JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Draum og røyndom i muntert spel

Tankespelet er morosamt, men går ikkje inn i teaterhistoria.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Skodespelarane blir inviterte inn i ein teaterleik.

Skodespelarane blir inviterte inn i ein teaterleik.

Foto: Magnus Skrede

Skodespelarane blir inviterte inn i ein teaterleik.

Skodespelarane blir inviterte inn i ein teaterleik.

Foto: Magnus Skrede

1745
20180601
1745
20180601

DEN NATIONALE SCENE, TEATERKJELLEREN

KAMILLA WARGO
BREKLING:

Plutselig står jeg igjen med meg selv i hånden og ser utover byen …

REGI: KAMILLA WARGO BREKLING
MANUS: KAMILLA WARGO BREKLING, KARINA DICHOV LUND OG DEI MEDVERKANDE
SCENOGRAFI/KOSTYME: SVEN HARALDSSON
MED: KAMILLA GRØNLI HARTVIG, RENY M.G. FOLGERØ, MARIANNE NIELSEN, IRENE WAAGE, KJERSTI ELVIK

Danske Kamilla Wargo Brekling og medspelar Karina Dichov Lund har invitert fem kvinnelege skodespelarar med på ein teaterleik der manuset og framsyninga blir til i prøvetida. Grunnlag for oppsetjinga er intervju Brekling har hatt med dei fem om draumane og røynslene deira.

Som kjent kan det vere stor avstand mellom det vi drøymer om, og det vi opplever. Slik er det også i dette stykket, som er laust sett saman av korte innslag, med kontrasten mellom draum og brutal røyndom som berande tema. Og konklusjonen er klar: Røyndommen har ikkje ein sjanse!

Veggane i scenerommet er rosa, sjølvsagt, og aktørane vassar i rekvisittar, medrekna fleire gardintrapper og ein kvit elefant. Framsyninga opnar med at dei fem presenterer ønske for alle mellom fem og 105 år. Det kan vere frå det heilt enkle slaget til dei villaste millionærdraumar. Vi ser kor lite som ofte kan utløyse dei største dagdraumane – og kor fjerne dei kan vere frå det vi står oppe i og realistisk sett kan håpe på.

Dessutan: Er ønskedraumar berre av det gode? Kan dei ikkje gjere oss slitne? Gjer dei ikkje noko med korleis vi opplever kvardagen og det nære? Tek dei kanskje òg bort noko av glansen ved det gode vi trass alt har kring oss?

Framsyninga er ei stund til ettertanke, og det har jo aldri gjort vondt.

JAN H. LANDRO

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

DEN NATIONALE SCENE, TEATERKJELLEREN

KAMILLA WARGO
BREKLING:

Plutselig står jeg igjen med meg selv i hånden og ser utover byen …

REGI: KAMILLA WARGO BREKLING
MANUS: KAMILLA WARGO BREKLING, KARINA DICHOV LUND OG DEI MEDVERKANDE
SCENOGRAFI/KOSTYME: SVEN HARALDSSON
MED: KAMILLA GRØNLI HARTVIG, RENY M.G. FOLGERØ, MARIANNE NIELSEN, IRENE WAAGE, KJERSTI ELVIK

Danske Kamilla Wargo Brekling og medspelar Karina Dichov Lund har invitert fem kvinnelege skodespelarar med på ein teaterleik der manuset og framsyninga blir til i prøvetida. Grunnlag for oppsetjinga er intervju Brekling har hatt med dei fem om draumane og røynslene deira.

Som kjent kan det vere stor avstand mellom det vi drøymer om, og det vi opplever. Slik er det også i dette stykket, som er laust sett saman av korte innslag, med kontrasten mellom draum og brutal røyndom som berande tema. Og konklusjonen er klar: Røyndommen har ikkje ein sjanse!

Veggane i scenerommet er rosa, sjølvsagt, og aktørane vassar i rekvisittar, medrekna fleire gardintrapper og ein kvit elefant. Framsyninga opnar med at dei fem presenterer ønske for alle mellom fem og 105 år. Det kan vere frå det heilt enkle slaget til dei villaste millionærdraumar. Vi ser kor lite som ofte kan utløyse dei største dagdraumane – og kor fjerne dei kan vere frå det vi står oppe i og realistisk sett kan håpe på.

Dessutan: Er ønskedraumar berre av det gode? Kan dei ikkje gjere oss slitne? Gjer dei ikkje noko med korleis vi opplever kvardagen og det nære? Tek dei kanskje òg bort noko av glansen ved det gode vi trass alt har kring oss?

Framsyninga er ei stund til ettertanke, og det har jo aldri gjort vondt.

JAN H. LANDRO

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.

Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.

Foto: Vegard Giskehaug

Meldingar
HeleneGuåker

Der mørkeret bur

Eskil Skjeldal er ikkje redd for å gå dit det gjer mest vondt.

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
RichardAubrey White

Tendensiøs statistikk om senfølger

Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis