JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Operasjon fødselsdepresjon

I den grad det er underhaldande å sjå menneske lida, så kan det seiast om Tully.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Marlo (Charlize Theron) vert uventa gravid med nummer tre.

Marlo (Charlize Theron) vert uventa gravid med nummer tre.

Foto: Norsk filmdistribusjon

Marlo (Charlize Theron) vert uventa gravid med nummer tre.

Marlo (Charlize Theron) vert uventa gravid med nummer tre.

Foto: Norsk filmdistribusjon

2935
20180601
2935
20180601

Drama/komedie

Regi: Jason Reitman

Tully

Med: Charlize Theron, Mackenzie Davis, Ron Livingston

Med to krevjande ungar kunne Marlo (Theron) vore meir oppglødd over å få ein uventa tredje på toppen. Broren tipsar henne om ein nattpleiar som kan ta seg av stellet og syta for litt etterlengta søvn, men då Tully (Davis) dukkar opp, viser det seg at ho blir så mykje meir enn berre ein pleiar.

Kjære mor

Charlize Theron kler rolla som kval på land. I Hollywood skal ein alltid vera mistenksam når pene damer gjer seg «stygge», men uansett om Theron igjen har tenkt å ta ein Oscar for beste kvinnelege hovudrolle (som ho gjorde då ho portretterte seriemordaren Aileen Wournos i Monster i 2004), gjer ho det verkeleg med overtyding. Her får me sjå ei gravid og post-gravid kvinne i all si sveitte, vaggande prakt. Når rektor på den snobbete skulen dei har klart å få ungane inn på, seier «du strålar», er det eit spark til idyllmytar om graviditet, til liks med resten av filmen. Til tider er det så realistisk at det grensar til fysisk ubehag.

Finst det ingen lyspunkt i denne heseblesande kjernefamiliekvardagen? For Marlo og mannen Drew (Livingston) kjem det i form av chipseting framfor realityserien Gigolos for henne og skytespeling i senga for hans del. Ikkje det me fyrst og fremst knyter til romantikk, men så er det heile poenget med Tully – til det nesten parodiske skal me forstå at småbarnslivet er eit helvete på jord.

Indiegranskauen

Men meir enn berre å framstilla ein rutineprega, uglamorøs kvardag lik den mange småbarnsforeldre nok kjenner seg att i, går Tully inn i ein meir alvorleg materie utover i filmen. Akkurat når eg kjenner at no har dei drege det langt med sløye, tørre replikkar som «eg er som Saudi-Arabia – alltid med eit konstant energioverskot» (kven snakkar sånn, liksom!), set eit nytt alvor inn. Uroa over det nye tilskotet – ei framand, ung dame som ter seg som om ho er heime alt fyrste kvelden – spreier seg: Skal det skje noko fælt? Skal ho drepa ungen med kaldt blod? Eg får vibbar til Enslig ung kvinne søker … (1992), berre at det blir mindre psyko og langt meir psykologi. Og om filmen dvelar mykje ved situasjonar, er det ikkje kjedeleg. Den vakre, duse filminga av små, betydningsfulle situasjonar, særleg mellom mor og ungar, dullar oss passeleg vekk, før me brått vaknar. Filmen er utprega indie, og bak kamera og manus står Jason Reitman (ja, son til Ghostbusters-Ivan) og Diablo Cody, same duoen som gav oss eit anna fiffig graviditetsdrama, Juno (2007). Verda treng fleire filmar som desse, kanskje med unntak av dei som har tenkt å stifta familie i næraste framtid, vel å merka. Men det kan jo berre verta betre enn dette, så stå på!

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Drama/komedie

Regi: Jason Reitman

Tully

Med: Charlize Theron, Mackenzie Davis, Ron Livingston

Med to krevjande ungar kunne Marlo (Theron) vore meir oppglødd over å få ein uventa tredje på toppen. Broren tipsar henne om ein nattpleiar som kan ta seg av stellet og syta for litt etterlengta søvn, men då Tully (Davis) dukkar opp, viser det seg at ho blir så mykje meir enn berre ein pleiar.

Kjære mor

Charlize Theron kler rolla som kval på land. I Hollywood skal ein alltid vera mistenksam når pene damer gjer seg «stygge», men uansett om Theron igjen har tenkt å ta ein Oscar for beste kvinnelege hovudrolle (som ho gjorde då ho portretterte seriemordaren Aileen Wournos i Monster i 2004), gjer ho det verkeleg med overtyding. Her får me sjå ei gravid og post-gravid kvinne i all si sveitte, vaggande prakt. Når rektor på den snobbete skulen dei har klart å få ungane inn på, seier «du strålar», er det eit spark til idyllmytar om graviditet, til liks med resten av filmen. Til tider er det så realistisk at det grensar til fysisk ubehag.

Finst det ingen lyspunkt i denne heseblesande kjernefamiliekvardagen? For Marlo og mannen Drew (Livingston) kjem det i form av chipseting framfor realityserien Gigolos for henne og skytespeling i senga for hans del. Ikkje det me fyrst og fremst knyter til romantikk, men så er det heile poenget med Tully – til det nesten parodiske skal me forstå at småbarnslivet er eit helvete på jord.

Indiegranskauen

Men meir enn berre å framstilla ein rutineprega, uglamorøs kvardag lik den mange småbarnsforeldre nok kjenner seg att i, går Tully inn i ein meir alvorleg materie utover i filmen. Akkurat når eg kjenner at no har dei drege det langt med sløye, tørre replikkar som «eg er som Saudi-Arabia – alltid med eit konstant energioverskot» (kven snakkar sånn, liksom!), set eit nytt alvor inn. Uroa over det nye tilskotet – ei framand, ung dame som ter seg som om ho er heime alt fyrste kvelden – spreier seg: Skal det skje noko fælt? Skal ho drepa ungen med kaldt blod? Eg får vibbar til Enslig ung kvinne søker … (1992), berre at det blir mindre psyko og langt meir psykologi. Og om filmen dvelar mykje ved situasjonar, er det ikkje kjedeleg. Den vakre, duse filminga av små, betydningsfulle situasjonar, særleg mellom mor og ungar, dullar oss passeleg vekk, før me brått vaknar. Filmen er utprega indie, og bak kamera og manus står Jason Reitman (ja, son til Ghostbusters-Ivan) og Diablo Cody, same duoen som gav oss eit anna fiffig graviditetsdrama, Juno (2007). Verda treng fleire filmar som desse, kanskje med unntak av dei som har tenkt å stifta familie i næraste framtid, vel å merka. Men det kan jo berre verta betre enn dette, så stå på!

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Til tider er det så realistisk at det grensar til fysisk ubehag.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis