Arkivet: Bacon Fat
Andre Williams voks opp på Southside Chicago, og etter skuletid jobba han i Cadillac Bob’s Steakhouse, der jukeboksen serverte siste nytt i doowop og jump blues.
Slik blei han ei rhythm & blues-legende med slesk snakkesyngande vokalstil, forteljande gettotekstar i rytmisk signifyin’ jive og danserutinar som fekk komikaren Red Foxx til å døype han «Mr. Rhythm».
Han skreiv hundrevis av songar om gettolivet: dansing, soul food og gangsterar, som han framførte, medverka på eller produserte. På legendariske Fortune Records i Detroit gav han ut noveltyklassikaren «Bacon Fat».
Songtittelen kom til han i bilen på veg til spelejobb i Memphis, mens han åt ein feit egg og bacon-sandwich. Han såg bomullsplukkarane langs vegen og tenkte: «Say man, we’re glad to see you back/ we got a new dance called the Bacon Fat!»
Mest royalties kom frå «Shake a Tail Feather», som vokalgruppa The Five-Du-Tones råka tidsånda med i 1963, Ike & Tina Turner brukte til å varme opp publikum og Ray Charles overgjekk seg sjølv med i Blues Brothers i 1980.
Williams vitja Oslo to gonger, vital og frekk, heilt på kanten og litt over. Med Sweets innfridde han også i bokform. Han levde heilt til 2019. Ein lyt ha humor!
Øyvind Pharo
Øyvind Pharo er litteraturvitar, musikkskribent og DJ.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Andre Williams voks opp på Southside Chicago, og etter skuletid jobba han i Cadillac Bob’s Steakhouse, der jukeboksen serverte siste nytt i doowop og jump blues.
Slik blei han ei rhythm & blues-legende med slesk snakkesyngande vokalstil, forteljande gettotekstar i rytmisk signifyin’ jive og danserutinar som fekk komikaren Red Foxx til å døype han «Mr. Rhythm».
Han skreiv hundrevis av songar om gettolivet: dansing, soul food og gangsterar, som han framførte, medverka på eller produserte. På legendariske Fortune Records i Detroit gav han ut noveltyklassikaren «Bacon Fat».
Songtittelen kom til han i bilen på veg til spelejobb i Memphis, mens han åt ein feit egg og bacon-sandwich. Han såg bomullsplukkarane langs vegen og tenkte: «Say man, we’re glad to see you back/ we got a new dance called the Bacon Fat!»
Mest royalties kom frå «Shake a Tail Feather», som vokalgruppa The Five-Du-Tones råka tidsånda med i 1963, Ike & Tina Turner brukte til å varme opp publikum og Ray Charles overgjekk seg sjølv med i Blues Brothers i 1980.
Williams vitja Oslo to gonger, vital og frekk, heilt på kanten og litt over. Med Sweets innfridde han også i bokform. Han levde heilt til 2019. Ein lyt ha humor!
Øyvind Pharo
Øyvind Pharo er litteraturvitar, musikkskribent og DJ.
Fleire artiklar
Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Slaktetid
Så er det offisielt: Kvalitetssjekken på slakteria er ikkje anna enn eit volummål.
Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.
Foto: Den Nationale Scene
Den vanskelege, men nødvendige venskapen
I vårt sted byr på fint samspel i ein rik og lågmælt tekst, som kunne tent på å bli kutta litt.
Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).
Foto: Grethe Nygaard / Rogaland Teater
Når Kielland stig ned frå sokkelen
Det er 175 år sidan forfattaren Alexander L. Kielland blei fødd. No vert han feira med eit biografisk portrett på teaterscena.
Tom Roger Aadland kan sjå tilbake på 20 år som artist.
Foto: Birte Magnussen
Ein mangslungen veg
Tom Roger Aadland er ein av landets aller mest solide låtskrivarar.
Johannes Engelsen Espedals «Brottsjø» (2023) er laga av eit gamalt stakittgjerde frå kyrkjegarden ved Hoff kyrkje på Toten.
Foto: Eva Furseth
Retrobølgje på Haustutstillinga
Haustutstillinga 2024 er ei spenstig og særs variert utstilling. Her er det ingen kunstnarar som trampar i takt.