Same nummer som i 69
Filmen om Black Panthers på sekstitalet har klang av i dag.
Lakeith Stanfield og Daniel Kaluuya har hovudrollene.
Foto: Ryan Coogler / Charles King
DRAMA
Regi: Shaka King
Judas and the Black Messiah
Med: Daniel Kaluuya, Lakeith Stanfield
Leigefilm
Judas i historia om Black Panthers i Chicago er biltjuven William O’Neal (Stanfield). Han var informant på innsida for FBI for å sleppe straff. Messias er Fred Hampton (Kaluuya). Han var høgt akta som formann for The Black Panther Party i Illinois, men blei myrda av politiet i 1969, 21 år gamal.
Fåkk politi
Daniel Kaluuya og Lakeith Stanfield har hovudrollene, men er båe nominerte til Oscar for beste birolle. Dei er skikkeleg gode. Stanfield formidlar skarpt knipa han konstant er i. Han spelar ikkje ein simpel skurkefigur. Kaluuya har roa og styrken til å gjere Hampton til ein truverdig autoritet. Store ord og kjensler er i sving. Det rotne politiet heiter alltid «pigs».
At dei er hovudfienden, har klare grunnar. Stilen er tøff. Korkje militarisme eller maoisme blir skjult, men sosialhjelp og samarbeid med fattige puertoricanarar og kvite skapar ei samansett historie.
Gjekk i bakken
Regissør Shaka King har funne ein god balanse. Filmen ser bra ut, og forteljinga fengjer. At han kjem no, høver. Det har vore motbakke for sakene til partiet sidan dei la ned i 1982. Ulikskap veks, og svarte kjem elendig ut på alle frontar. Historia er ikkje repetisjon, men rim, seier dei. Urett rår, og høglydte kritiske stemmer trengst.
Her i landet skriv ofte lettkrenkte, konservative kvite sidevis i rikspressa om at dei blir knebla kvar gong nokon utfordrar verdsbiletet deira. Dårlege vanar sit i, og endringar sit langt inne. Judas and the Black Messiah kjennest urovekkande aktuell med klar historisk klang.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
DRAMA
Regi: Shaka King
Judas and the Black Messiah
Med: Daniel Kaluuya, Lakeith Stanfield
Leigefilm
Judas i historia om Black Panthers i Chicago er biltjuven William O’Neal (Stanfield). Han var informant på innsida for FBI for å sleppe straff. Messias er Fred Hampton (Kaluuya). Han var høgt akta som formann for The Black Panther Party i Illinois, men blei myrda av politiet i 1969, 21 år gamal.
Fåkk politi
Daniel Kaluuya og Lakeith Stanfield har hovudrollene, men er båe nominerte til Oscar for beste birolle. Dei er skikkeleg gode. Stanfield formidlar skarpt knipa han konstant er i. Han spelar ikkje ein simpel skurkefigur. Kaluuya har roa og styrken til å gjere Hampton til ein truverdig autoritet. Store ord og kjensler er i sving. Det rotne politiet heiter alltid «pigs».
At dei er hovudfienden, har klare grunnar. Stilen er tøff. Korkje militarisme eller maoisme blir skjult, men sosialhjelp og samarbeid med fattige puertoricanarar og kvite skapar ei samansett historie.
Gjekk i bakken
Regissør Shaka King har funne ein god balanse. Filmen ser bra ut, og forteljinga fengjer. At han kjem no, høver. Det har vore motbakke for sakene til partiet sidan dei la ned i 1982. Ulikskap veks, og svarte kjem elendig ut på alle frontar. Historia er ikkje repetisjon, men rim, seier dei. Urett rår, og høglydte kritiske stemmer trengst.
Her i landet skriv ofte lettkrenkte, konservative kvite sidevis i rikspressa om at dei blir knebla kvar gong nokon utfordrar verdsbiletet deira. Dårlege vanar sit i, og endringar sit langt inne. Judas and the Black Messiah kjennest urovekkande aktuell med klar historisk klang.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Johannes Engelsen Espedals «Brottsjø» (2023) er laga av eit gamalt stakittgjerde frå kyrkjegarden ved Hoff kyrkje på Toten.
Foto: Eva Furseth
Retrobølgje på Haustutstillinga
Haustutstillinga 2024 er ei spenstig og særs variert utstilling. Her er det ingen kunstnarar som trampar i takt.
Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.
Foto: Henrik Laurvik / NTB
Personleg rapport om SV
Boka Steinar Stjernø har skrive om SV, reiser indirekte mange spørsmål utan svar.
Ukrainsk personell bruker søkjelys når dei ser etter russiske dronar.
Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB
Pengar er makt
Krigen utløyser stadig nye kontroversar, som når kopeken får nytt namn, medan dei russiske droneåtaka forsterkar konflikten mellom Belarus og Russland.
Donald Trump og Kamala Harris handhelsa før presidentdebatten i vippestaten Pennsylvania på onsdag.
Foto: Brian Snyder / Reuters / NTB
– Det viktigaste valet i manns minne
For USA handlar det komande presidentvalet om det amerikanske demokratiet, meiner skribent og forfattar Jan Arild Snoen.
Tidlegare president Donald Trump og visepresident Kamala Harris i presidentdebatten onsdag denne veka.
Foto: Brian Snyder / Reuters / NTB