Overraskande oppløftande
Lulu Wang har prestert eit lite meisterverk med The Farewell.
Bestemor (Shuzhen Zhao) representerer meir enn nostalgi.
Foto: Casi Moss / NTB scanpix
Drama / komedie
Regi: Lulu Wang
The Farewell
Med: Amkwafina, Shuzhen Zhao, Tzi Ma, Diana Lin
Billi (Amkwafina) flytta til New York frå Kina saman med foreldra (Ma og Lin) då ho var berre seks år gamal. Med telefonsamtalar til bestemora Nai Nai (Zhao) held ho kontakten (og sitt gamle moderspråk) ved like. Under påskotet av eit bryllaup til søskenbarnet reiser dei tilbake for å ta farvel med Nai Nai, som har fått lungekreft. Men det veit ikkje Nai Nai sjølv.
Det er mange lag ved The Farewell. Trass i den raude tråden klarar dei å unngå dei mange fellene ved forviklingskomediar. Heseblesande kaving er halden på eit minimum, og humoren er mild og underfundig. Heile filmen er eigentleg mild og underfundig, men utan å vera døll. Tvert imot, han er ganske kvass, både i skildring av personlegdomar og kulturkrasj.
Billi framstår som eit svært truverdig eksempel på ein moderne fyrstegenerasjonsinnvandrar i USA. Foreldra snakkar gebrokkent engelsk med henne heime, men identiteten er i ferd med å bli amerikanifisert. Når faren og syskena treffest, er dette eit stadig tema. Billi får skryt fordi ho snakkar godt mandarin, men i skrytet ligg ei sår erkjenning av at ho ikkje er «ekte» kinesisk lenger. Så er heller ikkje Kina slik ho hugsar det – det gamle nabolaget er jamna med jorda og erstatta av høgblokker.
Bestemora representerer såleis mykje meir enn berre nostalgi. Eg vil heller ikkje at den handlekraftige, gamle dama skal døy! Og eg vil helst at filmen ikkje skal ta slutt, for eg kunne sete lenge og sett på den vakre filminga med den perfekt pompøse musikken og den festlege, fine familien til Billi.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama / komedie
Regi: Lulu Wang
The Farewell
Med: Amkwafina, Shuzhen Zhao, Tzi Ma, Diana Lin
Billi (Amkwafina) flytta til New York frå Kina saman med foreldra (Ma og Lin) då ho var berre seks år gamal. Med telefonsamtalar til bestemora Nai Nai (Zhao) held ho kontakten (og sitt gamle moderspråk) ved like. Under påskotet av eit bryllaup til søskenbarnet reiser dei tilbake for å ta farvel med Nai Nai, som har fått lungekreft. Men det veit ikkje Nai Nai sjølv.
Det er mange lag ved The Farewell. Trass i den raude tråden klarar dei å unngå dei mange fellene ved forviklingskomediar. Heseblesande kaving er halden på eit minimum, og humoren er mild og underfundig. Heile filmen er eigentleg mild og underfundig, men utan å vera døll. Tvert imot, han er ganske kvass, både i skildring av personlegdomar og kulturkrasj.
Billi framstår som eit svært truverdig eksempel på ein moderne fyrstegenerasjonsinnvandrar i USA. Foreldra snakkar gebrokkent engelsk med henne heime, men identiteten er i ferd med å bli amerikanifisert. Når faren og syskena treffest, er dette eit stadig tema. Billi får skryt fordi ho snakkar godt mandarin, men i skrytet ligg ei sår erkjenning av at ho ikkje er «ekte» kinesisk lenger. Så er heller ikkje Kina slik ho hugsar det – det gamle nabolaget er jamna med jorda og erstatta av høgblokker.
Bestemora representerer såleis mykje meir enn berre nostalgi. Eg vil heller ikkje at den handlekraftige, gamle dama skal døy! Og eg vil helst at filmen ikkje skal ta slutt, for eg kunne sete lenge og sett på den vakre filminga med den perfekt pompøse musikken og den festlege, fine familien til Billi.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.
Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.
Foto: Mohammed Yassin / Reuters / NTB
Fredsavtale med biverknader
Avtalen mellom Israel og Libanon kan få vidtrekkjande konsekvensar.