«Overraskar ikkje, men leverer noko viktig.»
Arve Henriksen og Harmen Fraanje møttest i Utrecht i 2019 og har no gjeve ut albumet Touch of Time.
Foto: Caterina Di Perri / ECM
Jazz
Arve Henriksen / Harmen Fraanje:
Touch of Time
Arve Henriksen, trompet
og elektronikk; Harmen
Fraanje, piano. ECM
Ti studiar i melankoli
Duoen overraskar ikkje, men leverer noko viktig.
Fraanje og Henriksen møttest til ein konsert med improvisert musikk på Transitionfestivalen i Utrecht i 2019, og ifølgje Fraanje skjøna dei båe at dette berre var byrjinga. Touch of Time stadfester dette. Duoen har absolutt noko å melda.
Bodskapen overraskar ikkje, men er fascinerande på eit stadfestande vis. Plata er spelt inn i studioet i Lugano som ECM nyttar ofte. Manfred Eicher er produsent, og lyden er stroken frå første til siste tone.
Plata er sett saman av ti studiar i melankoli. Opningssporet heiter faktisk «Melancholia» og set standarden. Konserten i 2019 var improvisert. Her har dei teke utgangspunkt i det dei kallar kompositoriske «rammeverk». Tre låtar har dei arbeidd ut saman, men dei andre sju er førte i pennen av Fraanje. «The Beauty of Sundays», ein Fraanje-låt, kunne med ein tekst og litt musikalsk makeup blitt ein hit. Også «Passing on The Past» har eit forførande tema. All musisering går i ettertenksame tempo.
Det absolutte høgdepunktet på plata er den mest ni minuttar lange «Redream», som dei har skrive i lag. Ikkje berre har komposisjonen eit karakteristisk tema, men dei utviklar eit musikalsk forløp som inneheld temavariasjonar, mellomspel på piano og ein sekvens elektronikk som introduserer eit mørker det ikkje finst så mykje av på plata elles.
Når dei vender attende til temaet, er det ikkje emosjonelt på same staden dei byrja. Det er noko logisk naudsynt over kuttet som følgjer, «The Dark Light». Fraanje og Henriksen har levert som forventa, men me tek gjerne ein runde til.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Arve Henriksen / Harmen Fraanje:
Touch of Time
Arve Henriksen, trompet
og elektronikk; Harmen
Fraanje, piano. ECM
Ti studiar i melankoli
Duoen overraskar ikkje, men leverer noko viktig.
Fraanje og Henriksen møttest til ein konsert med improvisert musikk på Transitionfestivalen i Utrecht i 2019, og ifølgje Fraanje skjøna dei båe at dette berre var byrjinga. Touch of Time stadfester dette. Duoen har absolutt noko å melda.
Bodskapen overraskar ikkje, men er fascinerande på eit stadfestande vis. Plata er spelt inn i studioet i Lugano som ECM nyttar ofte. Manfred Eicher er produsent, og lyden er stroken frå første til siste tone.
Plata er sett saman av ti studiar i melankoli. Opningssporet heiter faktisk «Melancholia» og set standarden. Konserten i 2019 var improvisert. Her har dei teke utgangspunkt i det dei kallar kompositoriske «rammeverk». Tre låtar har dei arbeidd ut saman, men dei andre sju er førte i pennen av Fraanje. «The Beauty of Sundays», ein Fraanje-låt, kunne med ein tekst og litt musikalsk makeup blitt ein hit. Også «Passing on The Past» har eit forførande tema. All musisering går i ettertenksame tempo.
Det absolutte høgdepunktet på plata er den mest ni minuttar lange «Redream», som dei har skrive i lag. Ikkje berre har komposisjonen eit karakteristisk tema, men dei utviklar eit musikalsk forløp som inneheld temavariasjonar, mellomspel på piano og ein sekvens elektronikk som introduserer eit mørker det ikkje finst så mykje av på plata elles.
Når dei vender attende til temaet, er det ikkje emosjonelt på same staden dei byrja. Det er noko logisk naudsynt over kuttet som følgjer, «The Dark Light». Fraanje og Henriksen har levert som forventa, men me tek gjerne ein runde til.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.