JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Skøy tøys

Hit Man er akkurat så fornøyeleg og forgløymeleg som underhaldningsfilmar av og til skal vera.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Glen Powell som Gary Johnson og Adria Arjona som Madison Master i den nyaste filmen til Richard Linklater.

Glen Powell som Gary Johnson og Adria Arjona som Madison Master i den nyaste filmen til Richard Linklater.

Foto: Brian Roedel / Ymer Media

Glen Powell som Gary Johnson og Adria Arjona som Madison Master i den nyaste filmen til Richard Linklater.

Glen Powell som Gary Johnson og Adria Arjona som Madison Master i den nyaste filmen til Richard Linklater.

Foto: Brian Roedel / Ymer Media

2949
20240531
2949
20240531

Komedie

Regi: Richard Linklater

Hit Man

Med: Glen Powell, Adria Arjona, Austin Amelio
Kinofilm

Dette er ei sann historie om ein filosofilærar, Gary Johnsen (Powell), som på fritida hjelpte politiet i Texas å avverja bestillingsmord ved å gje seg ut for å vera leigemordar. Sanninga sklir nok litt ut idet han treffer Madison (Arjona), som vil ha ektemannen drepen, men berre det at mesteparten fram til dette punktet er sant, held for meg.

Agentleg

Det er omtrent ein vits i seg sjølv at filmskaparar vel å setja briller på ein person for å signalisera «ikkje kul». Akkurat så opplagt er det at klassisk stilig mannemann Glen Powell må få briller for å overtyda oss om at han er veldig kjedeleg, veldig vanleg og veldig nerdete.

Eg blir reint nostalgisk! Det er gjennomgåande i filmen at han spelar på den gode, gamle hemmeleg agent-sjangeren, tenk Serpico (1973) eller Face/Off (1997) eller kanskje endå meir, sidan humoren er så til stades, BlacKkKlansman (2018) eller tøysete Kindergarten Cop (1990).

Og regissør Richard Linklater har verkeleg gått for tøysete, i ordets beste forstand. Alle utkledningane til Gary er i seg sjølv underhaldande på ein måte som gjer meg barnsleg glad og lattermild, så blid at eg lèt det skli at kjærleikshistoria her er utruleg banal og lite truverdig. Så er kanskje ikkje alt basert på ei sann historie heller.

Referansefest

Richard Linklater er ein artig fyr, med dei klisseromantiske interrailfilmane Før soloppgang (1995), Før solnedgang (2004) og Før midnatt (2013), det nydelege oppvekstdramaet Boyhood (2014) og komediane Slacker (1990) og Dazed and Confused (1993). Så har du Jack Black-suksessen School of Rock (2003), som viser spennet Linklater opererer i, og som eg vil seia Hit Man lener seg meir mot.

At han slenger inn litt moral og umoral, verkar sjeldan moraliserande, meir motivert av opplagde menneskelege vurderingar som ikkje dermed er djuptloddande på det etiske planet. Ein leigemordar er per definisjon ikkje bra, men når hen går i dei godes teneste, sklir det fort over i ein slags gatejustis me likar på film, men (forhåpentlegvis) ikkje i røynda.

«Regissør Richard Linklater har verkeleg gått for tøysete, i ordets beste forstand.»

Eg ser at denne meldinga inneheld fleire filmreferansar enn vanleg, og då har eg prøvd å avgrensa meg sjølv sidan referansane ramlar inn frå aust og vest dess meir eg assosierer og digrederer – men Hit Man er så spekka med akkurat slikt, og etter mitt syn på aller beste måte, sidan det nører under nostalgien eg nemnde i innleiinga.

At eg kjem til å gløyma både tittelen og kan henda filmen, gjer ingenting, det gjeld sikkert omtrent 80 prosent av alle filmar eg har sett i mitt liv uansett. Eg koste meg her og no, det betyr jo litt, det òg!

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast film­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Komedie

Regi: Richard Linklater

Hit Man

Med: Glen Powell, Adria Arjona, Austin Amelio
Kinofilm

Dette er ei sann historie om ein filosofilærar, Gary Johnsen (Powell), som på fritida hjelpte politiet i Texas å avverja bestillingsmord ved å gje seg ut for å vera leigemordar. Sanninga sklir nok litt ut idet han treffer Madison (Arjona), som vil ha ektemannen drepen, men berre det at mesteparten fram til dette punktet er sant, held for meg.

Agentleg

Det er omtrent ein vits i seg sjølv at filmskaparar vel å setja briller på ein person for å signalisera «ikkje kul». Akkurat så opplagt er det at klassisk stilig mannemann Glen Powell må få briller for å overtyda oss om at han er veldig kjedeleg, veldig vanleg og veldig nerdete.

Eg blir reint nostalgisk! Det er gjennomgåande i filmen at han spelar på den gode, gamle hemmeleg agent-sjangeren, tenk Serpico (1973) eller Face/Off (1997) eller kanskje endå meir, sidan humoren er så til stades, BlacKkKlansman (2018) eller tøysete Kindergarten Cop (1990).

Og regissør Richard Linklater har verkeleg gått for tøysete, i ordets beste forstand. Alle utkledningane til Gary er i seg sjølv underhaldande på ein måte som gjer meg barnsleg glad og lattermild, så blid at eg lèt det skli at kjærleikshistoria her er utruleg banal og lite truverdig. Så er kanskje ikkje alt basert på ei sann historie heller.

Referansefest

Richard Linklater er ein artig fyr, med dei klisseromantiske interrailfilmane Før soloppgang (1995), Før solnedgang (2004) og Før midnatt (2013), det nydelege oppvekstdramaet Boyhood (2014) og komediane Slacker (1990) og Dazed and Confused (1993). Så har du Jack Black-suksessen School of Rock (2003), som viser spennet Linklater opererer i, og som eg vil seia Hit Man lener seg meir mot.

At han slenger inn litt moral og umoral, verkar sjeldan moraliserande, meir motivert av opplagde menneskelege vurderingar som ikkje dermed er djuptloddande på det etiske planet. Ein leigemordar er per definisjon ikkje bra, men når hen går i dei godes teneste, sklir det fort over i ein slags gatejustis me likar på film, men (forhåpentlegvis) ikkje i røynda.

«Regissør Richard Linklater har verkeleg gått for tøysete, i ordets beste forstand.»

Eg ser at denne meldinga inneheld fleire filmreferansar enn vanleg, og då har eg prøvd å avgrensa meg sjølv sidan referansane ramlar inn frå aust og vest dess meir eg assosierer og digrederer – men Hit Man er så spekka med akkurat slikt, og etter mitt syn på aller beste måte, sidan det nører under nostalgien eg nemnde i innleiinga.

At eg kjem til å gløyma både tittelen og kan henda filmen, gjer ingenting, det gjeld sikkert omtrent 80 prosent av alle filmar eg har sett i mitt liv uansett. Eg koste meg her og no, det betyr jo litt, det òg!

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast film­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Foto: Poetry Foundation

Meldingar

Ung amerikansk dikting på norsk

Felles for fleire i antologien er viljen til å trekkja moderne teknologi og media djupt inn i diktinga.

Kjetil Berthelsen
Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Foto: Poetry Foundation

Meldingar

Ung amerikansk dikting på norsk

Felles for fleire i antologien er viljen til å trekkja moderne teknologi og media djupt inn i diktinga.

Kjetil Berthelsen
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.

Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
EinarHaakaas

Det trugande utanforskapet

På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.

MusikkMeldingar
Lars Mossefinn

Fargerikt om tolsemd

Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.

Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.

Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.

Foto: Christopher Helberg

BokMeldingar
Odd W. Surén

Endringar til godt og vondt

Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis