JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Tøft å vera tøff

For vi er gutta er eit rørande møte med sorg og song.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Mannskoret øver med dirigent Ivar Krogh Hovd.

Mannskoret øver med dirigent Ivar Krogh Hovd.

Foto: Norsk Filmdistribusjon / Fuglene AS

Mannskoret øver med dirigent Ivar Krogh Hovd.

Mannskoret øver med dirigent Ivar Krogh Hovd.

Foto: Norsk Filmdistribusjon / Fuglene AS

2464
20180928
2464
20180928

Dokumentar

Regi: Petter Sommer, Jo Vemund Svendsen

For vi er gutta

Med: Ivar Krogh Hovd, Prepple Houmb, Geir Schau m.fl.

Mannskoret Mannskoret består av ei usalig blanding tilårskomne rockarar, skodespelarar og kulturfolk som øver kvar tysdag på Kampen Bistro i Oslo.

Den samansveiste gjengen får meir enn harmoniar å tenka på når dirigenten får kreft og beskjed om at han neppe får oppleva den planlagde konserten som oppvarming for Black Sabbath.

For vi er koret

Tittel, førehandsomtale og trailer prøver desperat å fortelja kor sinnssjukt tøff denne filmen er. Det er som om ordet «kor» er stava med testosteron. Etter den vanvitige kinosuksessen Heftig og begeistret (2001), om Berlevåg mannskor, kunne dei kanskje tona ned machobodskapen, men framleis er dei nok redde for at det berre er kvinnfolk som kjem og ser filmen, og det ville jo ha vore synd. For eg må seia at mange menn hadde hatt godt av å sjå For vi er gutta. Etter innleiande mannemanning kjem filmen relativt kjapt til hovudbodskapen – det hjarteskjerande faktumet at dirigent gjennom ti år, Ivar Krogh Hovd, skal døy.

Mannefalsett

I øvingsrommet forsvinn individet, og gruppementaliteten set inn. Akkurat dette passar kormedlemmene godt, les ein mellom linjene – det at ein er del av noko større og samstundes kan støtta seg på dei andre, gjerne utan å måtta forklara så inngåande.

Mennene reagerer ulikt på situasjonen, og dermed pussar filmskaparane ned dei harde maskuline toppane. Dei tilsynelatande noko brautande karane som helst syng songar som «Why does it hurt when I pee?» (Frank Zappa) og andre ballete balladar, er meir mangefasetterte og mindre mannefasetterte utover. Det er fint.

Hjernen er åleine

Det skal vanskeleg gjerast at ein ikkje les ekstra mykje inn i repertoaret når ein veit at koret har i statuttane at dei skal synga gravferda til kvarandre. Alt vert så nært.

Det er imponerande kor tett på sjølve sjukdomsforløpet filmteamet har kome, nesten urovekkande. Ein ser ikkje så ofte på nært hald korleis eit alvorleg sjukt menneske og dei pårørande har det. Det å kjøpa tannkost for siste gong i livet, kven tenkjer eigentleg på det? Slike detaljar er tankevekkande og såre. Slik kan eigentleg filmen oppsummerast òg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Dokumentar

Regi: Petter Sommer, Jo Vemund Svendsen

For vi er gutta

Med: Ivar Krogh Hovd, Prepple Houmb, Geir Schau m.fl.

Mannskoret Mannskoret består av ei usalig blanding tilårskomne rockarar, skodespelarar og kulturfolk som øver kvar tysdag på Kampen Bistro i Oslo.

Den samansveiste gjengen får meir enn harmoniar å tenka på når dirigenten får kreft og beskjed om at han neppe får oppleva den planlagde konserten som oppvarming for Black Sabbath.

For vi er koret

Tittel, førehandsomtale og trailer prøver desperat å fortelja kor sinnssjukt tøff denne filmen er. Det er som om ordet «kor» er stava med testosteron. Etter den vanvitige kinosuksessen Heftig og begeistret (2001), om Berlevåg mannskor, kunne dei kanskje tona ned machobodskapen, men framleis er dei nok redde for at det berre er kvinnfolk som kjem og ser filmen, og det ville jo ha vore synd. For eg må seia at mange menn hadde hatt godt av å sjå For vi er gutta. Etter innleiande mannemanning kjem filmen relativt kjapt til hovudbodskapen – det hjarteskjerande faktumet at dirigent gjennom ti år, Ivar Krogh Hovd, skal døy.

Mannefalsett

I øvingsrommet forsvinn individet, og gruppementaliteten set inn. Akkurat dette passar kormedlemmene godt, les ein mellom linjene – det at ein er del av noko større og samstundes kan støtta seg på dei andre, gjerne utan å måtta forklara så inngåande.

Mennene reagerer ulikt på situasjonen, og dermed pussar filmskaparane ned dei harde maskuline toppane. Dei tilsynelatande noko brautande karane som helst syng songar som «Why does it hurt when I pee?» (Frank Zappa) og andre ballete balladar, er meir mangefasetterte og mindre mannefasetterte utover. Det er fint.

Hjernen er åleine

Det skal vanskeleg gjerast at ein ikkje les ekstra mykje inn i repertoaret når ein veit at koret har i statuttane at dei skal synga gravferda til kvarandre. Alt vert så nært.

Det er imponerande kor tett på sjølve sjukdomsforløpet filmteamet har kome, nesten urovekkande. Ein ser ikkje så ofte på nært hald korleis eit alvorleg sjukt menneske og dei pårørande har det. Det å kjøpa tannkost for siste gong i livet, kven tenkjer eigentleg på det? Slike detaljar er tankevekkande og såre. Slik kan eigentleg filmen oppsummerast òg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Det er imponerande kor tett på sjølve sjukdomsforløpet filmteamet har kome, nesten urovekkande.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Foto: Samuel Hess

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Mindre er meir

Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Foto: Laurent le Crabe

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Oppussinga

Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis