Berre delvis vellukka storsatsing
Småmorosam musikalsk historiespel laga etter malen «alt er lov».
Harald Hårfagre (Kaada) og Gyda (Wang) på Rogaland Teater.
Foto: Grethe Nygaard
Rogaland Teater i Stavanger Konserthus
Matilde Holdhus og Mathias Luppichini:
Hårfagre
Regi: Jostein Kirkeby-Garstad
Scenografi og kostyme: Dagny Drage Kleiva
«Skrønike» har dei ansvarlege for denne framsyninga kalla det, og ei dryg skrøne er det blitt. Ein musikal om korleis Harald Hårfagre (teatersjef Glenn Andre Kaada) samla landet, med utgangspunkt i frisørhovudstaden Stavanger anno sånn cirka 860–872.
Prosjektet hans med ikkje å klippe håret før landet er samla, dannar mote, med det til følgje at ei stor og viktig frisørnæring er truga av konkurs. Som om ikkje den mordlystne rikssamlaren hadde nok å stri med frå før! Som det ofte var med kongsemna på den tida, har heller ikkje Harald full oversikt over ætteboka, men det meste ordnar seg til slutt for både han og frisørkjærasten Gyda (Mareike Wang). Elles markerer Kim Fairchild seg med friskt komediespel og framifrå song.
Til den påkosta storsatsinga i høve Rogaland Teaters 75-årsjubileum er det ikkje spart på noko, men manuset er ikkje betre enn det treng vere. Trass i dans og song og speloppar, «folkeleg» humor, oppfinnsame anakronismar og eit og anna velretta spark til naboar i nord og især i sør, hever historia seg berre innimellom over det småmorosame. På plussida kjem mellom anna at kongsemnet held seg med kommunikasjonsrådgivarar eller spinnedoktorar, men dette poenget kunne blitt langt betre om dei hadde fått gode nok replikkar og idear.
Det store ensemblet går inn for oppgåva med overskot og speleglede, og kapellmeister Tove Kragset og dei seks medmusikantane hennar held oppe rytme og tempo.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rogaland Teater i Stavanger Konserthus
Matilde Holdhus og Mathias Luppichini:
Hårfagre
Regi: Jostein Kirkeby-Garstad
Scenografi og kostyme: Dagny Drage Kleiva
«Skrønike» har dei ansvarlege for denne framsyninga kalla det, og ei dryg skrøne er det blitt. Ein musikal om korleis Harald Hårfagre (teatersjef Glenn Andre Kaada) samla landet, med utgangspunkt i frisørhovudstaden Stavanger anno sånn cirka 860–872.
Prosjektet hans med ikkje å klippe håret før landet er samla, dannar mote, med det til følgje at ei stor og viktig frisørnæring er truga av konkurs. Som om ikkje den mordlystne rikssamlaren hadde nok å stri med frå før! Som det ofte var med kongsemna på den tida, har heller ikkje Harald full oversikt over ætteboka, men det meste ordnar seg til slutt for både han og frisørkjærasten Gyda (Mareike Wang). Elles markerer Kim Fairchild seg med friskt komediespel og framifrå song.
Til den påkosta storsatsinga i høve Rogaland Teaters 75-årsjubileum er det ikkje spart på noko, men manuset er ikkje betre enn det treng vere. Trass i dans og song og speloppar, «folkeleg» humor, oppfinnsame anakronismar og eit og anna velretta spark til naboar i nord og især i sør, hever historia seg berre innimellom over det småmorosame. På plussida kjem mellom anna at kongsemnet held seg med kommunikasjonsrådgivarar eller spinnedoktorar, men dette poenget kunne blitt langt betre om dei hadde fått gode nok replikkar og idear.
Det store ensemblet går inn for oppgåva med overskot og speleglede, og kapellmeister Tove Kragset og dei seks medmusikantane hennar held oppe rytme og tempo.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Olav H. Hauge-dagbøkene
15. mars 1938: «Sume er so redde for å ta frå andre, eller rettare vera ved at dei låner; dei prøver på død og liv vera originale.»
Det er seks år sidan Norma Winstone gav ut førre album.
Foto: Michael Putland / ECM Records
Hand-i-hanske-duo
Norma Winstone er ein tekstforfattar av rang.
Erling Indreeide har mellom anna skrive fleire diktsamlingar, musikk- drama og essay.
Foto: Julie Engvik
Noko for seg sjølv og noko for kvarandre
Erling Indreeide har skrive ei bok som eig ei uvanleg sterk poetisk tankekraft.
Liv Mossige (f. 1978) jobbar som lektor og skriv bokmeldingar for Dagsavisen.
Foto: Cappelen Damm
Kvasireligiøs reaksjon
Liv Mossige viser fram det amoralske hos ivrige moralistar.
Det originale grunnlovsdokumentet ligg til vanleg i stortingsarkivet. Her er det på besøk på Eidsvoll.
Foto: Berit Roald / NTB
Nynorsk, språk og skriftmål
Ofte er det vrient å dra skilje mellom språk, dialektar og språkvariantar.