Teater
Sterk dramatisering
Eit velfungerande esemblespel løftar Bjørneboes kritikk.
Kritikken av skulesystemet som Jens Bjørneboe tok opp for 65 år sidan, er framleis aktuell.
Foto: Erika Hebbert
65 år etter at Jens Bjørneboe gav ut sin sterkt systemkritiske skuleroman, er Jonas framleis aktuell, diverre. Det er ikkje utan grunn boka er trykt i over 300.000 eksemplar i Noreg og omsett til 40 språk. Måten Kilden Teater har behandla stoffet på, som ein kombinasjon av fortelje- og figurteater, bør kunne appellere til mange. For det er blitt ei framsyning med kraft og vitalitet.
Alt i boka er ikkje så lett å få til å fungere som teater – især når ein vil ha med seg så mykje som råd, både skuletematikken og idéstoffet. Men grepet med å la punkbandet Honningbarna stå for det musikalske og samstundes integrere dei fem medlemene fullt ut i det som skjer på scena, er framifrå. Godt fungerer det også å flytte små dokker rundt i miniatyrsamfunnet medan dei blir videofilma. På plussida kjem likeins eit velfungerande ensemblespel.
Meir problematisk blir det når vi etter pause kjem inn i eit totalt omrigga teaterrom, der mykje av handlinga går føre seg i ein «skog» som aktørane vandrar inn og ut av medan dei fører samtaler om klasse og kjønn, dødsstraff og anna – det vi kjenner som «jungmannens historie» i romanen. Her blir det vanskeleg for publikum å få med alt, og det verkar utanpåklistra.
Digital tilgang – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.