Kunst

Haustutstilling med varsam presisjon

Årets haustutstilling går med opne auge inn i vond materie, og viser kva som er verdt å kjempe for, utan å bli oppslukt av eigne kjensler.
 

Skulpturen «Precious Fragment» av Kachun Lay refererer til ei hending i Gaza by, der ein ung far tek imot leivningane av barnet sitt.
Publisert Sist oppdatert

Det er berre to dagar sidan temperaturen bikka 20 gradar, men denne mørke Oslo-kvelden er kjølig, vindfull og våt. Kunstnernes Hus ligg som eit Soria Moria av lampar, folk og musikk. Det er tilfeldigvis også Oslo Kulturnatt, og langope med DJ og feststemning. 

Eg ruslar opp steintrappa med strimlar av glitrande konfetti – restane etter ein performance. I det første rommet møter eg eit maskingevær, og det kjem akkurat brått nok på til at ubehaget får litt tid på seg, før det heile fell på plass som eit leikevåpen i installasjonen «NO MORE WAR / Geværenes bønn» (2025) av Elin Austbø. Våpenet er festa på ein svart base som liknar på slike som står på tivoli og kjøpesenter. Slike som vanlegvis held oppe leikefly og liknande med plass for ein unge, og som rykker fram og tilbake når ein puttar pengar på. 

Kombinasjonen barn, underhaldning og våpen blir eit uhyggeleg anslag som følgjer med på vegen vidare.

Konfrontasjon og eskapisme

På veggen like bak blir videoverket «Min Verden» av Stein Henningsen vist. Ein mann i svart dress står på eit lite isflak, omgitt av sludd, hav og andre isflak. Han tørkar sveitten av panna, før han løftar ei sleggje og hakkar i isen han står på – det einaste som beskyttar han mot det iskalde havet. Ei meiningslaus og sjølvdestruktiv handling som på sitt vis passar tidsånda som hand i hanske. 

Vidare verk står som finstemte vekslingar mellom det å fortelje direkte og ulike formar for eskapisme. Victor Lunds fotoprint «Landskap 2022» stiller spørsmål ved tryggleiken vår når USA har tilgang til stadig fleire militærbasar i Norden, medan Merkdes W. Shebeta tilbyr ein truskuldig, barnleg og eventyraktig tilfluktsstad med ein installasjon av glasperler i eit avdempa, blått lys. Bakgrunnslyden er mellom anna opptak av meditative salmar frå eit kloster i Etiopia, og eit par saccosekkar inviterer til å bli verande.

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement