JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Slett spetakkel

Det er lenge sidan eg har sett ein så slapp samlebandsfilm.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Dolph Lundgren, Jason Statham, 50 Cent, Megan Fox og Tony Jaa i verdas siste forsvarsline.

Dolph Lundgren, Jason Statham, 50 Cent, Megan Fox og Tony Jaa i verdas siste forsvarsline.

Foto: Another World Entertainment

Dolph Lundgren, Jason Statham, 50 Cent, Megan Fox og Tony Jaa i verdas siste forsvarsline.

Dolph Lundgren, Jason Statham, 50 Cent, Megan Fox og Tony Jaa i verdas siste forsvarsline.

Foto: Another World Entertainment

2658
20230922
2658
20230922

Action

Regi: Scott Waugh

The Expendables 4

Med: Jason Statham, Sylvester Stallone, Megan Fox
Kinofilm

Etter eit feilslått oppdrag i Libya der det går gale for sjefen Barney (Stallone), lyt leigesoldatane The Expendables jakta ein slemming som vil selje atomvåpen til Russland. Lee (Statham) har trøbbel med kjærast og kollega Gina (Fox). Ho tek plassen hans i oppdraget, sidan han visst var skuld i førre fadese.

Rutinejobb

Milde machomanerar er straks på plass. Dette er ein «mannefilm», men utan rebelsk brodd. Humoren er horribel. Eksempla er så elendige at eg har gløymt dei fleste på veg ut av kinosalen, men eg minnest den mest fantasilaust skrivne «latin lover-figuren» sidan Week-End in Havana i 1941.

Gamlingvitsane er bleike minne av Gretne gamle gubber. Eg ler når eg ser at skurken har eit stort arr i fjeset. Det er uråd å sjå kven som er vond elles!

Jason Statham er staut, men verkar like inspirert som ein underbetalt vri på Bill Murray i En ny dag truer. Sylvester Stallone, Dolph Lundgren og Andy García er halvhjarta namn på plakaten for å lokke aldrande actionentusiastar ut av sofaen. 50 Cent burde ikkje seie opp kveldsjobben som musikar. Om Megan Fox har noko å by på som skodespelar, får ho ikkje vist det som lettkledd CIA-agent med teatralsk temperament og trutmunn.

Bortkasta

Det sprutar blod, og heltane et drapsmaskiner til frukost. Null problem. Realisme er ikkje valuta her. Men det er ikkje berre manuset som er billeg. Den glatte tonen minner om meksikansk såpeopera. Det grelle ljoset skrik stengetid på puben. Når figurane er i framandt farvatn, er det like lett å sjå at dei er klipte inn, som i ei bilscene frå femtitalet.

Gitartonane minner meg om at eg alltid kjøpte ei plate for mykje av middels puddelrockband etter at barneskulen og åttitalet var over. Elles ljomar standard symfonitonar over sakte film av tøffingar på rekkje med flammar i front. Det kunstnariske høgdepunktet for meg er når «p.i.m.p.» av 50 Cent dundrar frå ein boomblastar på ei brøytemaskin i kulehagl på tankskipet som fraktar atomvåpena. Då lo eg.

Det går fint an å lage gode actionfilmar med resirkulerte konsept no til dags. Tenk berre på siste runde med Mad Max eller Ninja Turtles. Regissør Scott Waugh held filmserien til Sylvester Stallone på tomgang med The Expendables 4. Legenda Stallone fekk ein ny giv i Cop Land i 1997. Omstarten av Rocky-serien med Creed var verdig. Det er meir enn eg kan seie om denne bortkasta kinoturen.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Action

Regi: Scott Waugh

The Expendables 4

Med: Jason Statham, Sylvester Stallone, Megan Fox
Kinofilm

Etter eit feilslått oppdrag i Libya der det går gale for sjefen Barney (Stallone), lyt leigesoldatane The Expendables jakta ein slemming som vil selje atomvåpen til Russland. Lee (Statham) har trøbbel med kjærast og kollega Gina (Fox). Ho tek plassen hans i oppdraget, sidan han visst var skuld i førre fadese.

Rutinejobb

Milde machomanerar er straks på plass. Dette er ein «mannefilm», men utan rebelsk brodd. Humoren er horribel. Eksempla er så elendige at eg har gløymt dei fleste på veg ut av kinosalen, men eg minnest den mest fantasilaust skrivne «latin lover-figuren» sidan Week-End in Havana i 1941.

Gamlingvitsane er bleike minne av Gretne gamle gubber. Eg ler når eg ser at skurken har eit stort arr i fjeset. Det er uråd å sjå kven som er vond elles!

Jason Statham er staut, men verkar like inspirert som ein underbetalt vri på Bill Murray i En ny dag truer. Sylvester Stallone, Dolph Lundgren og Andy García er halvhjarta namn på plakaten for å lokke aldrande actionentusiastar ut av sofaen. 50 Cent burde ikkje seie opp kveldsjobben som musikar. Om Megan Fox har noko å by på som skodespelar, får ho ikkje vist det som lettkledd CIA-agent med teatralsk temperament og trutmunn.

Bortkasta

Det sprutar blod, og heltane et drapsmaskiner til frukost. Null problem. Realisme er ikkje valuta her. Men det er ikkje berre manuset som er billeg. Den glatte tonen minner om meksikansk såpeopera. Det grelle ljoset skrik stengetid på puben. Når figurane er i framandt farvatn, er det like lett å sjå at dei er klipte inn, som i ei bilscene frå femtitalet.

Gitartonane minner meg om at eg alltid kjøpte ei plate for mykje av middels puddelrockband etter at barneskulen og åttitalet var over. Elles ljomar standard symfonitonar over sakte film av tøffingar på rekkje med flammar i front. Det kunstnariske høgdepunktet for meg er når «p.i.m.p.» av 50 Cent dundrar frå ein boomblastar på ei brøytemaskin i kulehagl på tankskipet som fraktar atomvåpena. Då lo eg.

Det går fint an å lage gode actionfilmar med resirkulerte konsept no til dags. Tenk berre på siste runde med Mad Max eller Ninja Turtles. Regissør Scott Waugh held filmserien til Sylvester Stallone på tomgang med The Expendables 4. Legenda Stallone fekk ein ny giv i Cop Land i 1997. Omstarten av Rocky-serien med Creed var verdig. Det er meir enn eg kan seie om denne bortkasta kinoturen.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
Gunhild AlvikNyborg

FHI svikter sitt samfunnsoppdrag

«Det er svært viktig at FHI er tydelig overfor publikum på at de ikke jobber med årsaken til long covid.»

Teikning: May Linn Clement

Ordskifte
Halvor Tjønn

Å forveksla aggressor med forsvarar

«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»

Den nyfødde kalven.

Den nyfødde kalven.

Foto: Hilde Lussand Selheim

Samfunn
Svein Gjerdåker

Ei ny Ameline er fødd

Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk
I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis