JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Eit bomskot

Retningslaus freistnad på å «fornye» Hamsun-klassikar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Susann Bugge Kampestad, Stine Robin Eskildsen og Jon Ketil Johnsen spelar alle den namnlause hovudpersonen i dramatiseringa av Knut Hamsun.

Susann Bugge Kampestad, Stine Robin Eskildsen og Jon Ketil Johnsen spelar alle den namnlause hovudpersonen i dramatiseringa av Knut Hamsun.

Foto: Sebastian Dalseide

Susann Bugge Kampestad, Stine Robin Eskildsen og Jon Ketil Johnsen spelar alle den namnlause hovudpersonen i dramatiseringa av Knut Hamsun.

Susann Bugge Kampestad, Stine Robin Eskildsen og Jon Ketil Johnsen spelar alle den namnlause hovudpersonen i dramatiseringa av Knut Hamsun.

Foto: Sebastian Dalseide

1735
20220225
1735
20220225

Den Nationale Scene

Knut Hamsun:

Sult

Dramatisert av Espen Hjort i samarbeid med Lillian Bikset
Regi: Espen Hjort
Scenografi og lys: Grischa Runge
Musikk og lyd: Marko Ivic

Kva har vi lov å vente av dei stadig hyppigare dramatiseringane av kjende romanar på norske scener? At dei gir eit nytt perspektiv på verket, at dei på noko vis tilfører teateret nye impulsar, at dei er meir enn Reader’s Digest-utgåver av kjende klassikarar?  

Regissøren Espen Hjort, som har hatt ein viss suksess i Nederland, debuterer i heimlandet med å dramatisere og regissere Hamsuns Sult (som forfattaren ikkje ville kalle «roman»). Kanskje freistar Hjort å gjere alt dette, men endar med å levere ei framsyning som slår i tomme lufta.

Her er nok av «dristige» grep – fire skodespelarar (Stine Robin Eskildsen, Susann Bugge Kambestad, Jon Ketil Johnsen, Sigmund Njøs Hovind) som spelar den namnlause hovudpersonen, gjentaking av opptrinn, oppramsing av ord, grimasar og fakter og fleire minutts spel i stummande mørker. Det meste har vi sett før, og her er det vanskeleg å sjå at alt dette skaper meining.

Rett nok er det råd å kjenne att Hamsun, sjølv om replikkar og monologar innimellom blir avleverte så raskt at noko går tapt. Dei psykiske svingingane i den inntrykksømme, svoltne og urolege forfattarspira som vi kjenner frå boka, blir stundom tekne ut i det bortimot absurd overdrivne med stadige munchske «Skriket»-positurar (som det ligg nær å tolke som trøytte geisp). Best fungerer somme tablå, som lèt oss skjøne meir av kva som går føre seg. Men ny innsikt fann eg ikkje, berre forvirring.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Den Nationale Scene

Knut Hamsun:

Sult

Dramatisert av Espen Hjort i samarbeid med Lillian Bikset
Regi: Espen Hjort
Scenografi og lys: Grischa Runge
Musikk og lyd: Marko Ivic

Kva har vi lov å vente av dei stadig hyppigare dramatiseringane av kjende romanar på norske scener? At dei gir eit nytt perspektiv på verket, at dei på noko vis tilfører teateret nye impulsar, at dei er meir enn Reader’s Digest-utgåver av kjende klassikarar?  

Regissøren Espen Hjort, som har hatt ein viss suksess i Nederland, debuterer i heimlandet med å dramatisere og regissere Hamsuns Sult (som forfattaren ikkje ville kalle «roman»). Kanskje freistar Hjort å gjere alt dette, men endar med å levere ei framsyning som slår i tomme lufta.

Her er nok av «dristige» grep – fire skodespelarar (Stine Robin Eskildsen, Susann Bugge Kambestad, Jon Ketil Johnsen, Sigmund Njøs Hovind) som spelar den namnlause hovudpersonen, gjentaking av opptrinn, oppramsing av ord, grimasar og fakter og fleire minutts spel i stummande mørker. Det meste har vi sett før, og her er det vanskeleg å sjå at alt dette skaper meining.

Rett nok er det råd å kjenne att Hamsun, sjølv om replikkar og monologar innimellom blir avleverte så raskt at noko går tapt. Dei psykiske svingingane i den inntrykksømme, svoltne og urolege forfattarspira som vi kjenner frå boka, blir stundom tekne ut i det bortimot absurd overdrivne med stadige munchske «Skriket»-positurar (som det ligg nær å tolke som trøytte geisp). Best fungerer somme tablå, som lèt oss skjøne meir av kva som går føre seg. Men ny innsikt fann eg ikkje, berre forvirring.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei kvinne får hpv-vaksine.

Ei kvinne får hpv-vaksine.

Foto: Heiko Junge / NTB

Kommentar

Skam i eit sprøytestikk

Dersom regjeringa verkeleg bryr seg om kvinnehelse, kan dei starte med å gje norske barn den beste HPV-vaksinen.

Christiane Jordheim Larsen
Ei kvinne får hpv-vaksine.

Ei kvinne får hpv-vaksine.

Foto: Heiko Junge / NTB

Kommentar

Skam i eit sprøytestikk

Dersom regjeringa verkeleg bryr seg om kvinnehelse, kan dei starte med å gje norske barn den beste HPV-vaksinen.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

«Rørslene me skildrar som vipping, er gjerne større og kjem mindre tett enn dei me omtalar som vibrering.»

Foto: Agnete Brun

LitteraturKultur
Jan H. Landro

Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn
Marita Liabø

Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Foto: Den Nationale Scene

Meldingar

Sterkt og poetisk om etnisk utanforskap

Ei enkel, framifrå framsyning om vondskapen som synest å ha bite seg fast i oss.

Jan H. Landro
Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Foto: Den Nationale Scene

Meldingar

Sterkt og poetisk om etnisk utanforskap

Ei enkel, framifrå framsyning om vondskapen som synest å ha bite seg fast i oss.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis