Rått og godt
Gullpalmevinnande kroppshorror som riv i kropp og sjel.
Denne filmen vann Gullpalmen på filmfestivalen i Cannes i år.
Foto frå filmen
Les også
Australske Jennifer Peedom tek for seg samanhengen mellom elvar og siviliasjon.
Foto frå filmen
Sjå kva vi mistar
Les også
John Andreas Andersen har regissert katastrofefilmen frå Nordsjøen.
Foto: Nordisk Film Distribusjon
For ein katastrofe!
Les også
Benoit Bringer har regissert dokumentarfilmen frå Aserbajdsjan.
Foto frå fllmen
Kaviardiplomati
Les også
Australske Jennifer Peedom tek for seg samanhengen mellom elvar og siviliasjon.
Foto frå filmen
Sjå kva vi mistar
Les også
John Andreas Andersen har regissert katastrofefilmen frå Nordsjøen.
Foto: Nordisk Film Distribusjon
For ein katastrofe!
Les også
Benoit Bringer har regissert dokumentarfilmen frå Aserbajdsjan.
Foto frå fllmen
Kaviardiplomati
Drama
Regi: Julia Ducournau
Titane
Med: Agathe Rousselle, Vincent Lindon, Garance Marillier
Denne filmen har skapt heftig debatt sidan han vann Gullpalmen i Cannes i år, og ein og annan norsk kinosjef er usikker på om filmen bør setjast opp. Historia om Alexia inneheld ingrediensar som sex med ein bil, grov kroppslemlesting (sjølvpåført), ein stygg freistnad på å framkalle spontanabort, ekstrem vald og bisarre scener som ikkje alltid gir nokon klar samanheng.
Men filmen er så godt laga, så full av energi og rørsle og så overtydande spelt av debutanten Agathe Rousselle at det er uråd å avvise han. I tillegg til alt anna er dette også ei historie om kjærleik og sakn, emosjonar som rett nok kan gi seg overraskande utslag.
Drap
Etter at Alexia har delteke i eit bilshow, freistar ein kar å valdta henne. I staden drep ho han med ei hårnål. Sidan drep ho endå nokre fleire, før ho flyktar og prøver å endre identitet – og kjønn – ved å klippe håret, skamfere ansiktet og surre brystet så tett at ho kan gå for å vere ung mann.
Ho ser ein plakat som etterlyser ein gut som har vore sakna i ti år, går til politiet og gir seg ut for å vere den sakna og blir henta av gutens far (Vincent Lindon), som tilsynelatande utan spørsmål godtek henne som son sin.
Fascinerande
Magen veks, og oljeliknande væske flyt ut frå brysta og vaginaen på henne. Samstundes ser det ut som kroppen hennar går i oppløysing.
Galskap? Ja visst, men gjort på ein slik måte og med slik kontroll over verkemidla at det fascinerer.
Jan H. Landro
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Julia Ducournau
Titane
Med: Agathe Rousselle, Vincent Lindon, Garance Marillier
Denne filmen har skapt heftig debatt sidan han vann Gullpalmen i Cannes i år, og ein og annan norsk kinosjef er usikker på om filmen bør setjast opp. Historia om Alexia inneheld ingrediensar som sex med ein bil, grov kroppslemlesting (sjølvpåført), ein stygg freistnad på å framkalle spontanabort, ekstrem vald og bisarre scener som ikkje alltid gir nokon klar samanheng.
Men filmen er så godt laga, så full av energi og rørsle og så overtydande spelt av debutanten Agathe Rousselle at det er uråd å avvise han. I tillegg til alt anna er dette også ei historie om kjærleik og sakn, emosjonar som rett nok kan gi seg overraskande utslag.
Drap
Etter at Alexia har delteke i eit bilshow, freistar ein kar å valdta henne. I staden drep ho han med ei hårnål. Sidan drep ho endå nokre fleire, før ho flyktar og prøver å endre identitet – og kjønn – ved å klippe håret, skamfere ansiktet og surre brystet så tett at ho kan gå for å vere ung mann.
Ho ser ein plakat som etterlyser ein gut som har vore sakna i ti år, går til politiet og gir seg ut for å vere den sakna og blir henta av gutens far (Vincent Lindon), som tilsynelatande utan spørsmål godtek henne som son sin.
Fascinerande
Magen veks, og oljeliknande væske flyt ut frå brysta og vaginaen på henne. Samstundes ser det ut som kroppen hennar går i oppløysing.
Galskap? Ja visst, men gjort på ein slik måte og med slik kontroll over verkemidla at det fascinerer.
Jan H. Landro
Les også
Australske Jennifer Peedom tek for seg samanhengen mellom elvar og siviliasjon.
Foto frå filmen
Sjå kva vi mistar
Les også
John Andreas Andersen har regissert katastrofefilmen frå Nordsjøen.
Foto: Nordisk Film Distribusjon
For ein katastrofe!
Les også
Benoit Bringer har regissert dokumentarfilmen frå Aserbajdsjan.
Foto frå fllmen
Kaviardiplomati
Fleire artiklar
Sofi Oksanen er av dei forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.
Foto: Nicola Montfort / Wikimedia Commons
Vald mot kvinner som våpen
Sofi Oksanen ønskte å skrive ei bok som er tilgjengeleg for vanlege lesarar, som kan lesast utan kart og utan at ein treng følgje krigsnyhenda dag for dag. At essayet Putins krig mot kvinner skulle bli så skremmande, såg ho ikkje heilt for seg.
Gjengkrim – ein varsla katastrofe
Det går knapt ein dag utan grove valdshendingar i Oslo. Bak står gjengar og mektige kriminelle nettverk som har vakse fram dei siste ti åra.
For Balázs Orbán, som er politisk rådgjevar for statsministeren, er jobben å halda fast ved dei langsiktige måla til regjeringa mellom alle dei mindre og større oppgåvene i kvardagen.
Foto frå heimesida til Orbán Balázs i regjeringa
Verda ifølgje Orbán
BUDAPEST: I ei ny bok fortel ideologen til Viktor Orbán korleis Ungarn vil utfordra den liberale verdsordninga. Weekendavisen har møtt han.
Studentar mot politi ved Columbia- universitetet 30. april, då Palestina- aktivist-leiren skulle rivast.
Foto: Caitlin Ochs / Reuters / NTB
Ekko frå sekstiåra
Demonstrasjonane mot Israel og Gaza-krigen på universitet i USA vekkjer til live minnet om studentoppstandane i seksti- og syttiåra.
Eit portrett av filosofen Germaine de Staël, ein sveitsisk filosof som levde og virka 17- og 1800-talet. Ho er ei av fleire kvinnelege filosofar som har fått meir merksemd dei siste åra, ikkje minst takka vere arbeidet til filosof Kristin Gjesdal.
Filosofiske forviklingar
Professor Tove Pettersen meiner filosofifaget har eit likestillingsproblem.