JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Tru, håp og
rekonstruksjon

Ei terapeutisk tilnærming som gjev eit innblikk i tragedien utan å stikka svært djupt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ungdommane rekonstruerer hendingane frå Utøya 22. juli 2011.

Ungdommane rekonstruerer hendingane frå Utøya 22. juli 2011.

Foto: Tour de Fource

Ungdommane rekonstruerer hendingane frå Utøya 22. juli 2011.

Ungdommane rekonstruerer hendingane frå Utøya 22. juli 2011.

Foto: Tour de Fource

1763
20181019
1763
20181019

Dokumentar

Regi: Carl Javér

Rekonstruksjon Utøya

Med: Overlevande frå terroren

I ein svær hall midt i øydemarka skal fleire av dei som var ungdommar på AUF-leir på Utøya 22. juli 2011, treffast igjen for å prøva å gjenfortelja og spela ut korleis dei opplevde hendinga. Med enkle hjelpemiddel, rollespel og samtale er me tilskodarar til eit slags teater der skodespelarane er terroroffera sjølve.

I starten skjønar eg ikkje heilt kor filmen vil hen. Kjensla av å vera til stades ved eit prosjekt for vidaregåande skule, heng i ganske lenge for min del. Ein film med dei gjenlevande legg straks opp til at kjensleregisteret får spelt seg ut, altså er filmen ladd allereie frå starten. Heldigvis har filmskaparane lagt opp til ei sober tilnærming utan sterke verkemiddel og utan for mykje tårefylte nærbilete. Som sjåar skal det godt gjerast å halda kritisk avstand til stoffet når det framleis ligg så langt framme i minnet.

Dei fire personane me følgjer tettast, er nok ikkje valde tilfeldig, heller ikkje rekkjefølga dei blir presenterte i. Det er særleg ved andremann, Mohammed, eg «ser» personane og dermed vert ekstra gripen. Nokre av tablåa vekkjer òg kjensla av å vera nærare det som skjedde, særleg når tablået er over og dei ikkje treng spela lenger. Tenk om dei berre hadde kunna vakna på same måten på skikkeleg, som Mohammed påpeikar. Rekonstruksjon Utøya er verken spekulativ eller spesielt følete og heldigvis meir håpefull enn håplaus. Men utover at eg kjenner sympati og sorg saman med deltakarane, er det ikkje ein enormt fengslande film i seg sjølv.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Dokumentar

Regi: Carl Javér

Rekonstruksjon Utøya

Med: Overlevande frå terroren

I ein svær hall midt i øydemarka skal fleire av dei som var ungdommar på AUF-leir på Utøya 22. juli 2011, treffast igjen for å prøva å gjenfortelja og spela ut korleis dei opplevde hendinga. Med enkle hjelpemiddel, rollespel og samtale er me tilskodarar til eit slags teater der skodespelarane er terroroffera sjølve.

I starten skjønar eg ikkje heilt kor filmen vil hen. Kjensla av å vera til stades ved eit prosjekt for vidaregåande skule, heng i ganske lenge for min del. Ein film med dei gjenlevande legg straks opp til at kjensleregisteret får spelt seg ut, altså er filmen ladd allereie frå starten. Heldigvis har filmskaparane lagt opp til ei sober tilnærming utan sterke verkemiddel og utan for mykje tårefylte nærbilete. Som sjåar skal det godt gjerast å halda kritisk avstand til stoffet når det framleis ligg så langt framme i minnet.

Dei fire personane me følgjer tettast, er nok ikkje valde tilfeldig, heller ikkje rekkjefølga dei blir presenterte i. Det er særleg ved andremann, Mohammed, eg «ser» personane og dermed vert ekstra gripen. Nokre av tablåa vekkjer òg kjensla av å vera nærare det som skjedde, særleg når tablået er over og dei ikkje treng spela lenger. Tenk om dei berre hadde kunna vakna på same måten på skikkeleg, som Mohammed påpeikar. Rekonstruksjon Utøya er verken spekulativ eller spesielt følete og heldigvis meir håpefull enn håplaus. Men utover at eg kjenner sympati og sorg saman med deltakarane, er det ikkje ein enormt fengslande film i seg sjølv.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Foto: Samuel Hess

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Mindre er meir

Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Foto: Laurent le Crabe

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Oppussinga

Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis