JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Kvifor ikkje heller lage film?

Skodespelarprestasjonane er framifrå i ei problematisk framsyning.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Stine Robin Eskildsen og Kim Kalsås står perfekt til kvarandre som Cate og Ian, skriv  Jan H. Landro.

Stine Robin Eskildsen og Kim Kalsås står perfekt til kvarandre som Cate og Ian, skriv Jan H. Landro.

Foto: Odd Mehus

Stine Robin Eskildsen og Kim Kalsås står perfekt til kvarandre som Cate og Ian, skriv  Jan H. Landro.

Stine Robin Eskildsen og Kim Kalsås står perfekt til kvarandre som Cate og Ian, skriv Jan H. Landro.

Foto: Odd Mehus

2576
20210604
2576
20210604

Den Nationale Scene, Teaterkjelleren

Sarah Kane:

Sprengt

Omsetjing: Runa Borch
Skolseg
Regi: Kjersti Horn
Scenografi og kostyme: Sven Haraldsson
Videoregi: Mads Sjøgård
Pettersen

Kjersti Horn er den fremste eksponenten for videobruk i norsk teater, på Den Nationale Scene har det til dømes resultert i den slåande produksjonen av Arv og miljø (2018). Men etter kvart har ho drive utforskinga av dette mediet så langt at ho kanskje heller bør lage film. Når den fysiske nærleiken – teaterets styrke – blir erstatta av filmens avstand, gjer det noko med opplevinga.

Brutalt

Til ein viss grad kan avstanden forsvarast med at innhaldet og uttrykket i dette stykket er så brutalt, og at Sarah Kane tek råskapen heilt ut. Men det er underleg kva tid kan gjere med ein tekst; stykka hennar gjorde sterkare inntrykk for 20–25 år sidan enn i dag. Så vi hadde nok tolt dette debutstykket om krig, valdtekt, kjønn, rasisme, kannibalisme og sjølvmord, som ble skrive i 1995 med krigen i Bosnia som bakgrunn, utan dei filtera Horn legg inn.

Scenerommet er blitt det ein i målarkunsten kallar triptyk, opphaveleg ei tredelt altertavle med ein midtdel og to fløymotiv, no meir allment eit kunstverk i tre delar. Sjølve spelet går føre seg i midtdelen, men det meste av tida bak eit ugjennomsiktig slør. I staden får vi sjå handlinga, oftast i nærbilete, som video i dei to sidefløyene.

Heile tida følger Michaela Vyskocil Gettwert aktørane tett med kameraet sitt. Oftast får vi det same biletet i begge sidefløyene, men ikkje alltid, stundom er perspektivet forskjellig. Og som eit ekstra metaaspekt ser vi innimellom i den eine fløya fotografen i arbeid, filma i svartkvitt av ein kollega.

Eit døgn

Handlinga utspeler seg i eit lite døgn på eit hotellrom i Leeds. Den aldrande og fordrukne lokaljournalisten Ian (Kim Kalsås) har lokka til seg den unge, uskuldige ekskjærasten Cate (Stine Robin Eskildsen). Han er manipulerande, ho prøver å stå imot. Trugsmål og vald følgjer, og då ein farga soldat (Oscar Jean) trengjer seg inn, skjønar vi at det er krig utanfor, samstundes som han lyftar brutaliteten og råskapen fleire hakk.

Paret Kalsås og Eskildsen står perfekt til kvarandre og gjer kvarandre gode i den maktkampen som oppstår mellom dei to sceneskikkelsane. Som typar er Ian og Cate svært ulike, likevel er det noko som bind dei saman, og samspelet deira gjer ei sterk framsyning endå sterkare.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Den Nationale Scene, Teaterkjelleren

Sarah Kane:

Sprengt

Omsetjing: Runa Borch
Skolseg
Regi: Kjersti Horn
Scenografi og kostyme: Sven Haraldsson
Videoregi: Mads Sjøgård
Pettersen

Kjersti Horn er den fremste eksponenten for videobruk i norsk teater, på Den Nationale Scene har det til dømes resultert i den slåande produksjonen av Arv og miljø (2018). Men etter kvart har ho drive utforskinga av dette mediet så langt at ho kanskje heller bør lage film. Når den fysiske nærleiken – teaterets styrke – blir erstatta av filmens avstand, gjer det noko med opplevinga.

Brutalt

Til ein viss grad kan avstanden forsvarast med at innhaldet og uttrykket i dette stykket er så brutalt, og at Sarah Kane tek råskapen heilt ut. Men det er underleg kva tid kan gjere med ein tekst; stykka hennar gjorde sterkare inntrykk for 20–25 år sidan enn i dag. Så vi hadde nok tolt dette debutstykket om krig, valdtekt, kjønn, rasisme, kannibalisme og sjølvmord, som ble skrive i 1995 med krigen i Bosnia som bakgrunn, utan dei filtera Horn legg inn.

Scenerommet er blitt det ein i målarkunsten kallar triptyk, opphaveleg ei tredelt altertavle med ein midtdel og to fløymotiv, no meir allment eit kunstverk i tre delar. Sjølve spelet går føre seg i midtdelen, men det meste av tida bak eit ugjennomsiktig slør. I staden får vi sjå handlinga, oftast i nærbilete, som video i dei to sidefløyene.

Heile tida følger Michaela Vyskocil Gettwert aktørane tett med kameraet sitt. Oftast får vi det same biletet i begge sidefløyene, men ikkje alltid, stundom er perspektivet forskjellig. Og som eit ekstra metaaspekt ser vi innimellom i den eine fløya fotografen i arbeid, filma i svartkvitt av ein kollega.

Eit døgn

Handlinga utspeler seg i eit lite døgn på eit hotellrom i Leeds. Den aldrande og fordrukne lokaljournalisten Ian (Kim Kalsås) har lokka til seg den unge, uskuldige ekskjærasten Cate (Stine Robin Eskildsen). Han er manipulerande, ho prøver å stå imot. Trugsmål og vald følgjer, og då ein farga soldat (Oscar Jean) trengjer seg inn, skjønar vi at det er krig utanfor, samstundes som han lyftar brutaliteten og råskapen fleire hakk.

Paret Kalsås og Eskildsen står perfekt til kvarandre og gjer kvarandre gode i den maktkampen som oppstår mellom dei to sceneskikkelsane. Som typar er Ian og Cate svært ulike, likevel er det noko som bind dei saman, og samspelet deira gjer ei sterk framsyning endå sterkare.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Foto: Nils Petter Nilsson / TT / NTB

Samfunn

Rekordlang straff etter trippeldrap

To svenske tenåringar vart førre veke dømde til 10 og 12 år i fengsel. Dommen viser kva rolle mindreårige speler i kriminelle nettverk. Og at dei kan verte straffa hardt.

Christiane Jordheim Larsen
Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Foto: Nils Petter Nilsson / TT / NTB

Samfunn

Rekordlang straff etter trippeldrap

To svenske tenåringar vart førre veke dømde til 10 og 12 år i fengsel. Dommen viser kva rolle mindreårige speler i kriminelle nettverk. Og at dei kan verte straffa hardt.

Christiane Jordheim Larsen
Terner og måsar er to underfamilier av den store måsefamilien, men skil seg vesentleg frå kvarandre i utforming, flukt og levestil. Terner har ei kløft i halen og spisse vengjer.

Terner og måsar er to underfamilier av den store måsefamilien, men skil seg vesentleg frå kvarandre i utforming, flukt og levestil. Terner har ei kløft i halen og spisse vengjer.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Makrellterna over vatnet

Gjennom oppveksten var ei av dei sterkaste opplevingane mine å oppdage den fyrste makrellterna blant hettemåsane.

Naïd Mubalegh
Terner og måsar er to underfamilier av den store måsefamilien, men skil seg vesentleg frå kvarandre i utforming, flukt og levestil. Terner har ei kløft i halen og spisse vengjer.

Terner og måsar er to underfamilier av den store måsefamilien, men skil seg vesentleg frå kvarandre i utforming, flukt og levestil. Terner har ei kløft i halen og spisse vengjer.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Makrellterna over vatnet

Gjennom oppveksten var ei av dei sterkaste opplevingane mine å oppdage den fyrste makrellterna blant hettemåsane.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis