JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Kvinnerøyster

Velspelte monologar, men prosjektet er litt uklart.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Reidun Melvær Berge spelar åtte kvinneroller.

Reidun Melvær Berge spelar åtte kvinneroller.

Foto: Det Vestnorske Teatret

Reidun Melvær Berge spelar åtte kvinneroller.

Reidun Melvær Berge spelar åtte kvinneroller.

Foto: Det Vestnorske Teatret

1435
20210409
1435
20210409

Det Vestnorske Teateret

Manus Frode Gjerløw og Reidun Melvær Berge:

Rett på sak

Regi og scenografi: Frode Gjerløw
Musikk: Kato Ådland

Grepet er spesielt. Ikkje berre har ein teke (utdrag av) autentiske tekstar frå åtte ulike kvinner i tidsspennet mellom 1888 og 2019. Orda er også lagde i munnen på kvinneskikkelsar som i utgangspunktet ikkje har noko å gjere med dei åtte som skreiv eller uttalte monologane skodespelar Reidun Melvær Berge framfører i boksen ho er lukka inne i. Slik blir tekstane allmenngjorde, og pleksiglasboksen skal vel minne om det berømte glastaket og andre hindringar for kvinner i samfunnet vårt.

Bortsett frå at dei fleste tekstane handlar om kvinnesak og likestilling, verkar ikkje utvalet alltid like opplagt. Heller ikkje kven som er valt til å seie kva. Medan det gir meining å la ei gammal kvinne uttale det miljøaktivisten Penelope Lea uttrykte i ei tale for eit par år sidan, er det til dømes ikkje like naturleg å la ein politietterforskar gi røyst til Berit Ås’ sterke tale om kvinnekultur. Men i sum gir tekstane eit perspektiv på kvinners kamp for røysterett og likestilling.

Reidun Melvær Berge har alt synt at ho har ei framtid på teaterscena. Ho lukkast ikkje like godt med å gi liv til alle dei åtte kvinnene, men taklar dei fleste bra.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Vestnorske Teateret

Manus Frode Gjerløw og Reidun Melvær Berge:

Rett på sak

Regi og scenografi: Frode Gjerløw
Musikk: Kato Ådland

Grepet er spesielt. Ikkje berre har ein teke (utdrag av) autentiske tekstar frå åtte ulike kvinner i tidsspennet mellom 1888 og 2019. Orda er også lagde i munnen på kvinneskikkelsar som i utgangspunktet ikkje har noko å gjere med dei åtte som skreiv eller uttalte monologane skodespelar Reidun Melvær Berge framfører i boksen ho er lukka inne i. Slik blir tekstane allmenngjorde, og pleksiglasboksen skal vel minne om det berømte glastaket og andre hindringar for kvinner i samfunnet vårt.

Bortsett frå at dei fleste tekstane handlar om kvinnesak og likestilling, verkar ikkje utvalet alltid like opplagt. Heller ikkje kven som er valt til å seie kva. Medan det gir meining å la ei gammal kvinne uttale det miljøaktivisten Penelope Lea uttrykte i ei tale for eit par år sidan, er det til dømes ikkje like naturleg å la ein politietterforskar gi røyst til Berit Ås’ sterke tale om kvinnekultur. Men i sum gir tekstane eit perspektiv på kvinners kamp for røysterett og likestilling.

Reidun Melvær Berge har alt synt at ho har ei framtid på teaterscena. Ho lukkast ikkje like godt med å gi liv til alle dei åtte kvinnene, men taklar dei fleste bra.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Foto: Maria Gros Vatne

FilmKultur
Mona Louise Dysvik Mørk

Frå draum til sorg

Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild

BokMeldingar
Oddmund Hagen

«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbelt­gjengeri»

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Kven har makt over kven?

Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis