Ste-bonus-hu-mor
Det må meir til enn sol, sjarm og Leo for å lukkast med bergensk familiekomedie.
Stemora Victoria (Ine Marie Wilmann) saman med steborna Henrik (Sverre Thornam) og Hedvig (Mille Sophie Rist Dalhaug) og far til borna, spelt av Morten Svartveit.
Foto: Øyvind Svanes Lunde / Ymer Media
Familiekomedie
Regi: Gunnbjörg Gunnarsdottir
Victoria må dø
Med: Mille Sophie Rist Dalhaug, Sverre Thornam, Ine Marie Wilmann, Leo Ajkic, Morten Svartveit
Kinofilm
Når pappa (Svartveit) finn seg ny kone (Wilmann), får Hedvig (Dalhaug) og Henrik (Thornam) plutseleg verdas verste stemor med på kjøpet. Heldigvis går det an å få tak i ein leigemordar, slik at dei kan få pappa for seg sjølv igjen. Det er berre det at leigemordaren Carl (Ajkic) ikkje er ein leigemordar.
Troll til kjerring
Litteraturen er full av vonde stemødrer, eller som det står i eventyret om Kari Trestakk: «Mannen gifte seg att, men jenta fekk kje noko god stykmor.» Heldigvis døyr stykmor, og alt blir bra igjen, med litt hjelp av eit troll, då.
Trollet i Victoria må dø er litt udefinerbart, for her er både ungar, farmor og Carl instrumentelle, og eg vil jo seia at stemor Victoria trollar skikkeleg sjølv. Pluss... ho snakkar jo austlandsk, som er synonymt med vondt så lenge resten av handlinga er lagd til Vestlandet og dei andre snakkar bergensk. Og så er ho telefonopphengd og selfie-galen, så det er ingen tvil om at ho fortener i det minste ei eller anna straff for berre å vera generelt kjip.
Ein kan nok seia det er i overkant å vilja ta livet av stemor, men filmen held seg trygt innanfor grensene til ein familiefilm. Då er dei langt drygare i språkbruken – all banninga som av ein eller annan grunn har vorte med i manus, er ikkje særleg kledeleg og i alle fall ikkje utprega morosam, om det skulle vera poenget.
«Kanskje blandinga av proffe og amatørar ikkje var så heldig.»
Leos le-land
Det må kunna seiast at ideen var betre enn utføringa, sjølv om Victoria må dø har teke postproduksjon og lyddesign på alvor, slik at sluttresultatet ser og høyrest velpolert og proft ut. Leo Ajkic kan sjarmera dei fleste i senk, men nokon stor skodespelar vil eg ikkje seia han er. Det var kanskje Leo-typen dei ville ha, meir enn ein flink skodespelar, og det fekk dei jo.
Men kanskje blandinga av proffe og amatørar ikkje var så heldig. Blandinga jamt over er ikkje heilt heldig. Det kjennest som om manus og skodespel hakkar, kan henda det eine ikkje er hjelpt av det andre. I eine augeblinken tenkjer ein at ungane er bra menneske med eit slags rettferdiggjort moralsk feilinnstilt kompass, og i neste augeblink framstår dei som bortskjemde skitungar, med farmor som blir indignert over at ikkje Henrik får lov å skyta, sidan «alle herrer får lov å skyte» på den dyre hytta.
Det blir vanskeleg å heia på gamaldagse bestemødrer og usympatiske ungar, sjølv om stemora verkeleg er verst av dei alle, den materialistiske wannabe-influensaren! Ja ja, om eg ikkje synest det er så utruleg morosamt, så er det koseleg å sjå Bergen i maks solskin og høyra bergensk både med og utan balkansk aksent.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Familiekomedie
Regi: Gunnbjörg Gunnarsdottir
Victoria må dø
Med: Mille Sophie Rist Dalhaug, Sverre Thornam, Ine Marie Wilmann, Leo Ajkic, Morten Svartveit
Kinofilm
Når pappa (Svartveit) finn seg ny kone (Wilmann), får Hedvig (Dalhaug) og Henrik (Thornam) plutseleg verdas verste stemor med på kjøpet. Heldigvis går det an å få tak i ein leigemordar, slik at dei kan få pappa for seg sjølv igjen. Det er berre det at leigemordaren Carl (Ajkic) ikkje er ein leigemordar.
Troll til kjerring
Litteraturen er full av vonde stemødrer, eller som det står i eventyret om Kari Trestakk: «Mannen gifte seg att, men jenta fekk kje noko god stykmor.» Heldigvis døyr stykmor, og alt blir bra igjen, med litt hjelp av eit troll, då.
Trollet i Victoria må dø er litt udefinerbart, for her er både ungar, farmor og Carl instrumentelle, og eg vil jo seia at stemor Victoria trollar skikkeleg sjølv. Pluss... ho snakkar jo austlandsk, som er synonymt med vondt så lenge resten av handlinga er lagd til Vestlandet og dei andre snakkar bergensk. Og så er ho telefonopphengd og selfie-galen, så det er ingen tvil om at ho fortener i det minste ei eller anna straff for berre å vera generelt kjip.
Ein kan nok seia det er i overkant å vilja ta livet av stemor, men filmen held seg trygt innanfor grensene til ein familiefilm. Då er dei langt drygare i språkbruken – all banninga som av ein eller annan grunn har vorte med i manus, er ikkje særleg kledeleg og i alle fall ikkje utprega morosam, om det skulle vera poenget.
«Kanskje blandinga av proffe og amatørar ikkje var så heldig.»
Leos le-land
Det må kunna seiast at ideen var betre enn utføringa, sjølv om Victoria må dø har teke postproduksjon og lyddesign på alvor, slik at sluttresultatet ser og høyrest velpolert og proft ut. Leo Ajkic kan sjarmera dei fleste i senk, men nokon stor skodespelar vil eg ikkje seia han er. Det var kanskje Leo-typen dei ville ha, meir enn ein flink skodespelar, og det fekk dei jo.
Men kanskje blandinga av proffe og amatørar ikkje var så heldig. Blandinga jamt over er ikkje heilt heldig. Det kjennest som om manus og skodespel hakkar, kan henda det eine ikkje er hjelpt av det andre. I eine augeblinken tenkjer ein at ungane er bra menneske med eit slags rettferdiggjort moralsk feilinnstilt kompass, og i neste augeblink framstår dei som bortskjemde skitungar, med farmor som blir indignert over at ikkje Henrik får lov å skyta, sidan «alle herrer får lov å skyte» på den dyre hytta.
Det blir vanskeleg å heia på gamaldagse bestemødrer og usympatiske ungar, sjølv om stemora verkeleg er verst av dei alle, den materialistiske wannabe-influensaren! Ja ja, om eg ikkje synest det er så utruleg morosamt, så er det koseleg å sjå Bergen i maks solskin og høyra bergensk både med og utan balkansk aksent.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.