Det improviserte i førarsetet
Scheen jazzorkester og Cortex fungerer godt saman.
I kvartetten Cortex finn vi Ola Høyer, Thomas Johansson, Dag Erik Knedal Andersen og Kristoffer Alberts.
Jazz
Scheen jazzorkester & Cortex:
Frameworks
Thomas Johansson og Finn Arne Dahl Hansen, trompet; Jon Øystein Rosland, Guttorm Guttormsen, André Kassen og Kristoffer Alberts, saksofonar; Line Bjørnør Rosland, klarinettar; Magne Rutle, Guro Kvåle og Åsgeir Grong, trombonar; Rune Klakegg, elorgel; Ola Høyer og Jan Olav Renvåg, bass; Jan Erik Knedal Andersen og Audun Kleive, trommer.
Clean Feed
Det har gått fem år sidan Thomas Johansson gav ut det førre tingingsverket skrive for Scheen jazzorkester, As We See It, også det utgjeve på Clean Feed.
Signaturen til Johansson er lett attkjenneleg, men her er orkestermusikken nettopp, som tittelen tilseier, rammer: rammer rundt eit svært så potent samarbeid mellom kvartetten Cortex og Scheen jazzorkester og lange strekk improvisert musikk.
Scheen jazzorkester hadde sin første konsert i Skien i 2010 og har base i grenlandsområdet.
Foto: Morten Bjerk
Konstruktivt komp
Ein kan gjerne understreka det paradoksale i at det mest spanande ved plata er nettopp dei lange improviserte strekka, men orkesterpartia er ikkje berre der som rammer, men også musikalske rundingsbøyer som tek dei solistiske ytringane i nye retningar. Samstundes er orkesterpartia der som imaginære bakteppe.
Noko av det mest spanande med Frameworks er kor konstruktivt dei to bass/tromme-tandema jobbar saman. Høyer, Renvåg, Knedal og Kleive balanserer dei tydelege ideane med intens groove på stadig varierande vis.
Studio Hamar teater
Både tittelkuttet og opningssporet «Hoo-Hah» er glitrande døme på dette kreative samarbeidet. Det sistnemnde kuttet inneheld i tillegg lange og utruleg velformulerte kor av Alberts på barytonsaksofon og Johansson på trompet
Plata er spelt inn i Hamar teater og sameiner energien i konsertsituasjonen med ein detaljert og balansert orkesterklang. Stor takk til Åsgeir Grong, Ingar Hunsgaar og Fridtjof A. Lindeman for det.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Scheen jazzorkester & Cortex:
Frameworks
Thomas Johansson og Finn Arne Dahl Hansen, trompet; Jon Øystein Rosland, Guttorm Guttormsen, André Kassen og Kristoffer Alberts, saksofonar; Line Bjørnør Rosland, klarinettar; Magne Rutle, Guro Kvåle og Åsgeir Grong, trombonar; Rune Klakegg, elorgel; Ola Høyer og Jan Olav Renvåg, bass; Jan Erik Knedal Andersen og Audun Kleive, trommer.
Clean Feed
Det har gått fem år sidan Thomas Johansson gav ut det førre tingingsverket skrive for Scheen jazzorkester, As We See It, også det utgjeve på Clean Feed.
Signaturen til Johansson er lett attkjenneleg, men her er orkestermusikken nettopp, som tittelen tilseier, rammer: rammer rundt eit svært så potent samarbeid mellom kvartetten Cortex og Scheen jazzorkester og lange strekk improvisert musikk.
Scheen jazzorkester hadde sin første konsert i Skien i 2010 og har base i grenlandsområdet.
Foto: Morten Bjerk
Konstruktivt komp
Ein kan gjerne understreka det paradoksale i at det mest spanande ved plata er nettopp dei lange improviserte strekka, men orkesterpartia er ikkje berre der som rammer, men også musikalske rundingsbøyer som tek dei solistiske ytringane i nye retningar. Samstundes er orkesterpartia der som imaginære bakteppe.
Noko av det mest spanande med Frameworks er kor konstruktivt dei to bass/tromme-tandema jobbar saman. Høyer, Renvåg, Knedal og Kleive balanserer dei tydelege ideane med intens groove på stadig varierande vis.
Studio Hamar teater
Både tittelkuttet og opningssporet «Hoo-Hah» er glitrande døme på dette kreative samarbeidet. Det sistnemnde kuttet inneheld i tillegg lange og utruleg velformulerte kor av Alberts på barytonsaksofon og Johansson på trompet
Plata er spelt inn i Hamar teater og sameiner energien i konsertsituasjonen med ein detaljert og balansert orkesterklang. Stor takk til Åsgeir Grong, Ingar Hunsgaar og Fridtjof A. Lindeman for det.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Anders Folkestad og Torbjørn Ryssevik meiner det er nødvendig å styrke den vidaregåande skulen si studieførebuande rolle.
Gorm Kallestad / NTB
Studieopptak og skulifisering
Stig Amdam og Ragnhild Gudbrandsen spelar hovudrollene i stykket av August Strindberg.
Foto: Magnus Skrede / Den Nationale Scene
Krigen mellom kjønna
Dødsdansen er eit ekteskapsdrama der komikken får for stor plass, men spelestilane utfordrar kvarandre på interessant vis.
Nana rise-Lynum er redaktør i Norsk Barneblad.
Foto: Per Anders Todal
Å gi barn det dei ikkje veit at dei vil ha
Norsk Barneblad vart skipa i 1887 og har kome ut kvart år sidan. Sist helg fekk Nana Rise-Lynum Målprisen frå Noregs Mållag for innsatsen som redaktør.
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.
Foto: Ng Han Guan / AP / NTB
Ein straum av problem
Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.
Frå markeringa av den internasjonale kvinnedagen i Oslo sentrum.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Bollestad sprer myter og faktafeil
Vi må skille mellom hva som skal løses av abortloven, og hva som skal løses andre steder.