JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Streit nok, den

The Whale får fram kjenslespekteret på ein nostalgisk enkel måte.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Brendan Fraser spelar hovudrolla i filmen om den overvektige engelsklæraren Charlie.

Brendan Fraser spelar hovudrolla i filmen om den overvektige engelsklæraren Charlie.

Foto: Nordisk Film Distribusjon

Brendan Fraser spelar hovudrolla i filmen om den overvektige engelsklæraren Charlie.

Brendan Fraser spelar hovudrolla i filmen om den overvektige engelsklæraren Charlie.

Foto: Nordisk Film Distribusjon

2602
20230303
2602
20230303

Drama

Regi: Darren Aronofsky

The Whale

Med: Brendan Fraser, Sadie Sink, Hong Chau, Ty Simpkins

Klokka tikkar for enormt tjukke Charlie (Fraser). Mens han fjernunderviser i skriving med kamera avslått, og får kjeft og omsorg av sjukepleiarveninna Liz (Chau), blir det tydeleg at han kanskje ikkje kjem til å overleva dette. Så bankar det på døra, både éin og to gongar.

Brendan Fraser

Hadde eg irritert meg ein brøkdel så mykje over tjukkedrakter som eg pleier, ville The Whale vore rein tortur. Implisitt: Det gjorde eg ikkje, så det vart det ikkje. Eg slit også underleg lite med at ein ikkje-sjukeleg feit mann spelar hovudrolla, men viss du tenkjer at det kjem til å forstyrra sjåaropplevinga di, så er eg den fyrste til å skjøna det.

For alt eg veit, har regissør Aronofsky leita høgt og lågt etter skodespelarar som lir av fedme, og landa altså på rett nok tettbygde Brendan Fraser. At han eingong spela augesnop i California Man (1992) iført berre ei fillete truse, og George of the Jungle (1997), iført berre ei fillete truse, og meir påkledd helt i Mumien-filmserien (1999), gjer at dette blir ekstra «sjokkerande» for dei av oss som hugsar han som slank og veltrent. Faktum er at han passar godt til å spela den sympatiske, stakkarslege Charlie.

Rett fot

Eg elskar ikkje The Whale, men det er noko nesten nostalgisk amerikansk over filmen, noko som resonnerer tilbake til sånn eg følte det då eg såg film som ungdom. Som at eg trur eg hadde elska filmen hadde eg vore sytten år. Eg klarar ikkje landa heilt på om dette talar for eller imot filmen.

Det som talar for, er uansett at det skjer mykje til å vera eit kammerdrama der all handlinga skjer i det vesle husværet til Charlie, og alt heng saman og blir nøsta opp på elegant vis.

Det minst elegante er dottera, både i framtoning og i funksjon. Her blir The Whale for nostalgisk og for amerikansk, for unyansert, for sentimental. Som kan seiast talar til fordel igjen – vegen mellom naiv og unyansert er ikkje alltid lang, og det blir nærast ei dagsformsak kva side sjåaren landar på.

Eg må ha stått opp med rett fot, for heilskapsinntrykket mitt er positivt, eg berre klarar ikkje dra på med superlativane, for The Whale er ikkje på langt nær så original som eg hadde tenkt og håpt. Om du er i humør til ein hjartevarm, ikkje altfor avansert, veldig amerikansk liksomuavhengig underhaldningsfilm og ikkje blir blir provosert av tjukkedrakter, så køyr på.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Drama

Regi: Darren Aronofsky

The Whale

Med: Brendan Fraser, Sadie Sink, Hong Chau, Ty Simpkins

Klokka tikkar for enormt tjukke Charlie (Fraser). Mens han fjernunderviser i skriving med kamera avslått, og får kjeft og omsorg av sjukepleiarveninna Liz (Chau), blir det tydeleg at han kanskje ikkje kjem til å overleva dette. Så bankar det på døra, både éin og to gongar.

Brendan Fraser

Hadde eg irritert meg ein brøkdel så mykje over tjukkedrakter som eg pleier, ville The Whale vore rein tortur. Implisitt: Det gjorde eg ikkje, så det vart det ikkje. Eg slit også underleg lite med at ein ikkje-sjukeleg feit mann spelar hovudrolla, men viss du tenkjer at det kjem til å forstyrra sjåaropplevinga di, så er eg den fyrste til å skjøna det.

