Ei åtvaring til Vesten
Kva skjer om vestleg likesæle og mangel på klare verdiar får rå?
Stian Isaksen i hovudrolla som Francois.
Foto: Dag Jenssen
Teater Ibsen
Michel Houellebecq:
Underkastelse
Dramatisering, regi, musikk, korledelse, audiovisuelt konsept: Tore Vagn Lid
Scenografi: Mari Lotherington
Kostyme: Mathilda Söderling
Det skal han ha, Tore Vagn Lid, at når han tek på seg å dramatisere ein roman, i dette tilfellet Houellebecqs samfunnssatiriske Underkastelse, gjer han stoffet til sitt eige. Men likevel ikkje meir enn at det er godt attkjennande.
Vi er i Paris i 2022. Eit moderat islamsk parti har vunne presidentvalet, og François mister professoratet sitt i litteratur ved Sorbonne-universitetet. Livet hans dreier seg berre om den dekadente 1800-talsforfattaren Joris-Karl Huysmans og å erobre så mange kvinnelege studentar som råd. Så får han valet om å vende tilbake til det islamiserte universitetet, men på visse vilkår.
Stykket, og romanen, er ein indirekte kritikk av islam, men langt meir direkte kritikk av elitane i Frankrike (og resten av den vestlege verda), som er så ettergivande at dei heller bøyer av enn å ta strevet med å møte eit reaksjonært livssyn med ideologisk eller religiøs motstand.
Tore Vagn Lid har alltid svært mykje på hjarta, og helst i så mange medium som råd. Det gjer framsyninga noko kaotisk i byrjinga, men etter kvart vinn ho i klårleik. Han lar to skodespelarar, Stian Isaksen og Patrik A. Stenseth, dele på hovudrolla, og får slik fram splittinga i den noko stakkarslege François. Her er mykje å le av og mykje å gremje seg over, og tankevekkjande er framsyninga i aller høgste grad.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Teater Ibsen
Michel Houellebecq:
Underkastelse
Dramatisering, regi, musikk, korledelse, audiovisuelt konsept: Tore Vagn Lid
Scenografi: Mari Lotherington
Kostyme: Mathilda Söderling
Det skal han ha, Tore Vagn Lid, at når han tek på seg å dramatisere ein roman, i dette tilfellet Houellebecqs samfunnssatiriske Underkastelse, gjer han stoffet til sitt eige. Men likevel ikkje meir enn at det er godt attkjennande.
Vi er i Paris i 2022. Eit moderat islamsk parti har vunne presidentvalet, og François mister professoratet sitt i litteratur ved Sorbonne-universitetet. Livet hans dreier seg berre om den dekadente 1800-talsforfattaren Joris-Karl Huysmans og å erobre så mange kvinnelege studentar som råd. Så får han valet om å vende tilbake til det islamiserte universitetet, men på visse vilkår.
Stykket, og romanen, er ein indirekte kritikk av islam, men langt meir direkte kritikk av elitane i Frankrike (og resten av den vestlege verda), som er så ettergivande at dei heller bøyer av enn å ta strevet med å møte eit reaksjonært livssyn med ideologisk eller religiøs motstand.
Tore Vagn Lid har alltid svært mykje på hjarta, og helst i så mange medium som råd. Det gjer framsyninga noko kaotisk i byrjinga, men etter kvart vinn ho i klårleik. Han lar to skodespelarar, Stian Isaksen og Patrik A. Stenseth, dele på hovudrolla, og får slik fram splittinga i den noko stakkarslege François. Her er mykje å le av og mykje å gremje seg over, og tankevekkjande er framsyninga i aller høgste grad.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»