Popcorn med froskesmak
Tøysete farse som ikkje prøver å vera noko anna heller.
Filmen er basert på eit teaterstykke frå 1934 av Georges Berr.
Foto: ƒilmweb
Komedie
Regi: François Ozon
Det var jeg! (Orig.tittel: Mon crime)
Med: Nadia Tereszkiewicz, Rebecca Marder, Isabelle Huppert
Kinofilm
Paris, 1935: Dei to veninnene Madeleine (Tereszkiewicz) og Pauline (Marder) slit med å lukkast som høvesvis skodespelar og advokat. Då Madeleine vert skulda for å ha drepe ein kjend teaterprodusent, satsar dei på å utnytta merksemda rettssaka får frå media. Men dette finn ikkje den verkelege mordaren seg i, så kva skjer då?
Teatralsk
Likar du lettbeinte farsar med vakre menneske, vakker dekor og ikkje minst Isabelle Huppert? Då kan du knapt få noko betre enn Det var jeg!. Filmen er som å sjå ein episode Poirot, berre på fransk, med opplagd humor i staden for opplagde mysterium. Det er mykje sannsynleg at rekvisittavdelinga faktisk har jobba på begge: estetikken er til forveksling lik, med art deco poppande opp i kvar einaste filmramme. Den fiffige om enn enkle historia er basert på eit teaterstykke frå 1934 av Georges Berr, og det er tydeleg at filmen er ei hyllest til akkurat denne tida med sin glade optimisme og tru på framtida. Eiffeltårnet glimer i bakgrunnen der Madeleine balanserer på dei parisiske taktoppane i armane på sin tøysete elskar/trulova, som vil gifta seg til pengar for å ha råd til å ha Madeleine som kjærast. Très fransk, altså.
Tynt ozonlag
Regissør François Ozon har levert ei rekkje ganske så platte produksjonar dei siste åra, med nokre ambisiøse forsøk innimellom som den siste, ei modernisering av Werner Herzog, Peter von Kant (2022). Kanskje han skulle teke seg litt betre tid? Det var jeg! verkar mest av alt som ein pust i bakken, mens det han hadde trunge, var å leggja seg litt meir i selen. Ein kan endeleg prøva å leggja til vektige poeng som metoo eller likestilling for å gjera filmen meir relevant, men for å vera ærleg trur eg ikkje det er nokon heilhjarta intensjon om noko anna enn ein underhaldningsfilm, og like greitt kan det vera. La tenna vera på tørk, la gamle grisar grisa på, og la ordspela vera dumme og vulgære – det er akkurat sånn eg tenkjer franske farsar skal vera. På same måte som filmen ikkje har nokon djupare bodskap, slit eg med å koma med nokon djupare bodskap sjølv. Og for å avklara: eg høyrer ikkje til gruppa som likar lettbeinte farsar ...
Brit Aksnes
Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Komedie
Regi: François Ozon
Det var jeg! (Orig.tittel: Mon crime)
Med: Nadia Tereszkiewicz, Rebecca Marder, Isabelle Huppert
Kinofilm
Paris, 1935: Dei to veninnene Madeleine (Tereszkiewicz) og Pauline (Marder) slit med å lukkast som høvesvis skodespelar og advokat. Då Madeleine vert skulda for å ha drepe ein kjend teaterprodusent, satsar dei på å utnytta merksemda rettssaka får frå media. Men dette finn ikkje den verkelege mordaren seg i, så kva skjer då?
Teatralsk
Likar du lettbeinte farsar med vakre menneske, vakker dekor og ikkje minst Isabelle Huppert? Då kan du knapt få noko betre enn Det var jeg!. Filmen er som å sjå ein episode Poirot, berre på fransk, med opplagd humor i staden for opplagde mysterium. Det er mykje sannsynleg at rekvisittavdelinga faktisk har jobba på begge: estetikken er til forveksling lik, med art deco poppande opp i kvar einaste filmramme. Den fiffige om enn enkle historia er basert på eit teaterstykke frå 1934 av Georges Berr, og det er tydeleg at filmen er ei hyllest til akkurat denne tida med sin glade optimisme og tru på framtida. Eiffeltårnet glimer i bakgrunnen der Madeleine balanserer på dei parisiske taktoppane i armane på sin tøysete elskar/trulova, som vil gifta seg til pengar for å ha råd til å ha Madeleine som kjærast. Très fransk, altså.
Tynt ozonlag
Regissør François Ozon har levert ei rekkje ganske så platte produksjonar dei siste åra, med nokre ambisiøse forsøk innimellom som den siste, ei modernisering av Werner Herzog, Peter von Kant (2022). Kanskje han skulle teke seg litt betre tid? Det var jeg! verkar mest av alt som ein pust i bakken, mens det han hadde trunge, var å leggja seg litt meir i selen. Ein kan endeleg prøva å leggja til vektige poeng som metoo eller likestilling for å gjera filmen meir relevant, men for å vera ærleg trur eg ikkje det er nokon heilhjarta intensjon om noko anna enn ein underhaldningsfilm, og like greitt kan det vera. La tenna vera på tørk, la gamle grisar grisa på, og la ordspela vera dumme og vulgære – det er akkurat sånn eg tenkjer franske farsar skal vera. På same måte som filmen ikkje har nokon djupare bodskap, slit eg med å koma med nokon djupare bodskap sjølv. Og for å avklara: eg høyrer ikkje til gruppa som likar lettbeinte farsar ...
Brit Aksnes
Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Historieforvanskingar
Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.
Foto: Vegard Giskehaug
Der mørkeret bur
Eskil Skjeldal er ikkje redd for å gå dit det gjer mest vondt.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Tendensiøs statistikk om senfølger
Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.
Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)
Foto: Javad Parsa / NTB
Bedre forhold for villreinen
Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».
Foto: Ida Lødemel Tvedt
Krossveg i den georgiske draumen
TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.