Flytande i tid og rom
Interessant debut som ikkje heilt klarar å samle alle delane, eller ikkje vil.
Sigurd Myhre og Henriette Marø står på scena.
Foto: Øyvind Eide
Nationaltheatret, Malersalen:
Vibeke Tandberg:
Hunder
Regi: Runar Hodne
Scenografi: Vibeke Tandberg
Kostyme: Michael Olestad
Komponist: Lars Petter Hagen
Fotokunstnaren og forfattaren Vibeke Tandberg har gått til teateret. Det gjer ho ved å dramatisere sin eigen roman frå 2014, Tempelhof. Debutarbeidet inneheld også tydelege ekko frå fotokunsten hennar. Resultatet er interessant og syner at ho har ei framtid også innan scenekunsten.
Mykje av det absurde og draumeaktig utflytande frå romanen er med i framsyninga, der tid og rom aldri blir klart definerte, men er i stadig rørsle. Hunder er inga lineær forteljing, snarare ein serie tablå.
Det unge paret Kam (Henriette Marø) og Mak (Sigurd Myhre) står i ein palmehage og speidar mot og roper til ein liten unge. Det er knapt så dei ensar kvarandre. Dei vender seg berre til ungen, og dialogen deira blir absurd, dei snakkar forbi kvarandre. Likevel er det ein påfallande avstand til ungen, som mora kallar «den», men frykta for at noko skal skje med barnet, er også tydeleg til stades. Tandberg skriv om foreldreskap som ei livslang plikt, og her møter vi to foreldre som går så opp i rolla at dei gløymer kvarandre. Slik viskar dei ut sin eigen identitet.
Hunder er ei framsyning i medviten (?) oppløysing. I kontrast til dette synest regissør Runar Hodne å ha lagt opp til ein stram spelestil med minimal variasjon og lite rom for briljans for dei to medverkande. Men dette tilfører framsyninga nødvendig spenning og dynamikk.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast skribent i
Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Nationaltheatret, Malersalen:
Vibeke Tandberg:
Hunder
Regi: Runar Hodne
Scenografi: Vibeke Tandberg
Kostyme: Michael Olestad
Komponist: Lars Petter Hagen
Fotokunstnaren og forfattaren Vibeke Tandberg har gått til teateret. Det gjer ho ved å dramatisere sin eigen roman frå 2014, Tempelhof. Debutarbeidet inneheld også tydelege ekko frå fotokunsten hennar. Resultatet er interessant og syner at ho har ei framtid også innan scenekunsten.
Mykje av det absurde og draumeaktig utflytande frå romanen er med i framsyninga, der tid og rom aldri blir klart definerte, men er i stadig rørsle. Hunder er inga lineær forteljing, snarare ein serie tablå.
Det unge paret Kam (Henriette Marø) og Mak (Sigurd Myhre) står i ein palmehage og speidar mot og roper til ein liten unge. Det er knapt så dei ensar kvarandre. Dei vender seg berre til ungen, og dialogen deira blir absurd, dei snakkar forbi kvarandre. Likevel er det ein påfallande avstand til ungen, som mora kallar «den», men frykta for at noko skal skje med barnet, er også tydeleg til stades. Tandberg skriv om foreldreskap som ei livslang plikt, og her møter vi to foreldre som går så opp i rolla at dei gløymer kvarandre. Slik viskar dei ut sin eigen identitet.
Hunder er ei framsyning i medviten (?) oppløysing. I kontrast til dette synest regissør Runar Hodne å ha lagt opp til ein stram spelestil med minimal variasjon og lite rom for briljans for dei to medverkande. Men dette tilfører framsyninga nødvendig spenning og dynamikk.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast skribent i
Dag og Tid.
Fleire artiklar
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!
Foto: Per Løchen /NTB
Mat på nasjonaldagen
Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?