JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Djevelsk bra

Djevelen og eg er ein musikalsk fest med god tekst attåt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Frode Grytten.

Frode Grytten.

Foto: Thor Brødreskift / Det vestnorske teatret

Frode Grytten.

Frode Grytten.

Foto: Thor Brødreskift / Det vestnorske teatret

1694
20200911
1694
20200911

Det Vestnorske Teateret

Frode Grytten:

Djevelen og eg

Regi: Lasse Kolsrud
Scenografi og kostyme: Olav Myrtvedt

Eg skulle likt å vite kva som kom først – Frode Gryttens monolog eller spelelista med låtane som akkompagnerer historia. Kanskje er dei arbeidde fram parallelt. Uansett; resultatet er framifrå, og tekst og musikk passar som hand i hanske, kanskje litt for godt.

Anna var vel heller ikkje å vente når ein forteljar som Grytten får musikalsk følgje av folk som Tom Waits, Nick Cave, Bob Dylan, Nina Simone, PJ Harvey og Rolling Stones. Og når eminente og allsidige Frode Grytten Beat Band, med Annlaug Børsheim og Pedro Carmona-Alvarez i front, set lyd til denne teaterkonserten.

For det er konsert meir enn teater. Rett nok gjort slik at hovudpersonen heile tida går inn og ut av musikken. Grytten vandrar rundt på scenen og fortel om møta han har med Hinmannen, anten dei finn stad i Satans gule Toyota Corolla 1979-modell eller på andre arenaar. Dette er Gryttens versjon av det klassiske Faust-temaet, eit grep som gir forfattaren høve til å servere eit utval samfunns- og samtidskritikk – kanskje meir morosam enn skarp, stundom også poetisk, og med særleg vekt på det kulturelle, for ikkje å seie det litterære. For forfattaren som sel seg til Mefisto, skriv oppdikta «røyndomslitteratur» og haustar prisar i aust og vest og vil hive Jon Fosse ut av Grotten under kampropet «Grytten i Grotten!»

I denne framsyninga rører Frode Grytten seg langt utanfor si eiga komfortsone, han byr på seg sjølv og meistrar oppgåva godt.

JAN H. LANDRO

Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast skribent
i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Vestnorske Teateret

Frode Grytten:

Djevelen og eg

Regi: Lasse Kolsrud
Scenografi og kostyme: Olav Myrtvedt

Eg skulle likt å vite kva som kom først – Frode Gryttens monolog eller spelelista med låtane som akkompagnerer historia. Kanskje er dei arbeidde fram parallelt. Uansett; resultatet er framifrå, og tekst og musikk passar som hand i hanske, kanskje litt for godt.

Anna var vel heller ikkje å vente når ein forteljar som Grytten får musikalsk følgje av folk som Tom Waits, Nick Cave, Bob Dylan, Nina Simone, PJ Harvey og Rolling Stones. Og når eminente og allsidige Frode Grytten Beat Band, med Annlaug Børsheim og Pedro Carmona-Alvarez i front, set lyd til denne teaterkonserten.

For det er konsert meir enn teater. Rett nok gjort slik at hovudpersonen heile tida går inn og ut av musikken. Grytten vandrar rundt på scenen og fortel om møta han har med Hinmannen, anten dei finn stad i Satans gule Toyota Corolla 1979-modell eller på andre arenaar. Dette er Gryttens versjon av det klassiske Faust-temaet, eit grep som gir forfattaren høve til å servere eit utval samfunns- og samtidskritikk – kanskje meir morosam enn skarp, stundom også poetisk, og med særleg vekt på det kulturelle, for ikkje å seie det litterære. For forfattaren som sel seg til Mefisto, skriv oppdikta «røyndomslitteratur» og haustar prisar i aust og vest og vil hive Jon Fosse ut av Grotten under kampropet «Grytten i Grotten!»

I denne framsyninga rører Frode Grytten seg langt utanfor si eiga komfortsone, han byr på seg sjølv og meistrar oppgåva godt.

JAN H. LANDRO

Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast skribent
i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.

Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.

Foto: Eng Chin An / FIDE

SjakkKunnskap
Atle Grønn

Sjakken lever vidare som eit kuriosum og freak-show, noko som passar meg ganske bra i denne spalta, skriv Atle Grønn.

Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.

Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar
Brit Aksnes

At eg tek til tårene, betyr ikkje at eg elskar We Live in Time.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Foto: Maria Gros Vatne

FilmKultur
Mona Louise Dysvik Mørk

Frå draum til sorg

Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».

ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis