JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Sebastián, go yem

Ulydighet er ein kjedeleg skivebom frå ein regissør som kan betre enn dette.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Fotografen Ronit (Weisz), som er busett i New York, kjem heim til London då faren døyr.

Fotografen Ronit (Weisz), som er busett i New York, kjem heim til London då faren døyr.

Foto: Selmer Media

Fotografen Ronit (Weisz), som er busett i New York, kjem heim til London då faren døyr.

Fotografen Ronit (Weisz), som er busett i New York, kjem heim til London då faren døyr.

Foto: Selmer Media

2549
20180629
2549
20180629

Drama

Regi: Sebastián Lelio

Ulydighet

Med: Rachel Weisz, Rachel McAdams, Alessandro Nivola

New York-baserte hipsterfotograf Ronnie – eller Ronit – (Weisz) vender tilbake til London då far hennar, ein høgt respektert rabbi, døyr. Dette betyr gjensyn med barndomsvenene Dovid (Nivola) og Esti (McAdams), som har gifta seg, til Ronits overrasking. I tillegg til mykje uglesjåing frå det ortodokse, jødiske samfunnet for å ha kutta kontakten er det heilt andre former for ulydnad som gjer livet vanskeleg for det gamle trekløveret.

Grautete

I startscena messar rabbien om korleis Gud skapte mann og kvinne for at dei skulle leva saman under fri vilje, før han kollapsar på golvet. Så der har me grunnproblemstillinga: Er menneske frie sjølv innanfor strengt kontrollerte, religiøse rammer? Og er det kanskje ikkje berre mann og kvinne som kan finna kroppsleg glede saman? Eg dristar meg til denne spoileren, då det blir sagt såpass overtydeleg tidleg i filmen. Og det går liksom ikkje veldig fram etter det heller. Premissen er lagd, kor lenge går det før det skal bli teke opp? Svaret er lenge. Dei skal gå rundt grauten som svoltne barn, og når dei endeleg forsyner seg, er det som dei aldri har ete graut i sitt liv.

Oy vey

Om ein har akkurat over gjennomsnittet innsikt i jødedommen, skjønar ein at handlinga er lagt til eit ortodokst – men ikkje ultraortodokst – miljø der ein held seg til gjevne reglar. Då blir det ekstra kjedeleg å måtta få dette inn med teskei. Den chilenske regissøren Lelio har tydelegvis følt det nødvendig å opplysa sitt publikum. Han er god på sterke kvinneportrett etter suksessar som Gloria (2013) og En fantastisk kvinne (2017).

Dette tungfordøyelege melodramaet skil seg ut på mange måtar, og noko har kanskje med at han no har gått over i eit miljø han umogleg kan ha nær kjennskap til, verken geografisk eller kulturelt. Så kan ein seia at det handlar om sosial kontroll, og det er sjølvsagt viktig, men Ulydighet er i så måte uendeleg uoriginal. Og ved å slenga inn litt eksplisitt lesbesex blir det ikkje meir originalt, ikkje i 2018. Lelio klarar i augeblikk å få fram viktige nyansar som gjer at det ikkje blir aldeles Yentl (tullete Streisand-musikal anno 1983), men elles er filmen like fengande som eit lesarinnlegg i ei litt dristig skuleavis. Men for all del, kven er eg til å dømma, eg er jo berre ei skarve meshuggeneh shiksa.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Sebastián Lelio

Ulydighet

Med: Rachel Weisz, Rachel McAdams, Alessandro Nivola

New York-baserte hipsterfotograf Ronnie – eller Ronit – (Weisz) vender tilbake til London då far hennar, ein høgt respektert rabbi, døyr. Dette betyr gjensyn med barndomsvenene Dovid (Nivola) og Esti (McAdams), som har gifta seg, til Ronits overrasking. I tillegg til mykje uglesjåing frå det ortodokse, jødiske samfunnet for å ha kutta kontakten er det heilt andre former for ulydnad som gjer livet vanskeleg for det gamle trekløveret.

Grautete

I startscena messar rabbien om korleis Gud skapte mann og kvinne for at dei skulle leva saman under fri vilje, før han kollapsar på golvet. Så der har me grunnproblemstillinga: Er menneske frie sjølv innanfor strengt kontrollerte, religiøse rammer? Og er det kanskje ikkje berre mann og kvinne som kan finna kroppsleg glede saman? Eg dristar meg til denne spoileren, då det blir sagt såpass overtydeleg tidleg i filmen. Og det går liksom ikkje veldig fram etter det heller. Premissen er lagd, kor lenge går det før det skal bli teke opp? Svaret er lenge. Dei skal gå rundt grauten som svoltne barn, og når dei endeleg forsyner seg, er det som dei aldri har ete graut i sitt liv.

Oy vey

Om ein har akkurat over gjennomsnittet innsikt i jødedommen, skjønar ein at handlinga er lagt til eit ortodokst – men ikkje ultraortodokst – miljø der ein held seg til gjevne reglar. Då blir det ekstra kjedeleg å måtta få dette inn med teskei. Den chilenske regissøren Lelio har tydelegvis følt det nødvendig å opplysa sitt publikum. Han er god på sterke kvinneportrett etter suksessar som Gloria (2013) og En fantastisk kvinne (2017).

Dette tungfordøyelege melodramaet skil seg ut på mange måtar, og noko har kanskje med at han no har gått over i eit miljø han umogleg kan ha nær kjennskap til, verken geografisk eller kulturelt. Så kan ein seia at det handlar om sosial kontroll, og det er sjølvsagt viktig, men Ulydighet er i så måte uendeleg uoriginal. Og ved å slenga inn litt eksplisitt lesbesex blir det ikkje meir originalt, ikkje i 2018. Lelio klarar i augeblikk å få fram viktige nyansar som gjer at det ikkje blir aldeles Yentl (tullete Streisand-musikal anno 1983), men elles er filmen like fengande som eit lesarinnlegg i ei litt dristig skuleavis. Men for all del, kven er eg til å dømma, eg er jo berre ei skarve meshuggeneh shiksa.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Håvard Rem
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Håvard Rem
Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Foto: Lise Åserud / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Språkfag i spel

Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.

Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.

Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.

Foto: Warner Bros. Discovery

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Dyster dobbeldose

Denne runden med Jokeren ber det same mørket med nye tonar.

I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.

I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature
Hallgeir Opedal

Om Gud og lausriving

Siste dag i oktober i 1880 lét Dia í Geil seg døype i hamnebassenget i Tórshavn, og etter det skulle Færøyane aldri bli det same.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis