Eit bomskot
Retningslaus freistnad på å «fornye» Hamsun-klassikar.
Susann Bugge Kampestad, Stine Robin Eskildsen og Jon Ketil Johnsen spelar alle den namnlause hovudpersonen i dramatiseringa av Knut Hamsun.
Foto: Sebastian Dalseide
Den Nationale Scene
Knut Hamsun:
Sult
Dramatisert av Espen Hjort i samarbeid med Lillian Bikset
Regi: Espen Hjort
Scenografi og lys: Grischa Runge
Musikk og lyd: Marko Ivic
Kva har vi lov å vente av dei stadig hyppigare dramatiseringane av kjende romanar på norske scener? At dei gir eit nytt perspektiv på verket, at dei på noko vis tilfører teateret nye impulsar, at dei er meir enn Reader’s Digest-utgåver av kjende klassikarar?
Regissøren Espen Hjort, som har hatt ein viss suksess i Nederland, debuterer i heimlandet med å dramatisere og regissere Hamsuns Sult (som forfattaren ikkje ville kalle «roman»). Kanskje freistar Hjort å gjere alt dette, men endar med å levere ei framsyning som slår i tomme lufta.
Her er nok av «dristige» grep – fire skodespelarar (Stine Robin Eskildsen, Susann Bugge Kambestad, Jon Ketil Johnsen, Sigmund Njøs Hovind) som spelar den namnlause hovudpersonen, gjentaking av opptrinn, oppramsing av ord, grimasar og fakter og fleire minutts spel i stummande mørker. Det meste har vi sett før, og her er det vanskeleg å sjå at alt dette skaper meining.
Rett nok er det råd å kjenne att Hamsun, sjølv om replikkar og monologar innimellom blir avleverte så raskt at noko går tapt. Dei psykiske svingingane i den inntrykksømme, svoltne og urolege forfattarspira som vi kjenner frå boka, blir stundom tekne ut i det bortimot absurd overdrivne med stadige munchske «Skriket»-positurar (som det ligg nær å tolke som trøytte geisp). Best fungerer somme tablå, som lèt oss skjøne meir av kva som går føre seg. Men ny innsikt fann eg ikkje, berre forvirring.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Den Nationale Scene
Knut Hamsun:
Sult
Dramatisert av Espen Hjort i samarbeid med Lillian Bikset
Regi: Espen Hjort
Scenografi og lys: Grischa Runge
Musikk og lyd: Marko Ivic
Kva har vi lov å vente av dei stadig hyppigare dramatiseringane av kjende romanar på norske scener? At dei gir eit nytt perspektiv på verket, at dei på noko vis tilfører teateret nye impulsar, at dei er meir enn Reader’s Digest-utgåver av kjende klassikarar?
Regissøren Espen Hjort, som har hatt ein viss suksess i Nederland, debuterer i heimlandet med å dramatisere og regissere Hamsuns Sult (som forfattaren ikkje ville kalle «roman»). Kanskje freistar Hjort å gjere alt dette, men endar med å levere ei framsyning som slår i tomme lufta.
Her er nok av «dristige» grep – fire skodespelarar (Stine Robin Eskildsen, Susann Bugge Kambestad, Jon Ketil Johnsen, Sigmund Njøs Hovind) som spelar den namnlause hovudpersonen, gjentaking av opptrinn, oppramsing av ord, grimasar og fakter og fleire minutts spel i stummande mørker. Det meste har vi sett før, og her er det vanskeleg å sjå at alt dette skaper meining.
Rett nok er det råd å kjenne att Hamsun, sjølv om replikkar og monologar innimellom blir avleverte så raskt at noko går tapt. Dei psykiske svingingane i den inntrykksømme, svoltne og urolege forfattarspira som vi kjenner frå boka, blir stundom tekne ut i det bortimot absurd overdrivne med stadige munchske «Skriket»-positurar (som det ligg nær å tolke som trøytte geisp). Best fungerer somme tablå, som lèt oss skjøne meir av kva som går føre seg. Men ny innsikt fann eg ikkje, berre forvirring.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
«Rørslene me skildrar som vipping, er gjerne større og kjem mindre tett enn dei me omtalar som vibrering.»
Foto: Agnete Brun
Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.
Alle foto: Hallgeir Opedal
Turistinvasjonen har gjort Johan Jógvanson til den sintaste bonden på Færøyane.
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.
Foto: Fredrik Varfjell / NTB
Kapitulasjon i klimapolitikken
Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.