JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Psykisk tiltrekking

Kjemien mellom hovudpersonane er uvanleg god i Normal People.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Connel (Paul Mescal) og Marianne (Daisy Edgar-Jones) elskar kvarandre i løynd.

Connel (Paul Mescal) og Marianne (Daisy Edgar-Jones) elskar kvarandre i løynd.

Foto: Element Pictures for BBC

Connel (Paul Mescal) og Marianne (Daisy Edgar-Jones) elskar kvarandre i løynd.

Connel (Paul Mescal) og Marianne (Daisy Edgar-Jones) elskar kvarandre i løynd.

Foto: Element Pictures for BBC

2688
20200605
2688
20200605

Drama

Regi: Hettie McDonald, Lenny Abrahamson

Normal people

Med: Daisy Edgar-Jones, Paul Mescal, Desmond Eastwood, India Mullen
TV-serie, NRK

Skvære, sportslege Connell (Mescal) og sære, rike Marianne (Edgar-Jones) går på vidaregåande skule i same irske småbyen, men at dei driv og har seg, er noko ingen må få vita om. Men korleis skal dei klara å halda seg frå kvarandre når sterkare kjensler ligg under, og dei begge kjem inn på same prestisjeuniversitetet i Dublin?

Austentisk

Sally Rooney er på rask veg oppover forfattarstjernehimmelen, og det betyr ofte overgang til skjerm og lerret. Andreboka hennar, Normal People (2018), har såleis vorte filmatisert før debuten Conversations With Friends (2017), men også den boka kan me snart sjå på TV, skal ein tru ryktebørsen.

Så kva gjer at Rooney tek slik av? Ho er sjølv relativt ung (fødd i 1991), så hennar klare, nære minne frå denne usikre perioden i livet vårt er sett på med akkurat modne nok auge til at også eg (fødd i 1977) klart kjenner meg igjen i mange av problemstillingane. Og så er det noko tydelegvis evig forlokkande med kjærleik som overvinn klasseforskjellar, som å bli transportert tilbake til Jane Austens tid berre med dagens mote og trendar elegant drapert i kvar einaste filmatiske detalj. Normal People er som godteri for auga og friminutt for sjela.

Pare-normalt

Det vert i overkant mykje oppbygging til lidenskapeleg sex, sånn stort sett i kvar einaste episode. Den veldige tiltrekkinga Connell og Marianne opplever, ligg gjerne vel så mykje på det mentale og i det uttrekte spelet «elskar–elskar ikkje». Dette er gjenkjenneleg, sjølv om ein ikkje nødvendigvis sjølv har gjennomgått eit tilsvarande langvarig turbulent forhold i så ung alder.

Også dei reelle kjenslepåkjenningane som ligg i det å prøva å skapa seg ein identitet, gjerne utan å klara å sleppa bakgrunnen sin, kor mykje ein gjerne vil, er gjenkjenneleg. Vakre menneske med tilsynelatande utømeleg kroppsleg appetitt på kvarandre blanda med dei eksistensielle krisene som dei fleste normale folk går gjennom, gjer Normal People uimotståeleg som TV-underhaldning, om enn i overkant mjukpornografisk for min smak.

Og så er det noko nesten rørande 2020 over koloritten som gjer at eg gler meg til å sjå serien om att om ti år for å sjå kva som var kult i denne tida me lever i nett no. Det er kanskje i overkant å kalla serien tidsdefinerande, men Sally Rooney har skjønt eit eller anna, både om normale og unormale folk.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Hettie McDonald, Lenny Abrahamson

Normal people

Med: Daisy Edgar-Jones, Paul Mescal, Desmond Eastwood, India Mullen
TV-serie, NRK

Skvære, sportslege Connell (Mescal) og sære, rike Marianne (Edgar-Jones) går på vidaregåande skule i same irske småbyen, men at dei driv og har seg, er noko ingen må få vita om. Men korleis skal dei klara å halda seg frå kvarandre når sterkare kjensler ligg under, og dei begge kjem inn på same prestisjeuniversitetet i Dublin?

Austentisk

Sally Rooney er på rask veg oppover forfattarstjernehimmelen, og det betyr ofte overgang til skjerm og lerret. Andreboka hennar, Normal People (2018), har såleis vorte filmatisert før debuten Conversations With Friends (2017), men også den boka kan me snart sjå på TV, skal ein tru ryktebørsen.

Så kva gjer at Rooney tek slik av? Ho er sjølv relativt ung (fødd i 1991), så hennar klare, nære minne frå denne usikre perioden i livet vårt er sett på med akkurat modne nok auge til at også eg (fødd i 1977) klart kjenner meg igjen i mange av problemstillingane. Og så er det noko tydelegvis evig forlokkande med kjærleik som overvinn klasseforskjellar, som å bli transportert tilbake til Jane Austens tid berre med dagens mote og trendar elegant drapert i kvar einaste filmatiske detalj. Normal People er som godteri for auga og friminutt for sjela.

Pare-normalt

Det vert i overkant mykje oppbygging til lidenskapeleg sex, sånn stort sett i kvar einaste episode. Den veldige tiltrekkinga Connell og Marianne opplever, ligg gjerne vel så mykje på det mentale og i det uttrekte spelet «elskar–elskar ikkje». Dette er gjenkjenneleg, sjølv om ein ikkje nødvendigvis sjølv har gjennomgått eit tilsvarande langvarig turbulent forhold i så ung alder.

Også dei reelle kjenslepåkjenningane som ligg i det å prøva å skapa seg ein identitet, gjerne utan å klara å sleppa bakgrunnen sin, kor mykje ein gjerne vil, er gjenkjenneleg. Vakre menneske med tilsynelatande utømeleg kroppsleg appetitt på kvarandre blanda med dei eksistensielle krisene som dei fleste normale folk går gjennom, gjer Normal People uimotståeleg som TV-underhaldning, om enn i overkant mjukpornografisk for min smak.

Og så er det noko nesten rørande 2020 over koloritten som gjer at eg gler meg til å sjå serien om att om ti år for å sjå kva som var kult i denne tida me lever i nett no. Det er kanskje i overkant å kalla serien tidsdefinerande, men Sally Rooney har skjønt eit eller anna, både om normale og unormale folk.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Normal People er som godteri for auga og friminutt for sjela.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei kvinne får hpv-vaksine.

Ei kvinne får hpv-vaksine.

Foto: Heiko Junge / NTB

Kommentar

Skam i eit sprøytestikk

Dersom regjeringa verkeleg bryr seg om kvinnehelse, kan dei starte med å gje norske barn den beste HPV-vaksinen.

Christiane Jordheim Larsen
Ei kvinne får hpv-vaksine.

Ei kvinne får hpv-vaksine.

Foto: Heiko Junge / NTB

Kommentar

Skam i eit sprøytestikk

Dersom regjeringa verkeleg bryr seg om kvinnehelse, kan dei starte med å gje norske barn den beste HPV-vaksinen.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

«Rørslene me skildrar som vipping, er gjerne større og kjem mindre tett enn dei me omtalar som vibrering.»

Foto: Agnete Brun

LitteraturKultur
Jan H. Landro

Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn
Marita Liabø

Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Foto: Den Nationale Scene

Meldingar

Sterkt og poetisk om etnisk utanforskap

Ei enkel, framifrå framsyning om vondskapen som synest å ha bite seg fast i oss.

Jan H. Landro
Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Foto: Den Nationale Scene

Meldingar

Sterkt og poetisk om etnisk utanforskap

Ei enkel, framifrå framsyning om vondskapen som synest å ha bite seg fast i oss.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis