JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Sosialiseringsrealisme

Takk til Ali & Ava som ikkje problematiserer problem meir enn nødvendig.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ava og Ali er to einsame sjeler som møtest i den nordengelske byen Bradford.

Ava og Ali er to einsame sjeler som møtest i den nordengelske byen Bradford.

Foto: Arthaus

Ava og Ali er to einsame sjeler som møtest i den nordengelske byen Bradford.

Ava og Ali er to einsame sjeler som møtest i den nordengelske byen Bradford.

Foto: Arthaus

3251
20220311
3251
20220311

Drama

Regi: Clio Barnard

Ali & Ava

Med: Adeel Akhtar, Claire Rushbrook, Ellora Torchia, Shaun Thomas
Kinofilm

I ein del av Bradford held det på å skjera seg mellom Ali (Akhtar) og kona Runa (Torchia). I eit anna nabolag har lærarassistent og åleinemor Ava (Rushbrook) hendene fulle i ungar, barnebarn og elevar. Det skal ikkje meir til enn at Ali har bil, og Ava seier ja til skyss, for at ballen byrjar rulla.

Forholda

Regissør Clio Barnard er trygt tilbake i Yorkshire, som også handlinga frå The Arbor (2010), The Selfish Giant (2013) og Dark River (2017) er lagd til. Ho kjenner desse traktene, og meir enn noko er dette ei hyllest til ein av dei kanskje mest utskjelte byane i Storbritannia, Bradford. Ein fjerdedel av innbyggarane er muslimske, noko som har gjeve byen rykte for å vera ein yngleplass for islamistisk ekstremisme.

Det eg verkeleg likar med Ali & Ava, er korleis Barnard ikkje prøver å underslå at byen har ei stor innbyggjargruppe med innvandrarbakgrunn, men dei er ikkje framandgjorde eller putta i stereotype boksar som drosjesjåførar eller strenge patriarkar med sterk, sørasiatisk aksent. Heller ikkje er det gjort noko nummer av at Ava skal vera ein del eldre enn Ali. Måtte det koma fleire slike samansette og nyanserte framstillingar av både sosiale forhold og kjærleiksforhold!

Multi

Ali vimsar rundt med kaps, treningsbukse og brei yorkshiredialekt. Eg tippar at hadde eg treft han, hadde eg vorte både irritert og sjarmert av den rause, vimsete framtoninga hans. Ava, som har fire ungar, ikkje alle med same far, og opptil fleire barnebarn, blir totalt overrumpla av han, og med ei rad dårlege forhold bak seg er det ikkje rart ho har eit par atterhald.

Også Ava har innvandrarbakgrunn, og om det i dag er vanskeleg å forstå, så var irane i lang tid utsette for hard diskriminering i Storbritannia. Ho fortel at far hennar ikkje hadde noko imot far til eine dottera, som var indisk, men at ho fann seg ein brite, kom han aldri over.At han viser seg å vera National Front-medlem, viser vel (nesten i overkant) meir enn noko kor komplisert livet er for Ava.

I eit multikulturelt samfunn må ein tola fleire ulikskapar enn i eit homogent samfunn, men gud hjelpe meg om ein gjev opp å prøva å gjera ting betre, for det blir ikkje mindre innvandring i framtida, om nokon tenkte det.

Bradford, baby

Det har også vore sagt eit og anna om marknadsverdi og vaksne kvinner i det siste – nok ei idiotisk påpeiking som ikkje gjer anna enn å sementera poenglause haldningar som gjer at me fortset å halda på dei lenge etter utgåttdato. Ali og Ava er heller ikkje oppdikta, karakterane byggjer på eit par Barnard trefte gjennom tidlegare produksjonar.

Og til liks med i spelefilmdebuten sin, The Selfish Giant, legg ho seg nær på røyndommen, og ein kan gjerne seie i fotspora til sosialrealismeveteranane Mike Leigh og Ken Loach. Nytt er at ho har drege inn den fabelaktige filmfotografen Ole Bratt Birkeland. Det skadar på ingen måte filmen, som er ei filmatisk nyting. Kven skulle tru ein gamal, støvete industriby som Bradford kunne vera så vakker?

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Drama

Regi: Clio Barnard

Ali & Ava

Med: Adeel Akhtar, Claire Rushbrook, Ellora Torchia, Shaun Thomas
Kinofilm

I ein del av Bradford held det på å skjera seg mellom Ali (Akhtar) og kona Runa (Torchia). I eit anna nabolag har lærarassistent og åleinemor Ava (Rushbrook) hendene fulle i ungar, barnebarn og elevar. Det skal ikkje meir til enn at Ali har bil, og Ava seier ja til skyss, for at ballen byrjar rulla.

Forholda

Regissør Clio Barnard er trygt tilbake i Yorkshire, som også handlinga frå The Arbor (2010), The Selfish Giant (2013) og Dark River (2017) er lagd til. Ho kjenner desse traktene, og meir enn noko er dette ei hyllest til ein av dei kanskje mest utskjelte byane i Storbritannia, Bradford. Ein fjerdedel av innbyggarane er muslimske, noko som har gjeve byen rykte for å vera ein yngleplass for islamistisk ekstremisme.

Det eg verkeleg likar med Ali & Ava, er korleis Barnard ikkje prøver å underslå at byen har ei stor innbyggjargruppe med innvandrarbakgrunn, men dei er ikkje framandgjorde eller putta i stereotype boksar som drosjesjåførar eller strenge patriarkar med sterk, sørasiatisk aksent. Heller ikkje er det gjort noko nummer av at Ava skal vera ein del eldre enn Ali. Måtte det koma fleire slike samansette og nyanserte framstillingar av både sosiale forhold og kjærleiksforhold!

Multi

Ali vimsar rundt med kaps, treningsbukse og brei yorkshiredialekt. Eg tippar at hadde eg treft han, hadde eg vorte både irritert og sjarmert av den rause, vimsete framtoninga hans. Ava, som har fire ungar, ikkje alle med same far, og opptil fleire barnebarn, blir totalt overrumpla av han, og med ei rad dårlege forhold bak seg er det ikkje rart ho har eit par atterhald.

Også Ava har innvandrarbakgrunn, og om det i dag er vanskeleg å forstå, så var irane i lang tid utsette for hard diskriminering i Storbritannia. Ho fortel at far hennar ikkje hadde noko imot far til eine dottera, som var indisk, men at ho fann seg ein brite, kom han aldri over.At han viser seg å vera National Front-medlem, viser vel (nesten i overkant) meir enn noko kor komplisert livet er for Ava.

I eit multikulturelt samfunn må ein tola fleire ulikskapar enn i eit homogent samfunn, men gud hjelpe meg om ein gjev opp å prøva å gjera ting betre, for det blir ikkje mindre innvandring i framtida, om nokon tenkte det.

Bradford, baby

Det har også vore sagt eit og anna om marknadsverdi og vaksne kvinner i det siste – nok ei idiotisk påpeiking som ikkje gjer anna enn å sementera poenglause haldningar som gjer at me fortset å halda på dei lenge etter utgåttdato. Ali og Ava er heller ikkje oppdikta, karakterane byggjer på eit par Barnard trefte gjennom tidlegare produksjonar.

Og til liks med i spelefilmdebuten sin, The Selfish Giant, legg ho seg nær på røyndommen, og ein kan gjerne seie i fotspora til sosialrealismeveteranane Mike Leigh og Ken Loach. Nytt er at ho har drege inn den fabelaktige filmfotografen Ole Bratt Birkeland. Det skadar på ingen måte filmen, som er ei filmatisk nyting. Kven skulle tru ein gamal, støvete industriby som Bradford kunne vera så vakker?

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte
RagnarSandbæk

Barents blues, også et flytende samfunn

Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis