JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Fartsfylt, men
litt ufarleg kabaret

Ei framsyning som har det meste, men bommar på det viktigaste: balansen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ida Holten Worsøe og Eirik del Barco Soleglad i musikalen som har vorte kalla den beste i verda.

Ida Holten Worsøe og Eirik del Barco Soleglad i musikalen som har vorte kalla den beste i verda.

Foto: Odd Mehus

Ida Holten Worsøe og Eirik del Barco Soleglad i musikalen som har vorte kalla den beste i verda.

Ida Holten Worsøe og Eirik del Barco Soleglad i musikalen som har vorte kalla den beste i verda.

Foto: Odd Mehus

2756
20200214
2756
20200214

Den Nationale Scene, Hoved­scenen

John Kander, Joe Masteroff og Frank Ebb:

Cabaret

Omsett av Ragnar Olsen
Omarbeiding og regi: Nina Wester
Musikalsk ansvarleg: Helge Lilletvedt
Scenografi, kostyme og masker: Daniel Åkerström-Steen Koreografi: Sofia Södergård

Nytilsett teatersjef Stefan Larssons hovudsatsing denne våren kunne ha blitt ein teatertopp, for det manglar ikkje på framifrå prestasjonar i mange ledd. Men appetitten på leik og fest vann over alvoret i Nina Westers regi, og den ubalansen som dermed oppstod, gjer skade på heilskapen.

Snart nitti år etter tida denne musikalen skildrar, kjennest han urovekkjande aktuell og relevant. Nettopp dei tendensane framsyninga åtvarar mot – autoritære rørsler, jødehat og andre former for hat og framandfrykt – er sterkare no i Europa enn nokosinne etter andre verdskrigen.

Det som framfor noko gjer Cabaret til ein av verdas beste musikalar, i tillegg til musikken og skildringane av ei byrjande undergangsstemning, er den fine balansen mellom djupt, urovekkjande alvor og underhaldning, dette som prega dei første åra av trettitalet i Berlin og som Christopher Isherwood har handtert så godt i romanen Goodbye to Berlin frå 1946. Men det er nettopp her regien sviktar, og då kan ikkje dei mange fine kvalitetane rette opp dette underskotet.

Det er mykje god underhaldning, sterk humor, mykje rørsle og energi, mykje fin og oppfinnsam dans, glimrande orkester, lekker og funksjonell scenografi og ei styggvakker hyllest til ulikskapen, men trass i at første akta er dobbelt så lang som den andre, får det farlege liten plass anna enn i heilt korte glimt. Derfor verkar heller ikkje det farlege så godt førebudd når det openberrar seg. Men det skal seiast at måten «vondskapen» trer fram på, er både elegant og verknadsfull.

Til hovudrolla som den politisk naive kabaretdansaren Sally Bowles har DNS henta inn Ida Holten Worsøe, som gjer ein meir enn fullgod jobb. Hennar Sally er sjarmerande frekk, sterkt sensuell, framifrå til å føre seg og utstyrt med ei praktfull songrøyst. Mot dette fyrverkeriet blir Kristoffer Sagmo Aalberg litt tam som Cliff Bradshaw, men han speler godt opp til henne og gjer forfattar-humanisten til ein høgst truverdig person. Heilt på høgda er likeins Eirik del Barco Soleglad, som gjer den ikoniske konferansieren til den farlege og leikande skikkelsen han skal og må vere. Samspelet mellom Kjersti Elvik og Sverre Røssummoen som husvertinna og den gamle jøden har fleire nydelege parti, elles er det ei glede å sjå Kamilla Grønli Hartvig utfalde seg som prostituert.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast skribent i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Den Nationale Scene, Hoved­scenen

John Kander, Joe Masteroff og Frank Ebb:

Cabaret

Omsett av Ragnar Olsen
Omarbeiding og regi: Nina Wester
Musikalsk ansvarleg: Helge Lilletvedt
Scenografi, kostyme og masker: Daniel Åkerström-Steen Koreografi: Sofia Södergård

Nytilsett teatersjef Stefan Larssons hovudsatsing denne våren kunne ha blitt ein teatertopp, for det manglar ikkje på framifrå prestasjonar i mange ledd. Men appetitten på leik og fest vann over alvoret i Nina Westers regi, og den ubalansen som dermed oppstod, gjer skade på heilskapen.

Snart nitti år etter tida denne musikalen skildrar, kjennest han urovekkjande aktuell og relevant. Nettopp dei tendensane framsyninga åtvarar mot – autoritære rørsler, jødehat og andre former for hat og framandfrykt – er sterkare no i Europa enn nokosinne etter andre verdskrigen.

Det som framfor noko gjer Cabaret til ein av verdas beste musikalar, i tillegg til musikken og skildringane av ei byrjande undergangsstemning, er den fine balansen mellom djupt, urovekkjande alvor og underhaldning, dette som prega dei første åra av trettitalet i Berlin og som Christopher Isherwood har handtert så godt i romanen Goodbye to Berlin frå 1946. Men det er nettopp her regien sviktar, og då kan ikkje dei mange fine kvalitetane rette opp dette underskotet.

Det er mykje god underhaldning, sterk humor, mykje rørsle og energi, mykje fin og oppfinnsam dans, glimrande orkester, lekker og funksjonell scenografi og ei styggvakker hyllest til ulikskapen, men trass i at første akta er dobbelt så lang som den andre, får det farlege liten plass anna enn i heilt korte glimt. Derfor verkar heller ikkje det farlege så godt førebudd når det openberrar seg. Men det skal seiast at måten «vondskapen» trer fram på, er både elegant og verknadsfull.

Til hovudrolla som den politisk naive kabaretdansaren Sally Bowles har DNS henta inn Ida Holten Worsøe, som gjer ein meir enn fullgod jobb. Hennar Sally er sjarmerande frekk, sterkt sensuell, framifrå til å føre seg og utstyrt med ei praktfull songrøyst. Mot dette fyrverkeriet blir Kristoffer Sagmo Aalberg litt tam som Cliff Bradshaw, men han speler godt opp til henne og gjer forfattar-humanisten til ein høgst truverdig person. Heilt på høgda er likeins Eirik del Barco Soleglad, som gjer den ikoniske konferansieren til den farlege og leikande skikkelsen han skal og må vere. Samspelet mellom Kjersti Elvik og Sverre Røssummoen som husvertinna og den gamle jøden har fleire nydelege parti, elles er det ei glede å sjå Kamilla Grønli Hartvig utfalde seg som prostituert.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast skribent i
Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Kjelde: Per Thorvaldsen og DALL-E 3

TeknologiFeature

Musikkteori for tonedauve 

Musikk er matematikk, og kanskje den einaste forma for brøkrekning som kan vekkja andre kjensler enn berre frustrasjon.

Per Thorvaldsen
Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Kjelde: Per Thorvaldsen og DALL-E 3

TeknologiFeature

Musikkteori for tonedauve 

Musikk er matematikk, og kanskje den einaste forma for brøkrekning som kan vekkja andre kjensler enn berre frustrasjon.

Per Thorvaldsen
Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Foto: Elliott Verdier / The New York Times / NTB

Ordskifte
Anne GunnPettersen

Ein endrar ikkje naturen med talemåtar

Dombås Hotell brenn 19. mai 2007.

Dombås Hotell brenn 19. mai 2007.

Foto: Kari Anette Austvik / NTB

Frå bridgeverdaKunnskap
Erlend Skjetne

Frå bridgeverda: Svidd utgang

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
Ingvild Bræin

Fadesar og fasadar

Roboten blir til mens vi ror.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis