JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Songen til den siste fuglen

Dinosaurtegning er eit friskt pust.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Dinosaurtegning er: Håkon Sollund (vokal, bass), Andreas Nordberg (gitar, vokal), Marius Karlsrud (tangentar, vokal), Øyvind Bersvendsen (trommer, perkusjon) og Robert J. Gray Lægreid (tangentar, vokal).

Dinosaurtegning er: Håkon Sollund (vokal, bass), Andreas Nordberg (gitar, vokal), Marius Karlsrud (tangentar, vokal), Øyvind Bersvendsen (trommer, perkusjon) og Robert J. Gray Lægreid (tangentar, vokal).

Pressefoto

Dinosaurtegning er: Håkon Sollund (vokal, bass), Andreas Nordberg (gitar, vokal), Marius Karlsrud (tangentar, vokal), Øyvind Bersvendsen (trommer, perkusjon) og Robert J. Gray Lægreid (tangentar, vokal).

Dinosaurtegning er: Håkon Sollund (vokal, bass), Andreas Nordberg (gitar, vokal), Marius Karlsrud (tangentar, vokal), Øyvind Bersvendsen (trommer, perkusjon) og Robert J. Gray Lægreid (tangentar, vokal).

Pressefoto

2763
20240419
2763
20240419

Rock

Dinosaurtegning:

Endetidsfuglen

Sjølvutgitt

Eg opna glaset, og så virra han inn – den aller siste fuglen, den eine som er att: endetidsfuglen. Fuglesong vert aldri det same igjen.

Ingen andre fuglar liknar endetidsfuglen. Og ingen andre band liknar heilt på Dinosaurtegning.

Slik kan også ei melding ta til, og det må denne. Den prosaiske innramminga verka brått så lite leiken, i møtet med den fabulerande musikken som fylte rommet. Dinosaurtegning lagar nemleg songar som er opne for digresjonar, for assosiative sidespor, for krumspring i både ord og tone. Ein kan også seie at musikken på Endetidsfuglen har noko drøymande over seg.

Om ein lèt seg freiste til å kalle dette rockemusikk, bør ein gjerne leggje til at låtane ikkje har det travelt med å komme seg i mål. Dei er for fantasirike til å følgje berre éin formel.

Dei har også noko rått og uflikka over seg. Endetidsfuglen er spelt inn live i løpet av eit par dagar i mars (altså nettopp). Vi skal mange stader, via mange sjangrar, heile tida rastlaust på veg til noko anna.

Kryptiske feltopptak

Dette er eit band som kan syngje om at det er greitt å halde pusten i badekaret om ein framleis er redd for stranda, i ein song som er mjuk som soul («Et dykkerhjem»). Men om du vil prøve å låse denne musikken til ei sjangernemning, så lukke til med det! Jazzistisk rytme og synthvirtuositet er alltid rett rundt hjørnet. Brått kan kryptiske feltopptak, om det er det ein skal kalle lyden av menneske i eit rom, la deg stele eit blikk inn i eit liv som ikkje er ditt («99, 100 glemsel»).

Naivistisk åre

Som vokalist er Håkon Sollund kanskje meir livstrøytt enn inderleg, men på ein inderleg måte. (Dinosaurtegning likar sjølv paradoksale karakteristikkar, og desse passar eigentleg godt for musikken.) Tekstane vrir og vender på klisjear og munnhell («Såpeopera»), men det gir jo meining, mot eit stykke tilbakelent soul, at nederlaget er ein ny dag, og at ein kanskje rekk i morgon alt ein ikkje rakk i dag.

Dinosaurtegning, kva er det for namn på eit band? Eg er ikkje den første til å peike på den naivistiske åra i musikken til Oslo-bandet, som ein også kan kalle for underfundig, og fleire har peikt på ekko frå dei såkalla fire store på 1980-talet i norsk rock. Dinosaurtegning er eit slikt band som syng at når vi lèt att auga, er det litt skremmande å vere åleine. Og det er det jo, rett som det er.

Endetidsfuglen er eit friskt pust. Siste spor ut, «Lø birå», rungar med sine blåsarar og løftar det store blikket. Det finst mange fleire dinosaurteikningar, tenkjer eg, og vi har enno berre sett eit par.

Øyvind Vågnes 

Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen, og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

Dinosaurtegning:

Endetidsfuglen

Sjølvutgitt

Eg opna glaset, og så virra han inn – den aller siste fuglen, den eine som er att: endetidsfuglen. Fuglesong vert aldri det same igjen.

Ingen andre fuglar liknar endetidsfuglen. Og ingen andre band liknar heilt på Dinosaurtegning.

Slik kan også ei melding ta til, og det må denne. Den prosaiske innramminga verka brått så lite leiken, i møtet med den fabulerande musikken som fylte rommet. Dinosaurtegning lagar nemleg songar som er opne for digresjonar, for assosiative sidespor, for krumspring i både ord og tone. Ein kan også seie at musikken på Endetidsfuglen har noko drøymande over seg.

Om ein lèt seg freiste til å kalle dette rockemusikk, bør ein gjerne leggje til at låtane ikkje har det travelt med å komme seg i mål. Dei er for fantasirike til å følgje berre éin formel.

Dei har også noko rått og uflikka over seg. Endetidsfuglen er spelt inn live i løpet av eit par dagar i mars (altså nettopp). Vi skal mange stader, via mange sjangrar, heile tida rastlaust på veg til noko anna.

Kryptiske feltopptak

Dette er eit band som kan syngje om at det er greitt å halde pusten i badekaret om ein framleis er redd for stranda, i ein song som er mjuk som soul («Et dykkerhjem»). Men om du vil prøve å låse denne musikken til ei sjangernemning, så lukke til med det! Jazzistisk rytme og synthvirtuositet er alltid rett rundt hjørnet. Brått kan kryptiske feltopptak, om det er det ein skal kalle lyden av menneske i eit rom, la deg stele eit blikk inn i eit liv som ikkje er ditt («99, 100 glemsel»).

Naivistisk åre

Som vokalist er Håkon Sollund kanskje meir livstrøytt enn inderleg, men på ein inderleg måte. (Dinosaurtegning likar sjølv paradoksale karakteristikkar, og desse passar eigentleg godt for musikken.) Tekstane vrir og vender på klisjear og munnhell («Såpeopera»), men det gir jo meining, mot eit stykke tilbakelent soul, at nederlaget er ein ny dag, og at ein kanskje rekk i morgon alt ein ikkje rakk i dag.

Dinosaurtegning, kva er det for namn på eit band? Eg er ikkje den første til å peike på den naivistiske åra i musikken til Oslo-bandet, som ein også kan kalle for underfundig, og fleire har peikt på ekko frå dei såkalla fire store på 1980-talet i norsk rock. Dinosaurtegning er eit slikt band som syng at når vi lèt att auga, er det litt skremmande å vere åleine. Og det er det jo, rett som det er.

Endetidsfuglen er eit friskt pust. Siste spor ut, «Lø birå», rungar med sine blåsarar og løftar det store blikket. Det finst mange fleire dinosaurteikningar, tenkjer eg, og vi har enno berre sett eit par.

Øyvind Vågnes 

Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen, og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Fleire artiklar

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
Ingvild Bræin

Fadesar og fasadar

Roboten blir til mens vi ror.

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek  Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Foto: Ole Martin Wold / NTB

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

I rykk og napp

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis