royer er åleine på scenen i rolla som guten Kristoffer.
Foto: Maxime Lethelier
Det Norske
Teatret, Scene 2
Jon Fosse:
Kant
Regi, konsept og scenografi: Emilie Anna Maillet
Videodesign: Maxime Lethelier
Ex Voto à la lune, Frankrike
Jon Fosse skriv ikkje barnebøker, men allalderlitteratur. Biletboka Kant (1990), illustrert av Akin Duzakin, er kanskje det aller beste dømet på det. Her lèt han åtte år gamle Kristoffer undre seg over universet. Er det endelaust? Kva vil det i så fall seie? Om det har ei yttergrense, kva ligg bortanfor kanten? Og kan det tenkjast at Kristoffer og far hans berre eksisterer i draumen til ei kjempe som er så stor at ingen på jorda kan sjå at det er ei kjempe? Finn den filosofiinteresserte far hans kanskje nokre svar hos filosofen Immanuel Kant?
Desse funderingane, som stundom skremmer åtteåringen, har det franske teaterkompaniet Ex Voto à la lune laga ei fabelaktig framsyning over. På scenen er det berre éin skodespelar, Régis Royer, som speler Kristoffer og gir att replikkane far hans har i boka. Og han løyser oppgåva si godt. Men det som lyftar denne produksjonen til stjernehimmelen, er den makelause bruken av video, som projisert mot både scenegolv og bakvegg frå sekund til sekund omskapar guterommet og hentar inn heile universet. I vekslinga mellom lys og mørker, inne og ute, rørsler og stille får Kristoffers undring – og angst – spele seg ut. Stundom får han leike seg med tyngdekrafta, stundom står han berre måpande overfor det som opnar seg for han – og oss. Kant er blitt ei framsyning som kallar på både undring og beundring, eit meisterleg stykke teater for alle aldrar.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Norske
Teatret, Scene 2
Jon Fosse:
Kant
Regi, konsept og scenografi: Emilie Anna Maillet
Videodesign: Maxime Lethelier
Ex Voto à la lune, Frankrike
Jon Fosse skriv ikkje barnebøker, men allalderlitteratur. Biletboka Kant (1990), illustrert av Akin Duzakin, er kanskje det aller beste dømet på det. Her lèt han åtte år gamle Kristoffer undre seg over universet. Er det endelaust? Kva vil det i så fall seie? Om det har ei yttergrense, kva ligg bortanfor kanten? Og kan det tenkjast at Kristoffer og far hans berre eksisterer i draumen til ei kjempe som er så stor at ingen på jorda kan sjå at det er ei kjempe? Finn den filosofiinteresserte far hans kanskje nokre svar hos filosofen Immanuel Kant?
Desse funderingane, som stundom skremmer åtteåringen, har det franske teaterkompaniet Ex Voto à la lune laga ei fabelaktig framsyning over. På scenen er det berre éin skodespelar, Régis Royer, som speler Kristoffer og gir att replikkane far hans har i boka. Og han løyser oppgåva si godt. Men det som lyftar denne produksjonen til stjernehimmelen, er den makelause bruken av video, som projisert mot både scenegolv og bakvegg frå sekund til sekund omskapar guterommet og hentar inn heile universet. I vekslinga mellom lys og mørker, inne og ute, rørsler og stille får Kristoffers undring – og angst – spele seg ut. Stundom får han leike seg med tyngdekrafta, stundom står han berre måpande overfor det som opnar seg for han – og oss. Kant er blitt ei framsyning som kallar på både undring og beundring, eit meisterleg stykke teater for alle aldrar.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og fast skribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.
Foto: Erika Hebbert
Sterkt om livsløgn og overleving
Gode skodespelarprestasjonar i intens kamp på liv og død.
Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.
Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB
Ny statsminister med gjeld, utan budsjett
No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.
Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.
Foto: Thomas Fure / NTB
– No ser me effekten av færre politifolk
Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).
Den oppdaterte boka om rettens ironi er ei samling av tekstar frå Rune Slagstad gjennom førti år.
Foto: André Johansen / Pax Forlag
Jussen som styringsverktøy
Rettens ironi, no i fjerde og utvida utgåve, har for lengst blitt ein klassikar i norsk idé- og rettshistorie.
Finn Olstad har doktorgrad i historie og er tidlegare professor ved Seksjon for kultur og samfunn ved Noregs idrettshøgskule.
Foto: Edvard Thorup
Det nye klassesamfunnet
Finn Olstads nye bok er eit lettlese innspel til ei sårt tiltrengd innsikt i skilnaden mellom fakta og ideologi.