Kvinnerøyster
Velspelte monologar, men prosjektet er litt uklart.
Reidun Melvær Berge spelar åtte kvinneroller.
Foto: Det Vestnorske Teatret
Det Vestnorske Teateret
Manus Frode Gjerløw og Reidun Melvær Berge:
Rett på sak
Regi og scenografi: Frode Gjerløw
Musikk: Kato Ådland
Grepet er spesielt. Ikkje berre har ein teke (utdrag av) autentiske tekstar frå åtte ulike kvinner i tidsspennet mellom 1888 og 2019. Orda er også lagde i munnen på kvinneskikkelsar som i utgangspunktet ikkje har noko å gjere med dei åtte som skreiv eller uttalte monologane skodespelar Reidun Melvær Berge framfører i boksen ho er lukka inne i. Slik blir tekstane allmenngjorde, og pleksiglasboksen skal vel minne om det berømte glastaket og andre hindringar for kvinner i samfunnet vårt.
Bortsett frå at dei fleste tekstane handlar om kvinnesak og likestilling, verkar ikkje utvalet alltid like opplagt. Heller ikkje kven som er valt til å seie kva. Medan det gir meining å la ei gammal kvinne uttale det miljøaktivisten Penelope Lea uttrykte i ei tale for eit par år sidan, er det til dømes ikkje like naturleg å la ein politietterforskar gi røyst til Berit Ås’ sterke tale om kvinnekultur. Men i sum gir tekstane eit perspektiv på kvinners kamp for røysterett og likestilling.
Reidun Melvær Berge har alt synt at ho har ei framtid på teaterscena. Ho lukkast ikkje like godt med å gi liv til alle dei åtte kvinnene, men taklar dei fleste bra.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Vestnorske Teateret
Manus Frode Gjerløw og Reidun Melvær Berge:
Rett på sak
Regi og scenografi: Frode Gjerløw
Musikk: Kato Ådland
Grepet er spesielt. Ikkje berre har ein teke (utdrag av) autentiske tekstar frå åtte ulike kvinner i tidsspennet mellom 1888 og 2019. Orda er også lagde i munnen på kvinneskikkelsar som i utgangspunktet ikkje har noko å gjere med dei åtte som skreiv eller uttalte monologane skodespelar Reidun Melvær Berge framfører i boksen ho er lukka inne i. Slik blir tekstane allmenngjorde, og pleksiglasboksen skal vel minne om det berømte glastaket og andre hindringar for kvinner i samfunnet vårt.
Bortsett frå at dei fleste tekstane handlar om kvinnesak og likestilling, verkar ikkje utvalet alltid like opplagt. Heller ikkje kven som er valt til å seie kva. Medan det gir meining å la ei gammal kvinne uttale det miljøaktivisten Penelope Lea uttrykte i ei tale for eit par år sidan, er det til dømes ikkje like naturleg å la ein politietterforskar gi røyst til Berit Ås’ sterke tale om kvinnekultur. Men i sum gir tekstane eit perspektiv på kvinners kamp for røysterett og likestilling.
Reidun Melvær Berge har alt synt at ho har ei framtid på teaterscena. Ho lukkast ikkje like godt med å gi liv til alle dei åtte kvinnene, men taklar dei fleste bra.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.
Foto: Maria Gros Vatne
Frå draum til sorg
Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».
Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.
Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild
«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbeltgjengeri»
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.
The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.
Sveinung Rotevatn (V), som ser opp, talte ikkje under behandlinga av den nye abortlova 3. desember. Den som gjekk fram til talarstolen flest gonger, var Marian Hussein (SV).
Foto: Thomas Fure / AP / NTB
Mors liv i salen
Debatten vi fekk høyre då den nye abortlova blei behandla tysdag, strekte seg frå 10.00 til 14.30, frå 1915 til framtida og frå fosteret til den store verda.