JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Uovertydande beibi

Ubehaget i Baby Jane kallar meir på irritasjon enn på medkjensle.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Piki (Maria Ylipaa) og Jonna (Roosa Söderholm) møtest då Jonna flyttar til hovudstaden.

Piki (Maria Ylipaa) og Jonna (Roosa Söderholm) møtest då Jonna flyttar til hovudstaden.

Foto: Another World Entertainment

Piki (Maria Ylipaa) og Jonna (Roosa Söderholm) møtest då Jonna flyttar til hovudstaden.

Piki (Maria Ylipaa) og Jonna (Roosa Söderholm) møtest då Jonna flyttar til hovudstaden.

Foto: Another World Entertainment

2233
20191018
2233
20191018

Drama

Regi: Katja Gauriloff

Baby Jane

Med: Roosa Söderholm, Maria Ylipää, Nelly Kärkkäinen

Unge Jonna (Söderholm) flyttar til hovudstaden for å starta livet som vaksen. Den fyrste ho møter på lesbebaren ho oppsøkjer, er tøffe Piki (Ylipää) og venene hennar, inkludert eksen Bossa (Kärkkäinen). Ei blanding av bondage, kjærleik og sjalusi knyter dei saman, men ikkje på den sunnaste måten.

Flatt

Den finsk-estiske forfattaren Sofi Oksanen har gjeve ut ei rekkje sterke, klart feministiske bøker sidan ho debuterte med Stalins kyr i 2003. Ho er heller ikkje redd for å ta opp psykiske problem, og det er det som er hovudtema i Baby Jane. Problemet med overføring frå bok til film er ofte at det som framstår som ektefølt og intenst på papiret, verkar tilgjort og overflatisk på lerretet. Det ekte tragiske over panikkangsten til Piki, slik eg kan tenkja meg at han er skriven ut i boka (sjølv har eg berre lese Utrensking), kjennest klisjéaktig og melodramatisk i filmen. Det er synd. Eg vert lite engasjert i hovudpersonane, dei kjennest som sjablongar av djupe og kompliserte utgangspunkt. Og sjablongar er det vanskeleg å leva seg inn i. Det symbolske nærbiletet av høge hælar som sklir ut i snøen, kjennest like forslite som skoa Jonna har på seg.

Ubehaget

Oksanen skriv ikkje solskinshistorier. Sjølv om ein slags kjærleik ved fyrste blikk-situasjon oppstår mellom Piki og Jonna, får ein aldri kjensla av harmoni. Pikis androgyne framtoning og aggressive seksuelle energi får henne til å verka meir som ein konebankar enn ei trygg hamn, som er det Jonna tydeleg er på leit etter. Maktspelet som oppstår mellom henne og eksen Bossa, understrekar ubehaget. Det er også det eg synest er mest spennande i Baby Jane: Kan Jonna også forsona seg med å vera meir sosialarbeidar enn kjærast? Svaret kjem ved hjelp av eit usedvanleg uelegant hopp i tid. Om eg ikkje var begeistra for filmen før det, kan eg forsikra om at det ikkje tek seg opp på slutten. Kva er det som gjer at filmskaparar så ofte trur at gode bøker alltid lèt seg gjera om til gode filmar?

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Katja Gauriloff

Baby Jane

Med: Roosa Söderholm, Maria Ylipää, Nelly Kärkkäinen

Unge Jonna (Söderholm) flyttar til hovudstaden for å starta livet som vaksen. Den fyrste ho møter på lesbebaren ho oppsøkjer, er tøffe Piki (Ylipää) og venene hennar, inkludert eksen Bossa (Kärkkäinen). Ei blanding av bondage, kjærleik og sjalusi knyter dei saman, men ikkje på den sunnaste måten.

Flatt

Den finsk-estiske forfattaren Sofi Oksanen har gjeve ut ei rekkje sterke, klart feministiske bøker sidan ho debuterte med Stalins kyr i 2003. Ho er heller ikkje redd for å ta opp psykiske problem, og det er det som er hovudtema i Baby Jane. Problemet med overføring frå bok til film er ofte at det som framstår som ektefølt og intenst på papiret, verkar tilgjort og overflatisk på lerretet. Det ekte tragiske over panikkangsten til Piki, slik eg kan tenkja meg at han er skriven ut i boka (sjølv har eg berre lese Utrensking), kjennest klisjéaktig og melodramatisk i filmen. Det er synd. Eg vert lite engasjert i hovudpersonane, dei kjennest som sjablongar av djupe og kompliserte utgangspunkt. Og sjablongar er det vanskeleg å leva seg inn i. Det symbolske nærbiletet av høge hælar som sklir ut i snøen, kjennest like forslite som skoa Jonna har på seg.

Ubehaget

Oksanen skriv ikkje solskinshistorier. Sjølv om ein slags kjærleik ved fyrste blikk-situasjon oppstår mellom Piki og Jonna, får ein aldri kjensla av harmoni. Pikis androgyne framtoning og aggressive seksuelle energi får henne til å verka meir som ein konebankar enn ei trygg hamn, som er det Jonna tydeleg er på leit etter. Maktspelet som oppstår mellom henne og eksen Bossa, understrekar ubehaget. Det er også det eg synest er mest spennande i Baby Jane: Kan Jonna også forsona seg med å vera meir sosialarbeidar enn kjærast? Svaret kjem ved hjelp av eit usedvanleg uelegant hopp i tid. Om eg ikkje var begeistra for filmen før det, kan eg forsikra om at det ikkje tek seg opp på slutten. Kva er det som gjer at filmskaparar så ofte trur at gode bøker alltid lèt seg gjera om til gode filmar?

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Brit Aksnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Statsminister Jonas Gahr Støre avsluttar Kina-vitjinga i fjor i Shanghai, den største byen i landet og den travlaste hamna i verda.

Statsminister Jonas Gahr Støre avsluttar Kina-vitjinga i fjor i Shanghai, den største byen i landet og den travlaste hamna i verda.

Foto: Heiko Junge / NTB

UtanriksSamfunn

Noreg skal vera det mest demokratiske landet i verda, men ignorerer Asias fremste og samstundes mest truga demokrati

HalvorEifring
Statsminister Jonas Gahr Støre avsluttar Kina-vitjinga i fjor i Shanghai, den største byen i landet og den travlaste hamna i verda.

Statsminister Jonas Gahr Støre avsluttar Kina-vitjinga i fjor i Shanghai, den største byen i landet og den travlaste hamna i verda.

Foto: Heiko Junge / NTB

UtanriksSamfunn

Noreg skal vera det mest demokratiske landet i verda, men ignorerer Asias fremste og samstundes mest truga demokrati

HalvorEifring
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet måndag denne veka.

Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet måndag denne veka.

Foto: Dag og Tid

KommentarSamfunn

Venstre­­populisme på norsk

Ap bør skale av nokre marknadsteknokratar for å gje rom for ein populistisk storkoalisjon til venstre.

Rune Slagstad
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet måndag denne veka.

Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet måndag denne veka.

Foto: Dag og Tid

KommentarSamfunn

Venstre­­populisme på norsk

Ap bør skale av nokre marknadsteknokratar for å gje rom for ein populistisk storkoalisjon til venstre.

Rune Slagstad

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis