Eit skammeleg kapittel
Sytten somrar byr på effektiv historieforteljing, men ujamne prestasjonar.
Odin Waage som den tyske soldaten Hans og Stine Robin Eskildsen som den 17 år gamle Solveig.
Foto: Sebastian Dalseide
Den Nationale Scene, Teaterkjelleren
Stig Amdam:
Sytten somrar
Regi: Miriam Prestøy Lie
Scenografi og kostyme: Tora Troe
Lysdesign: Silje Grimstad
Komponistar: Thea Hjelmeland og Chris Holm
Om svik og eit fatalt val med livsvarige konsekvensar. Ei historie vi treng å få gjenteken og gjenteken. Stig Amdam har gitt grei form til tematikken, og regien held tempoet oppe.
Stykket syner eit utsnitt av eit skammeleg kapittel i det norske rettsoppgjeret, om korleis forelska ungjenter blei trakasserte, sende ut av landet og mista statsborgarskapet sitt fordi kjærleiken deira hadde retta seg mot fienden. Andre slapp langt lettare, som vi veit.
Rett nok er fokuset i det nyskrivne stykket retta meir mot forspelet – forelskinga mellom 17 år gamle Solveig (Stine Robin Eskildsen) og den tyske soldaten Hans (Odin Waage frå Rådebank) – og tida deira i eit utbomba Dresden enn mot sjølve behandlinga av «tyskartøsa». Det siste har vel knapt vore tema i norsk dramatikk før. Sjølv om Solveig tilsynelatande slapp lettare enn mange andre kvinner i same situasjon, får Amdam likevel godt fram det audmjukande og nedverdigande desse kvinnene måtte gjennom.
Stine Robin Eskildsen syner at ho har ikkje gløymt korleis det er å vere ung og forelska, spelet hennar verkar overtydande. Også som mor og hustru under svært dystre kår i DDR anno 1954. Waage er ein ung soldat det er lett å forelske seg i, som ektemann blir han meir konturlaus. Susann Bugge Kambestad taklar bra dobbeltspelet som Solveigs syster, medan mora i Irene Waages skikkelse blir for mykje av ein karikatur. Jonatan Filip blir litt stiv i rolla som ekskjærasten som skal tvinge ei tilståing ut av Solveig.
Effektfull lyssetting og musikk lyftar framsyninga.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Den Nationale Scene, Teaterkjelleren
Stig Amdam:
Sytten somrar
Regi: Miriam Prestøy Lie
Scenografi og kostyme: Tora Troe
Lysdesign: Silje Grimstad
Komponistar: Thea Hjelmeland og Chris Holm
Om svik og eit fatalt val med livsvarige konsekvensar. Ei historie vi treng å få gjenteken og gjenteken. Stig Amdam har gitt grei form til tematikken, og regien held tempoet oppe.
Stykket syner eit utsnitt av eit skammeleg kapittel i det norske rettsoppgjeret, om korleis forelska ungjenter blei trakasserte, sende ut av landet og mista statsborgarskapet sitt fordi kjærleiken deira hadde retta seg mot fienden. Andre slapp langt lettare, som vi veit.
Rett nok er fokuset i det nyskrivne stykket retta meir mot forspelet – forelskinga mellom 17 år gamle Solveig (Stine Robin Eskildsen) og den tyske soldaten Hans (Odin Waage frå Rådebank) – og tida deira i eit utbomba Dresden enn mot sjølve behandlinga av «tyskartøsa». Det siste har vel knapt vore tema i norsk dramatikk før. Sjølv om Solveig tilsynelatande slapp lettare enn mange andre kvinner i same situasjon, får Amdam likevel godt fram det audmjukande og nedverdigande desse kvinnene måtte gjennom.
Stine Robin Eskildsen syner at ho har ikkje gløymt korleis det er å vere ung og forelska, spelet hennar verkar overtydande. Også som mor og hustru under svært dystre kår i DDR anno 1954. Waage er ein ung soldat det er lett å forelske seg i, som ektemann blir han meir konturlaus. Susann Bugge Kambestad taklar bra dobbeltspelet som Solveigs syster, medan mora i Irene Waages skikkelse blir for mykje av ein karikatur. Jonatan Filip blir litt stiv i rolla som ekskjærasten som skal tvinge ei tilståing ut av Solveig.
Effektfull lyssetting og musikk lyftar framsyninga.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.
Foto: Anne-Line Aaslund
«Moren» og søstrene hennar
Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.
Foto: Sara Johannessen Meek / NTB
Flytterett eller vetorett?
Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.
Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.
Foto: Another World Entertainment
Traust revolusjon
Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.
Metodeskuggespel med filter
Yanyas tredje album er innovervendt og lite oppsiktsvekkjande.
Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.
Foto: Henrik Laurvik / NTB
Personleg rapport om SV
Boka Steinar Stjernø har skrive om SV, reiser indirekte mange spørsmål utan svar.