JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Wonder Woman på strøket

Alle menneske er menneske, om du nokon gong skulle lura på det.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kristen er tidlegare prostituert og filmskapar.

Kristen er tidlegare prostituert og filmskapar.

Foto: HBO Max

Kristen er tidlegare prostituert og filmskapar.

Kristen er tidlegare prostituert og filmskapar.

Foto: HBO Max

2949
20230616
2949
20230616

Dokumentarfilm

Regi: Kristen Lovell og Zackary Drucker

The Stroll

Med: Kristen Lovell, Claudia, Egyptt og andre tidlegare
prostituerte transkvinner
HBO Max frå 21. juni

New Yorks gamle kjøtdistribusjonskvartal, Meatpacking District, er noko av det hippaste og dyraste du kan finna i dag. Heilt fram til utpå 2000-talet var dette eit lurvete strøk, og særleg på 14th Street, som dei kalla the stroll («spaserturen»), samla transkvinner seg og tilbydde seksuelle tenester.

Ikkje berre sørgeleg

I 2007 følgde eit filmteam Kristen Lovell i det som blei dokumentarfilmen Queer street. Fascinert over filmmediet bestemte Lovell seg for å læra seg meir, og 15 år seinare debuterer ho med ei ganske unik oppsummering av livet som transkvinne – om seg sjølv og venene, sexarbeidarane som overlevde.

Og overleving er stikkordet, for desse (for det meste ikkje-kvite) jentene får ikkje mange sjansane til å leva som jenter, og når dei i ung alder enten må flytta heimanfrå eller undertrykka kjønnsuttrykket sitt, er det ikkje slik at arbeidsmarknaden er der og tek imot dei med opne, forståingsfulle armar.

Når ein ser at transpersonar er overrepresenterte i sexbransjen, kan ein sjølv legga saman at overgrep og annan kriminalitet vil ramma desse hardare enn om dei hadde vorte gjevne meir stovereine jobbar. Så langt eit sørgeleg kapittel, men det er akkurat her Kristen Lovell snur The Stroll til noko langt meir enn ei sørgebok.

Blikk fram og tilbake

Lovell har sjølv stått side ved side med intervjuobjekta sine nedover 14th Street i New York. Ingenting er tabu, ingenting vert skjønnmåla, men det er fullt ut også ein mimrefest der gode minne blir henta fram og skratta (og gråte) av. Arkivmaterialet, særleg i form av fotografi frå gata på 1980- og 90-talet, gjev liv til historiene, og både tida og stilen får dei unekteleg til å sjå amazing ut.

Men når eit klipp frå 1992 av sjølvaste RuPaul (superkjendisen frå TV-programmet RuPauls Drag Race) dukkar opp, der han går leande rundt og nærast bagatelliserer livet på gata, så er det ein påminnar om kor harde kår desse menneska har levd under. Og her kjem dokumentarfilmen elegant inn på politikk og samfunnsstruktur, som borgarmeister Rudy Giulianis opprydding og harde politiaksjonar, og seinare gentrifiseringsstrategiar som gjer livet lettare for naboar og turistar som meg, men til kva pris for dei som faktisk tente til livets opphald her?

Også homorørsla får passet påskrive – kor var dei når transkvinnene opplagt systematisk vart diskriminerte på verste vis? Me er mange som kjem til å føla oss trefte her. Som med mykje anna i verda går det heldigvis framover, og for å få litt fortgang kan me godt ta ope imot desse vitnesbyrda og kjenna litt audmjukt på den uretten som ikkje rammar oss sjølve.   

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Dokumentarfilm

Regi: Kristen Lovell og Zackary Drucker

The Stroll

Med: Kristen Lovell, Claudia, Egyptt og andre tidlegare
prostituerte transkvinner
HBO Max frå 21. juni

New Yorks gamle kjøtdistribusjonskvartal, Meatpacking District, er noko av det hippaste og dyraste du kan finna i dag. Heilt fram til utpå 2000-talet var dette eit lurvete strøk, og særleg på 14th Street, som dei kalla the stroll («spaserturen»), samla transkvinner seg og tilbydde seksuelle tenester.

Ikkje berre sørgeleg

I 2007 følgde eit filmteam Kristen Lovell i det som blei dokumentarfilmen Queer street. Fascinert over filmmediet bestemte Lovell seg for å læra seg meir, og 15 år seinare debuterer ho med ei ganske unik oppsummering av livet som transkvinne – om seg sjølv og venene, sexarbeidarane som overlevde.

Og overleving er stikkordet, for desse (for det meste ikkje-kvite) jentene får ikkje mange sjansane til å leva som jenter, og når dei i ung alder enten må flytta heimanfrå eller undertrykka kjønnsuttrykket sitt, er det ikkje slik at arbeidsmarknaden er der og tek imot dei med opne, forståingsfulle armar.

Når ein ser at transpersonar er overrepresenterte i sexbransjen, kan ein sjølv legga saman at overgrep og annan kriminalitet vil ramma desse hardare enn om dei hadde vorte gjevne meir stovereine jobbar. Så langt eit sørgeleg kapittel, men det er akkurat her Kristen Lovell snur The Stroll til noko langt meir enn ei sørgebok.

Blikk fram og tilbake

Lovell har sjølv stått side ved side med intervjuobjekta sine nedover 14th Street i New York. Ingenting er tabu, ingenting vert skjønnmåla, men det er fullt ut også ein mimrefest der gode minne blir henta fram og skratta (og gråte) av. Arkivmaterialet, særleg i form av fotografi frå gata på 1980- og 90-talet, gjev liv til historiene, og både tida og stilen får dei unekteleg til å sjå amazing ut.

Men når eit klipp frå 1992 av sjølvaste RuPaul (superkjendisen frå TV-programmet RuPauls Drag Race) dukkar opp, der han går leande rundt og nærast bagatelliserer livet på gata, så er det ein påminnar om kor harde kår desse menneska har levd under. Og her kjem dokumentarfilmen elegant inn på politikk og samfunnsstruktur, som borgarmeister Rudy Giulianis opprydding og harde politiaksjonar, og seinare gentrifiseringsstrategiar som gjer livet lettare for naboar og turistar som meg, men til kva pris for dei som faktisk tente til livets opphald her?

Også homorørsla får passet påskrive – kor var dei når transkvinnene opplagt systematisk vart diskriminerte på verste vis? Me er mange som kjem til å føla oss trefte her. Som med mykje anna i verda går det heldigvis framover, og for å få litt fortgang kan me godt ta ope imot desse vitnesbyrda og kjenna litt audmjukt på den uretten som ikkje rammar oss sjølve.   

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis