JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Solfylte skuggar

Det er bra gjort å laga ein opplyftande film om kvinnelege, iranske fangar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Mehrdad Oskouei følgjer opp den prisvinnande dokumentarfilmen frå 2016 med eit nytt portrett av unge kvinner i eit ungdomsfengsel utanfor Teheran.

Mehrdad Oskouei følgjer opp den prisvinnande dokumentarfilmen frå 2016 med eit nytt portrett av unge kvinner i eit ungdomsfengsel utanfor Teheran.

Foto frå filmen

Mehrdad Oskouei følgjer opp den prisvinnande dokumentarfilmen frå 2016 med eit nytt portrett av unge kvinner i eit ungdomsfengsel utanfor Teheran.

Mehrdad Oskouei følgjer opp den prisvinnande dokumentarfilmen frå 2016 med eit nytt portrett av unge kvinner i eit ungdomsfengsel utanfor Teheran.

Foto frå filmen

2580
20201127
2580
20201127

Dokumentar

Regi: Mehrdad Oskouei

Sunless Shadows

Med: innsette i eit iransk ungdoms- og kvinnefengsel
Film fra Sør

Dei ser rett i kamera og fortel kvifor dei tok livet av far sin, eller mannen sin, eller svogeren sin. Det er mødrer og døtrer som saman har gjort slutt på årevis med mishandling. No er dei delte – dei eldste som er dømde til døden, og dei yngste som sit i ungdomsfengsel.

Dagens minst lystige filmforslag, tenkjer du kanskje etter denne introduksjonen. Det skulle nesten ikkje vera råd å laga ein ganske så festleg, rar og ikkje minst svært interessant dokumentarfilm med eit slikt bakteppe. Men Sunless Shadows maktar å framstilla dei drapsdømde unge kvinnene fyrst og fremst som unge kvinner, med håp, draumar og forvirra sinn.

Oppfølgjar

Såleis er filmen ein oppfølgjar til regissør Mehrdad Oskoueis Starless Dreams (2016), berre at her dreier det seg om drap, ikkje butikknasking og biltjuveri. Og mødrene sit dømde til døden, og dette heng over døtrene, dei medsamansvorne, og skapar eit alvor ein knapt kan førestilla seg.

Likevel er det inntrykket av spente, oppspilte jenter som lurer på kva framtida vil bringa, som sit mest i, utruleg nok. Stemninga i fengselet gjenspeglar ei slags blanding av ei gymnaskantine og eit friminutt på ein barneskule.

Innanfor

Sunless Shadows vekkjer tankar i mange retningar. Den høglydte diskusjonen jentene har, om det er innanfor å ta livet av nokon, inneheld interessante vinklingar på både islam, iransk styresett og ikkje minst kva dei med dette i mente meiner er endå meir moralsk forkasteleg.

Den intense hyttinga mot ho som sit inne for å ha selt dop, viser at dei på ingen måte er redde for å kasta stein i glashus. Ein del av jentene prøver å unnskylda far sin/ mannen sin for valden dei vart utsette for, noko som kanskje berre er naturleg, men som likevel er uforståeleg.

Endå meir tankevekkande er den tidlegare innsette som kjem på hyppige besøk til anstalten. Grunnen? Det er både vanskelegare og kjedelegare på utsida. Og med alskens hemngjerrig familie, blodpengar og få sjansar som kvinne i eit mannskontrollert samfunn er ho kanskje den ein lettast kan forstå i denne overraskande lette, ledige filmen.

Sunless Shadows vert vist på festivalen Film fra Sør, som i år føregår i digital versjon.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Dokumentar

Regi: Mehrdad Oskouei

Sunless Shadows

Med: innsette i eit iransk ungdoms- og kvinnefengsel
Film fra Sør

Dei ser rett i kamera og fortel kvifor dei tok livet av far sin, eller mannen sin, eller svogeren sin. Det er mødrer og døtrer som saman har gjort slutt på årevis med mishandling. No er dei delte – dei eldste som er dømde til døden, og dei yngste som sit i ungdomsfengsel.

Dagens minst lystige filmforslag, tenkjer du kanskje etter denne introduksjonen. Det skulle nesten ikkje vera råd å laga ein ganske så festleg, rar og ikkje minst svært interessant dokumentarfilm med eit slikt bakteppe. Men Sunless Shadows maktar å framstilla dei drapsdømde unge kvinnene fyrst og fremst som unge kvinner, med håp, draumar og forvirra sinn.

Oppfølgjar

Såleis er filmen ein oppfølgjar til regissør Mehrdad Oskoueis Starless Dreams (2016), berre at her dreier det seg om drap, ikkje butikknasking og biltjuveri. Og mødrene sit dømde til døden, og dette heng over døtrene, dei medsamansvorne, og skapar eit alvor ein knapt kan førestilla seg.

Likevel er det inntrykket av spente, oppspilte jenter som lurer på kva framtida vil bringa, som sit mest i, utruleg nok. Stemninga i fengselet gjenspeglar ei slags blanding av ei gymnaskantine og eit friminutt på ein barneskule.

Innanfor

Sunless Shadows vekkjer tankar i mange retningar. Den høglydte diskusjonen jentene har, om det er innanfor å ta livet av nokon, inneheld interessante vinklingar på både islam, iransk styresett og ikkje minst kva dei med dette i mente meiner er endå meir moralsk forkasteleg.

Den intense hyttinga mot ho som sit inne for å ha selt dop, viser at dei på ingen måte er redde for å kasta stein i glashus. Ein del av jentene prøver å unnskylda far sin/ mannen sin for valden dei vart utsette for, noko som kanskje berre er naturleg, men som likevel er uforståeleg.

Endå meir tankevekkande er den tidlegare innsette som kjem på hyppige besøk til anstalten. Grunnen? Det er både vanskelegare og kjedelegare på utsida. Og med alskens hemngjerrig familie, blodpengar og få sjansar som kvinne i eit mannskontrollert samfunn er ho kanskje den ein lettast kan forstå i denne overraskande lette, ledige filmen.

Sunless Shadows vert vist på festivalen Film fra Sør, som i år føregår i digital versjon.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Sunless Shadows maktar å framstilla dei drapsdømde unge kvinnene fyrst og fremst som unge kvinner, med håp, draumar og forvirra sinn.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit
Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Gravfølgjet for Mohammad Mahdi Ammar og Abbas Fadel Yassin, båe drepne av eksploderande personsøkjarar i Beirut. Ammar er son til ein framståande medlem av Hizbollah-rørsla.

Foto: Mohamed Azakir / Reuters / NTB

KommentarSidene 2-3

Krig med personsøkjarar i folkerettsleg gråsone

Kvelden før personsøkjaråtaket endra Israels krigskabinett målsetjingane med krigen i nord. Ei eskalering låg derfor i kjømda.

Cecilie Hellestveit
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.

Foto: Erika Hebbert

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Sterkt om livsløgn og overleving

Gode skodespelar­prestasjonar i intens kamp på liv og død.

Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.

Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.

Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Ny statsminister med gjeld, utan budsjett

No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.

Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.

Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

– No ser me effekten av færre politifolk

Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925.  I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925. I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Nytt frå vestfronten

Ute i Atlanterhavet ligg Færøyane som ein front mot lågtrykk, vestavêr og liberale haldningar.

Hallgeir Opedal
Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925.  I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Då nordmennene kom til Færøyane, eller Fårøyane, rundt 800 var «hagane fulle av sau, som irane hadde ale upp, bergi tekte med fugl, nøgdi med rekved til husbyggjing, fisk og kval utanfor døri og vetrar so milde at sau og hest levde ute», skreiv landsfaderen Jóannes Patursson i boka Frå Færøyane i 1925. I dag er det om lag 70.000 sauer som går fritt ikring, også rundt Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Nytt frå vestfronten

Ute i Atlanterhavet ligg Færøyane som ein front mot lågtrykk, vestavêr og liberale haldningar.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis