JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Saucisses og politikk

Isdronninga Isabelle Huppert er glimrande som iskald politikar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Isabell Huppert spelar hovudrolla som Clémence Collombet, som er borgarmeister i ein forstad i Paris.

Isabell Huppert spelar hovudrolla som Clémence Collombet, som er borgarmeister i ein forstad i Paris.

Foto: Another World Entertainment

Isabell Huppert spelar hovudrolla som Clémence Collombet, som er borgarmeister i ein forstad i Paris.

Isabell Huppert spelar hovudrolla som Clémence Collombet, som er borgarmeister i ein forstad i Paris.

Foto: Another World Entertainment

3087
20220708
3087
20220708

Drama

Regi: Thomas
Kruithof

Løftene

Med: Isabelle Huppert, Reda Kateb, Jean-Paul Bordes
Kinofilm

Borgarmeister i ein Paris-forstad, Clémence Collombet (Huppert), får dilemma på dilemma i hendene då ho og assistent Yazid Jabbi (Kateb) lyt overtyda husstyrar Kupka (Bordes) om å støtta eit politisk vedtak. Med ymse interessentar inne i biletet finst det ingen garantiar for at eit nedslite bustadkompleks blir prioritert.

Borgen-meister

Eg får lyst å seia: «Likte du Borgen , kjem du til å elska Løftene.» No har eg sagt det, og om det ikkje er så originalt, er det likevel relativt dekkande. No er det stor forskjell på dei politiske prosessane og spelereglane i ulike land, men ein ting går igjen: hestehandel og kompromiss.

Dei som veit korleis pølser og politikk vert til, søv ikkje godt, er eit universelt uttrykk og med god grunn. Ein treng berre sjå på våre eigne tilhøve for å sjå at den politikar som ikkje går på akkord med lovnader baka inn i valflesk, finst ikkje. Nettopp løfta er det som både skapar og øydelegg ein politikar. Clémence Collombet er ikkje noko unntak.

Haren Huppert

Det skortar ikkje på filmar om dei svære bustadkompleksa i utkanten av Paris, husprosjekt meinte for å gagna dei mindre bemidla, dei såkalla banlieues.

Om du har sett filmar som Dheepan (2015) eller De elendige (Ladj Lys strålande film med originaltittelen Les Misérables, som altså ikkje er musikalen, om du vart i tvil (2019)), så er akkurat forstadsmiljøa eit ynda objekt, all den tid her er enorme utfordringar: Fattige innvandrarar vert lurte trill rundt av mindre velmeinande hushaiar, og kriminelle organiserer seg og utnyttar dei same svake og sterke individa.

På eit vis er det slik også på innsida av politikken. Dei sterke trakkar på dei svake, og ingen kjem seg tilsynelatande oppover i kjeda utan å trakka vidare nedover. Clémence veit å utnytta dette: Hestar vert handla, kamelar svelgde, men ingen veit likevel kor haren hoppar.

Isabelle Huppert er aldeles glimrande i rolla som borgarmeisteren. Så får ho også ofte roller som usmilande, kald og kalkulerande, noko eg av og til kan bli lei av, men her passar desse eigenskapane så godt at ein kan mista trua på politikarar fullstendig.

Relasjonane

Dei nemnte banlieues-filmane er nedslåande greier, sett frå eit samfunnsrealistisk synspunkt. Dei peikar på kvardagstilstandar som er nesten uråd å førestilla seg, all den tid ein helst tenkjer på Paris som Champs-Élysées, Louvre og vin langs Seinen.

Også Yazid og Clémence viser til at livet hadde vore enklare om ein flytta til sentrum og la forstadene bak seg. Løftene klarar å nyansera synet mitt på miljøa i bustadkompleksa, om ikkje på politikarar og metodane deira. Samtidig er det menneskeleg å bli maktsjuk, det er berre så lite sjarmerande. God film blir det uansett, då ein her klarar formidla samfunnsproblem i alle lag av folket og menneskelege relasjonar utan å bli sentimental eller romantisk.

Brit Aksnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Drama

Regi: Thomas
Kruithof

Løftene

Med: Isabelle Huppert, Reda Kateb, Jean-Paul Bordes
Kinofilm

Borgarmeister i ein Paris-forstad, Clémence Collombet (Huppert), får dilemma på dilemma i hendene då ho og assistent Yazid Jabbi (Kateb) lyt overtyda husstyrar Kupka (Bordes) om å støtta eit politisk vedtak. Med ymse interessentar inne i biletet finst det ingen garantiar for at eit nedslite bustadkompleks blir prioritert.

Borgen-meister

Eg får lyst å seia: «Likte du Borgen , kjem du til å elska Løftene.» No har eg sagt det, og om det ikkje er så originalt, er det likevel relativt dekkande. No er det stor forskjell på dei politiske prosessane og spelereglane i ulike land, men ein ting går igjen: hestehandel og kompromiss.

Dei som veit korleis pølser og politikk vert til, søv ikkje godt, er eit universelt uttrykk og med god grunn. Ein treng berre sjå på våre eigne tilhøve for å sjå at den politikar som ikkje går på akkord med lovnader baka inn i valflesk, finst ikkje. Nettopp løfta er det som både skapar og øydelegg ein politikar. Clémence Collombet er ikkje noko unntak.

Haren Huppert

Det skortar ikkje på filmar om dei svære bustadkompleksa i utkanten av Paris, husprosjekt meinte for å gagna dei mindre bemidla, dei såkalla banlieues.

Om du har sett filmar som Dheepan (2015) eller De elendige (Ladj Lys strålande film med originaltittelen Les Misérables, som altså ikkje er musikalen, om du vart i tvil (2019)), så er akkurat forstadsmiljøa eit ynda objekt, all den tid her er enorme utfordringar: Fattige innvandrarar vert lurte trill rundt av mindre velmeinande hushaiar, og kriminelle organiserer seg og utnyttar dei same svake og sterke individa.

På eit vis er det slik også på innsida av politikken. Dei sterke trakkar på dei svake, og ingen kjem seg tilsynelatande oppover i kjeda utan å trakka vidare nedover. Clémence veit å utnytta dette: Hestar vert handla, kamelar svelgde, men ingen veit likevel kor haren hoppar.

Isabelle Huppert er aldeles glimrande i rolla som borgarmeisteren. Så får ho også ofte roller som usmilande, kald og kalkulerande, noko eg av og til kan bli lei av, men her passar desse eigenskapane så godt at ein kan mista trua på politikarar fullstendig.

Relasjonane

Dei nemnte banlieues-filmane er nedslåande greier, sett frå eit samfunnsrealistisk synspunkt. Dei peikar på kvardagstilstandar som er nesten uråd å førestilla seg, all den tid ein helst tenkjer på Paris som Champs-Élysées, Louvre og vin langs Seinen.

Også Yazid og Clémence viser til at livet hadde vore enklare om ein flytta til sentrum og la forstadene bak seg. Løftene klarar å nyansera synet mitt på miljøa i bustadkompleksa, om ikkje på politikarar og metodane deira. Samtidig er det menneskeleg å bli maktsjuk, det er berre så lite sjarmerande. God film blir det uansett, då ein her klarar formidla samfunnsproblem i alle lag av folket og menneskelege relasjonar utan å bli sentimental eller romantisk.

Brit Aksnes

Eg får lyst å seia: «Likte du Borgen, kjem du til å elska Løftene

Emneknaggar

Fleire artiklar

Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Foto: Westcon

FiskeSamfunn

Båtbyggjarfolket

Trålaren «Ecofive» er både ei teknologisk nyvinning og eit resultat av den urgamle båtbyggjarkulturen på Vestlandet.

William Sem Fure
Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Foto: Westcon

FiskeSamfunn

Båtbyggjarfolket

Trålaren «Ecofive» er både ei teknologisk nyvinning og eit resultat av den urgamle båtbyggjarkulturen på Vestlandet.

William Sem Fure

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis