JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Tyggegummiskrekk

Chiffon, glitter og ein haug med gjenferd som vil ha tilgjeving for syndene sine, skapar ein fengande film med tvilsam moral.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Thomasin McKenzie spelar hovudrolla som Eloise.

Thomasin McKenzie spelar hovudrolla som Eloise.

Foto: Parisa Taghizadeh / Focus Features

Thomasin McKenzie spelar hovudrolla som Eloise.

Thomasin McKenzie spelar hovudrolla som Eloise.

Foto: Parisa Taghizadeh / Focus Features

2432
20211105
2432
20211105

Skrekkdrama

Regi: Edgar Wright

Last Night in Soho

Med: Thomasin McKenzie, Anya Taylor-Joy, Matt Smith
Kinofilm

Då Eloise (McKenzie) kjem inn på London College of Fashion, startar to liv for henne: det som ung jente i storbyen og eit parallelliv lagt til London på sekstitalet og alter egoet hennar, Sandie (Taylor-Joy). Men i skuggane lurer dei daude og handlangarane deira.

Edgar Wrong

Last night in Soho er heldigvis ikkje ein musikal, men han oppfører seg litt som ein. Regissør Edgar Wright boltrar seg i glitter og paljettar med sekstitalets songarar som Cilla Black og Dusty Springfield. Ania Taylor-Joy tolkar sjølv Petula Clark-klassikaren «Downtown», medan den rosa chiffonkjolen svingar seg om knea hennar.

Me snakkar med andre ord om milevis frå dei tøysete, lurvete zombiefilmane Wright vart kjend for, med Shaun of the Dead (2004), Hot Fuzz (2007) og World´s End (2013). (Den elendige Baby Driver frå 2017 får han skriva av på tabbekvoten.)

Og medan hovudpersonane hans vanlegvis er drikkfeldige, umodne menn som heller heng på puben eller framfor dataspelet, har han i Last Night in Soho snudd det aldeles om, med yndige damer som drøymer om kjærleik og glamorøse karrierar. Det mest tvilsame: Zombiane her er sjølvpåførte.

Oppmedrivande

Tidleg ser me gjenferdet av mor til Eloise i spegelen, eit frampeik som eigentleg vert hengande uforløyst, etter mitt syn.

I ein skrekkfilm skal me ikkje tolka inn at det går på psykose heller enn å sjå daude folk, men eg klarar ikkje heilt rista ubehaget av meg, ettersom Eloise rører seg mellom røynd og parallellunivers utan at andre levande er innvigde.

Det rustikke loftsrommet med blenkande skiltbelysning inn vindauga skapar stemning, til liks med alle dei nostalgiske sveipa gjennom Londons pubstrødde gater.

Slik sett er Last Night in Soho eit drops for auga, men når underhaldninga inneheld så mange uforløyste, for ikkje å seia tvilsamme konklusjonar, er det med bismak eg oppsummerer ein film eg eigentleg hadde større forventningar til, kjenner eg.

Filmen klarar å riva meg med, men blandinga av overflatisk ungdomsfilm, psykosar og psykoar og hemnmotiv i metooland gjer at eg berre får fortsetja å håpa at Wright får det til neste gong.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur­arbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Skrekkdrama

Regi: Edgar Wright

Last Night in Soho

Med: Thomasin McKenzie, Anya Taylor-Joy, Matt Smith
Kinofilm

Då Eloise (McKenzie) kjem inn på London College of Fashion, startar to liv for henne: det som ung jente i storbyen og eit parallelliv lagt til London på sekstitalet og alter egoet hennar, Sandie (Taylor-Joy). Men i skuggane lurer dei daude og handlangarane deira.

Edgar Wrong

Last night in Soho er heldigvis ikkje ein musikal, men han oppfører seg litt som ein. Regissør Edgar Wright boltrar seg i glitter og paljettar med sekstitalets songarar som Cilla Black og Dusty Springfield. Ania Taylor-Joy tolkar sjølv Petula Clark-klassikaren «Downtown», medan den rosa chiffonkjolen svingar seg om knea hennar.

Me snakkar med andre ord om milevis frå dei tøysete, lurvete zombiefilmane Wright vart kjend for, med Shaun of the Dead (2004), Hot Fuzz (2007) og World´s End (2013). (Den elendige Baby Driver frå 2017 får han skriva av på tabbekvoten.)

Og medan hovudpersonane hans vanlegvis er drikkfeldige, umodne menn som heller heng på puben eller framfor dataspelet, har han i Last Night in Soho snudd det aldeles om, med yndige damer som drøymer om kjærleik og glamorøse karrierar. Det mest tvilsame: Zombiane her er sjølvpåførte.

Oppmedrivande

Tidleg ser me gjenferdet av mor til Eloise i spegelen, eit frampeik som eigentleg vert hengande uforløyst, etter mitt syn.

I ein skrekkfilm skal me ikkje tolka inn at det går på psykose heller enn å sjå daude folk, men eg klarar ikkje heilt rista ubehaget av meg, ettersom Eloise rører seg mellom røynd og parallellunivers utan at andre levande er innvigde.

Det rustikke loftsrommet med blenkande skiltbelysning inn vindauga skapar stemning, til liks med alle dei nostalgiske sveipa gjennom Londons pubstrødde gater.

Slik sett er Last Night in Soho eit drops for auga, men når underhaldninga inneheld så mange uforløyste, for ikkje å seia tvilsamme konklusjonar, er det med bismak eg oppsummerer ein film eg eigentleg hadde større forventningar til, kjenner eg.

Filmen klarar å riva meg med, men blandinga av overflatisk ungdomsfilm, psykosar og psykoar og hemnmotiv i metooland gjer at eg berre får fortsetja å håpa at Wright får det til neste gong.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur­arbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn
Håvard Rem

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

UtanriksSamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Ein lang marsj mot idiotveldet

NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB

KommentarSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Politikk i grenseland

Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis