Djevelsk bra
Djevelen og eg er ein musikalsk fest med god tekst attåt.
Frode Grytten.
Foto: Thor Brødreskift / Det vestnorske teatret
Det Vestnorske Teateret
Frode Grytten:
Djevelen og eg
Regi: Lasse Kolsrud
Scenografi og kostyme: Olav Myrtvedt
Eg skulle likt å vite kva som kom først – Frode Gryttens monolog eller spelelista med låtane som akkompagnerer historia. Kanskje er dei arbeidde fram parallelt. Uansett; resultatet er framifrå, og tekst og musikk passar som hand i hanske, kanskje litt for godt.
Anna var vel heller ikkje å vente når ein forteljar som Grytten får musikalsk følgje av folk som Tom Waits, Nick Cave, Bob Dylan, Nina Simone, PJ Harvey og Rolling Stones. Og når eminente og allsidige Frode Grytten Beat Band, med Annlaug Børsheim og Pedro Carmona-Alvarez i front, set lyd til denne teaterkonserten.
For det er konsert meir enn teater. Rett nok gjort slik at hovudpersonen heile tida går inn og ut av musikken. Grytten vandrar rundt på scenen og fortel om møta han har med Hinmannen, anten dei finn stad i Satans gule Toyota Corolla 1979-modell eller på andre arenaar. Dette er Gryttens versjon av det klassiske Faust-temaet, eit grep som gir forfattaren høve til å servere eit utval samfunns- og samtidskritikk – kanskje meir morosam enn skarp, stundom også poetisk, og med særleg vekt på det kulturelle, for ikkje å seie det litterære. For forfattaren som sel seg til Mefisto, skriv oppdikta «røyndomslitteratur» og haustar prisar i aust og vest og vil hive Jon Fosse ut av Grotten under kampropet «Grytten i Grotten!»
I denne framsyninga rører Frode Grytten seg langt utanfor si eiga komfortsone, han byr på seg sjølv og meistrar oppgåva godt.
JAN H. LANDRO
Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast skribent
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Vestnorske Teateret
Frode Grytten:
Djevelen og eg
Regi: Lasse Kolsrud
Scenografi og kostyme: Olav Myrtvedt
Eg skulle likt å vite kva som kom først – Frode Gryttens monolog eller spelelista med låtane som akkompagnerer historia. Kanskje er dei arbeidde fram parallelt. Uansett; resultatet er framifrå, og tekst og musikk passar som hand i hanske, kanskje litt for godt.
Anna var vel heller ikkje å vente når ein forteljar som Grytten får musikalsk følgje av folk som Tom Waits, Nick Cave, Bob Dylan, Nina Simone, PJ Harvey og Rolling Stones. Og når eminente og allsidige Frode Grytten Beat Band, med Annlaug Børsheim og Pedro Carmona-Alvarez i front, set lyd til denne teaterkonserten.
For det er konsert meir enn teater. Rett nok gjort slik at hovudpersonen heile tida går inn og ut av musikken. Grytten vandrar rundt på scenen og fortel om møta han har med Hinmannen, anten dei finn stad i Satans gule Toyota Corolla 1979-modell eller på andre arenaar. Dette er Gryttens versjon av det klassiske Faust-temaet, eit grep som gir forfattaren høve til å servere eit utval samfunns- og samtidskritikk – kanskje meir morosam enn skarp, stundom også poetisk, og med særleg vekt på det kulturelle, for ikkje å seie det litterære. For forfattaren som sel seg til Mefisto, skriv oppdikta «røyndomslitteratur» og haustar prisar i aust og vest og vil hive Jon Fosse ut av Grotten under kampropet «Grytten i Grotten!»
I denne framsyninga rører Frode Grytten seg langt utanfor si eiga komfortsone, han byr på seg sjølv og meistrar oppgåva godt.
JAN H. LANDRO
Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast skribent
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.
Foto: Eng Chin An / FIDE
Sjakken lever vidare som eit kuriosum og freak-show, noko som passar meg ganske bra i denne spalta, skriv Atle Grønn.
Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.
Foto: Ymer Media
At eg tek til tårene, betyr ikkje at eg elskar We Live in Time.
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.
Foto: Maria Gros Vatne
Frå draum til sorg
Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».
Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.
Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild
«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbeltgjengeri»
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.