Bilete frå ei nær fortid
Tekstane er ujamne, men musikalsk er Heim på topp.
Sigrid Moldestad (t.v.) er ei berande kraft i framsyninga, meiner Jan H. Landro. Vidare ser vi Morten Svartveit, Kjærsti Odden Skjeldal og Hadle Reisæter.
Foto: Andreas Roksvåg / Hordaland Teater
Hordaland
Teater
Ruth Lillegraven, Eirik del Barco Soleglad, Tore Renberg, Gunnar Staalesen, Finn Tokvam, Bjørn Sortland, Solrun Toft Iversen, Mari Hesjedal, Ingrid Jørgensen Dragland, Sigrid Moldestad, Marit Eikemo, Frode Grytten:
Heim. Ei musikalsk
vestlandskrønike, del 2: 1975–1985
Regi: Eirik del Barco Soleglad
Scenografi og kostyme:
Lise Christensen
Musikkansvarleg:
Voksne Herrers Orkester
Andre del av Hordaland Teaters vestlandskrønike dekkjer tiårsperioden frå kvinneåret 1975 til etterverknadene av Alexander Kielland-tragedien og eit stykke kommunal korrupsjon. Dei tjue frittståande tablåa hentar fram tendensar, stemningar og akutte situasjonar, som då 123 menneske gjekk ned med havaristen Alexander Kielland. Eller på den positive sida: då Sogndal spelte cupfinale i 1976. At vinnaren, Brann, knapt er nemnd i innslaget, som avslører den sjølvopptekne pratmakaren utan evne til å lytte, gjer det berre endå betre.
Scenane er attkjennande, alle som ein, men somme manglar dette ekstra som skal lyfte dei frå attkjenning til noko meir. Eit høgdepunkt er Frode Gryttens «Nattope», om han – fint presentert av Claus Sellevold – som er ute og køyrer om natta, ei flukt frå noko det knapt finst flukt frå.
Sigrid Moldestad er ei berande kraft i framsyninga. Musikalsk veit vi jo kva ho kan, men ho taklar også skodespelardelen fint. På herresida tek Claus Sellevold dei tyngste børene, i eit format som passar talentet hans godt. Morten Svartveit er elles eit positivt tilskott, og 17 år gamle Amanda Haga debuterer med fine prestasjonar.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Hordaland
Teater
Ruth Lillegraven, Eirik del Barco Soleglad, Tore Renberg, Gunnar Staalesen, Finn Tokvam, Bjørn Sortland, Solrun Toft Iversen, Mari Hesjedal, Ingrid Jørgensen Dragland, Sigrid Moldestad, Marit Eikemo, Frode Grytten:
Heim. Ei musikalsk
vestlandskrønike, del 2: 1975–1985
Regi: Eirik del Barco Soleglad
Scenografi og kostyme:
Lise Christensen
Musikkansvarleg:
Voksne Herrers Orkester
Andre del av Hordaland Teaters vestlandskrønike dekkjer tiårsperioden frå kvinneåret 1975 til etterverknadene av Alexander Kielland-tragedien og eit stykke kommunal korrupsjon. Dei tjue frittståande tablåa hentar fram tendensar, stemningar og akutte situasjonar, som då 123 menneske gjekk ned med havaristen Alexander Kielland. Eller på den positive sida: då Sogndal spelte cupfinale i 1976. At vinnaren, Brann, knapt er nemnd i innslaget, som avslører den sjølvopptekne pratmakaren utan evne til å lytte, gjer det berre endå betre.
Scenane er attkjennande, alle som ein, men somme manglar dette ekstra som skal lyfte dei frå attkjenning til noko meir. Eit høgdepunkt er Frode Gryttens «Nattope», om han – fint presentert av Claus Sellevold – som er ute og køyrer om natta, ei flukt frå noko det knapt finst flukt frå.
Sigrid Moldestad er ei berande kraft i framsyninga. Musikalsk veit vi jo kva ho kan, men ho taklar også skodespelardelen fint. På herresida tek Claus Sellevold dei tyngste børene, i eit format som passar talentet hans godt. Morten Svartveit er elles eit positivt tilskott, og 17 år gamle Amanda Haga debuterer med fine prestasjonar.
Jan H. Landro
Fleire artiklar
Kate Winslet spelar tittelrolla i ei sann historie om den banebrytande fotografen Lee Miller, som forlét eit glamorøst liv som modell for å dokumentera andre verdskrigen.
Foto: Filmweb.no
Det andre blikket
Den formeltru filmen om fotografen Lee Miller gjev eit velkome blikk på krig og kjønn.
Tormod Haugland, frå Radøy i Hordaland, forfattardebuterte som 32-åring og har sidan gitt ut ei lang rekke romanar, noveller, dikt og dramatikk.
Foto: Helge Skodvin
Livets dropar
Hauglands fabel pendlar mellom draum og røynd.
«Moren» blir løfta på plass utanfor Munch-museet i 2022.
Foto: Heiko Junge / NTB
Hvor original er «Moren» foran Munchmuseet?
Anna Fesun, «Guds moder», gjev «magisk hjelp» til hjelpelause og medvitslause ukrainarar – mot eit verdsleg vederlag.
Krig og psyke
Det er vanskeleg å vite om den nye «sigersplanen» som president Zelenskyj nyleg varsla, er ein verkeleg sigersplan eller berre ein ny freistnad på å kurere tungsinn i det ukrainske samfunnet.
Teikning: May Linn Clement
Ikkje til stades
«Kva er det han tråkker sånn for? Tenker folk. Skal han på besøk, eller hente noko? Nei, som vanleg skal han berre opp og snu.»