Arkivet: Bacon Fat
Andre Williams voks opp på Southside Chicago, og etter skuletid jobba han i Cadillac Bob’s Steakhouse, der jukeboksen serverte siste nytt i doowop og jump blues.
Slik blei han ei rhythm & blues-legende med slesk snakkesyngande vokalstil, forteljande gettotekstar i rytmisk signifyin’ jive og danserutinar som fekk komikaren Red Foxx til å døype han «Mr. Rhythm».
Han skreiv hundrevis av songar om gettolivet: dansing, soul food og gangsterar, som han framførte, medverka på eller produserte. På legendariske Fortune Records i Detroit gav han ut noveltyklassikaren «Bacon Fat».
Songtittelen kom til han i bilen på veg til spelejobb i Memphis, mens han åt ein feit egg og bacon-sandwich. Han såg bomullsplukkarane langs vegen og tenkte: «Say man, we’re glad to see you back/ we got a new dance called the Bacon Fat!»
Mest royalties kom frå «Shake a Tail Feather», som vokalgruppa The Five-Du-Tones råka tidsånda med i 1963, Ike & Tina Turner brukte til å varme opp publikum og Ray Charles overgjekk seg sjølv med i Blues Brothers i 1980.
Williams vitja Oslo to gonger, vital og frekk, heilt på kanten og litt over. Med Sweets innfridde han også i bokform. Han levde heilt til 2019. Ein lyt ha humor!
Øyvind Pharo
Øyvind Pharo er litteraturvitar, musikkskribent og DJ.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Andre Williams voks opp på Southside Chicago, og etter skuletid jobba han i Cadillac Bob’s Steakhouse, der jukeboksen serverte siste nytt i doowop og jump blues.
Slik blei han ei rhythm & blues-legende med slesk snakkesyngande vokalstil, forteljande gettotekstar i rytmisk signifyin’ jive og danserutinar som fekk komikaren Red Foxx til å døype han «Mr. Rhythm».
Han skreiv hundrevis av songar om gettolivet: dansing, soul food og gangsterar, som han framførte, medverka på eller produserte. På legendariske Fortune Records i Detroit gav han ut noveltyklassikaren «Bacon Fat».
Songtittelen kom til han i bilen på veg til spelejobb i Memphis, mens han åt ein feit egg og bacon-sandwich. Han såg bomullsplukkarane langs vegen og tenkte: «Say man, we’re glad to see you back/ we got a new dance called the Bacon Fat!»
Mest royalties kom frå «Shake a Tail Feather», som vokalgruppa The Five-Du-Tones råka tidsånda med i 1963, Ike & Tina Turner brukte til å varme opp publikum og Ray Charles overgjekk seg sjølv med i Blues Brothers i 1980.
Williams vitja Oslo to gonger, vital og frekk, heilt på kanten og litt over. Med Sweets innfridde han også i bokform. Han levde heilt til 2019. Ein lyt ha humor!
Øyvind Pharo
Øyvind Pharo er litteraturvitar, musikkskribent og DJ.
Fleire artiklar
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.
Foto via Wikimedia Commons
Monumental pedal
Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.
Trålar utanfor Måløy sentrum.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Barents blues, også et flytende samfunn
Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.
Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.
Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB
Overgrep som skakar folkeretten
Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.
Foto: Erik Johansen / NTB
Meir om seinfølgjer
Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.
Salman Rushdie har skrive 15 romanar. Den siste boka handlar om knivåtaket på han i 2022.
Foto: Rachel Eliza Griffiths
Ein takk til livet
Salman Rushdie nyttar språket som terapi.