For alt eg veit, har regissør Aronofsky leita høgt og lågt etter skodespelarar som lir av fedme, og landa altså på rett nok tettbygde Brendan Fraser. At han eingong spela augesnop i California Man (1992) iført berre ei fillete truse, og George of the Jungle (1997), iført berre ei fillete truse, og meir påkledd helt i Mumien-filmserien (1999), gjer at dette blir ekstra «sjokkerande» for dei av oss som hugsar han som slank og veltrent. Faktum er at han passar godt til å spela den sympatiske, stakkarslege Charlie.

Rett fot

Eg elskar ikkje The Whale, men det er noko nesten nostalgisk amerikansk over filmen, noko som resonnerer tilbake til sånn eg følte det då eg såg film som ungdom. Som at eg trur eg hadde elska filmen hadde eg vore sytten år. Eg klarar ikkje landa heilt på om dette talar for eller imot filmen.

Det som talar for, er uansett at det skjer mykje til å vera eit kammerdrama der all handlinga skjer i det vesle husværet til Charlie, og alt heng saman og blir nøsta opp på elegant vis.

Det minst elegante er dottera, både i framtoning og i funksjon. Her blir The Whale for nostalgisk og for amerikansk, for unyansert, for sentimental. Som kan seiast talar til fordel igjen – vegen mellom naiv og unyansert er ikkje alltid lang, og det blir nærast ei dagsformsak kva side sjåaren landar på.

Eg må ha stått opp med rett fot, for heilskapsinntrykket mitt er positivt, eg berre klarar ikkje dra på med superlativane, for The Whale er ikkje på langt nær så original som eg hadde tenkt og håpt. Om du er i humør til ein hjartevarm, ikkje altfor avansert, veldig amerikansk liksomuavhengig underhaldningsfilm og ikkje blir blir provosert av tjukkedrakter, så køyr på.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein tilhengar av Donald Trump med MAGA-ostehovudhatt.

Ein tilhengar av Donald Trump med MAGA-ostehovudhatt.

Foto: Brian Snyder / Reuters / NTB

Ordskifte

Framleis ikkje overtydande

I eit historisk lys er det meir treffande å seie at Trump og MAGA-rørsla sitt særkjenne, ideologisk sett, er at dei står for grunnlova og dei verdiane som er nedfelte der.

ØivindØstberg
Ein tilhengar av Donald Trump med MAGA-ostehovudhatt.

Ein tilhengar av Donald Trump med MAGA-ostehovudhatt.

Foto: Brian Snyder / Reuters / NTB

Ordskifte

Framleis ikkje overtydande

I eit historisk lys er det meir treffande å seie at Trump og MAGA-rørsla sitt særkjenne, ideologisk sett, er at dei står for grunnlova og dei verdiane som er nedfelte der.

ØivindØstberg
Cannabiskafé i Los Angeles.

Cannabiskafé i Los Angeles.

Foto: Richard Cogel / Reuters / NTB

Ordskifte
BjørnRøse

Hvor skal man sette grensene?

Gode forsetter og kunnskapsmangel er en farlig kombinasjon.

Frå innspelinga av Mor i Nidarosdomen.

Frå innspelinga av Mor i Nidarosdomen.

Foto: Morten Lindberg

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Vekselverknad

Nidaros Domkor skaper einskap mellom fortid og notid.

Situasjonen på Gaza no gjev grunn til å seie opp samarbeidsavtalar med israelske universitet, meiner folkerettsprofessor Terje Einarsen. Bilete frå Khan Younis sør på Gaza.

Situasjonen på Gaza no gjev grunn til å seie opp samarbeidsavtalar med israelske universitet, meiner folkerettsprofessor Terje Einarsen. Bilete frå Khan Younis sør på Gaza.

Foto: Mohammed Salem / REUTERS

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Forsvarar universitetsboikott

Folkerettsprofessor Terje Einarsen meiner samarbeid med israelske universitet, er med på å legitimere ulovleg okkupasjon, folkemord og brotsverk mot menneske.

Ida Fjeldbraaten arbeider som tekstforfattar og driv miniforlaget Teori & praksis.

Ida Fjeldbraaten arbeider som tekstforfattar og driv miniforlaget Teori & praksis.

Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss

BokMeldingar

For å seie det mildt

Allereie dei gamle grekarane visste om sambandet mellom framskritt og feilsteg.

Ingvild Bræin
Ida Fjeldbraaten arbeider som tekstforfattar og driv miniforlaget Teori & praksis.

Ida Fjeldbraaten arbeider som tekstforfattar og driv miniforlaget Teori & praksis.

Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss

BokMeldingar

For å seie det mildt

Allereie dei gamle grekarane visste om sambandet mellom framskritt og feilsteg.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis