JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Onomatopoetikon!

Skikkeleg kul animasjon – det er kult, det.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Shameik Moore har hovudstemma i den nye Spider-Man-filmen.

Shameik Moore har hovudstemma i den nye Spider-Man-filmen.

Foto: Sony Pictures Animation

Shameik Moore har hovudstemma i den nye Spider-Man-filmen.

Shameik Moore har hovudstemma i den nye Spider-Man-filmen.

Foto: Sony Pictures Animation

2483
20230602
2483
20230602

Animasjon

Regi: Joaquim dos Santos, Kemp Powers, Justin K. Thompson

Spider-Man: Across the Spider-Verse

Stemmer: Shameik Moore, Hailee Steinfeld, Jason
Schwartzman
Kinofilm

Spider-Man kjenner seg litt einsam, som den einaste edderkoppmannen i heile universet, særleg når han veit at uti eit anna univers finst den nye venen Gwen og ein heil haug andre edderkoppmenn og -kvinner. Fyrst når den nye slemmingen Spot dukkar opp, trengst det forsterkingar – på kryss av edderverset.

Team Spider

I 2018 kom nok ei Marvel-satsing på banen, til alt overmål i teiknefilmform, etter ørten ulike «levande» Spider-Man sidan Tobey Maguire opna ballet i den Sam Raimi-regisserte Spider-Man (2002), som var ein strålande film og ein like strålande suksess. Difor var det forfriskande då Spider-Man: Into the Spider-verse (2018) kom, med ei kjensle av nostalgi for teiknefilmen og samtidig så nyskapande i stilen at du fekk litt hakeslepp. Pluss at handlinga var knakande god og med enorme dosar actionsekvensar og -effektar.

Klart det var duka for ein oppfølgjar! Det tok likevel si tid, og alle dei tre (!) regissørane frå fyrste filmen var bytte ut med tre nye. Det same med manusforfattarane. Gjengen bakom – filmen er produsert av Sony – minner mest om eit syndikat, likt dei som skreiv bøkene om Hardyguttene og Frøken Detektiv: Formelen er klar, måk ut så mange oppfølgjarar som mogleg, takk skal de ha! Og folkens – trakk på gassen, her skal det regna edderkoppmenn av alle sortar!

Mø, for ein film!

Rollegalleriet i Spider-Man: Across the Spider-Verse er både fargerikt og mangfaldig, slik det heldigvis er no til dags. Dei mange karakterane har på eit eller anna tidspunkt dukka opp i ein teikneserie, eit videospel eller som den indiske Spider-Man, Pavitr, berre på trykk i India i ein 2005-versjon av teikneserien.

Trass i noko heftig produktplassering og eit innlysande mjølkekupreg – ver du sikker; det kjem tusen oppfølgjarar til denne oppfølgjaren – er dette moro! Sjølve animasjonen er så observant og presis at du knapt tenkjer på at dei ganske godt emosjonelt utvikla hovudpersonane ikkje er ekte. Og swooh, kaboom, woosh – spesialeffektane er meir imponerande enn noko eg har sett på livefilm på lenge, med tilgjeveleg få daudpunkt til å vera ein altfor lang film. Det er berre å ta av seg hatten: Bra mjølka, Sony!  

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Animasjon

Regi: Joaquim dos Santos, Kemp Powers, Justin K. Thompson

Spider-Man: Across the Spider-Verse

Stemmer: Shameik Moore, Hailee Steinfeld, Jason
Schwartzman
Kinofilm

Spider-Man kjenner seg litt einsam, som den einaste edderkoppmannen i heile universet, særleg når han veit at uti eit anna univers finst den nye venen Gwen og ein heil haug andre edderkoppmenn og -kvinner. Fyrst når den nye slemmingen Spot dukkar opp, trengst det forsterkingar – på kryss av edderverset.

Team Spider

I 2018 kom nok ei Marvel-satsing på banen, til alt overmål i teiknefilmform, etter ørten ulike «levande» Spider-Man sidan Tobey Maguire opna ballet i den Sam Raimi-regisserte Spider-Man (2002), som var ein strålande film og ein like strålande suksess. Difor var det forfriskande då Spider-Man: Into the Spider-verse (2018) kom, med ei kjensle av nostalgi for teiknefilmen og samtidig så nyskapande i stilen at du fekk litt hakeslepp. Pluss at handlinga var knakande god og med enorme dosar actionsekvensar og -effektar.

Klart det var duka for ein oppfølgjar! Det tok likevel si tid, og alle dei tre (!) regissørane frå fyrste filmen var bytte ut med tre nye. Det same med manusforfattarane. Gjengen bakom – filmen er produsert av Sony – minner mest om eit syndikat, likt dei som skreiv bøkene om Hardyguttene og Frøken Detektiv: Formelen er klar, måk ut så mange oppfølgjarar som mogleg, takk skal de ha! Og folkens – trakk på gassen, her skal det regna edderkoppmenn av alle sortar!

Mø, for ein film!

Rollegalleriet i Spider-Man: Across the Spider-Verse er både fargerikt og mangfaldig, slik det heldigvis er no til dags. Dei mange karakterane har på eit eller anna tidspunkt dukka opp i ein teikneserie, eit videospel eller som den indiske Spider-Man, Pavitr, berre på trykk i India i ein 2005-versjon av teikneserien.

Trass i noko heftig produktplassering og eit innlysande mjølkekupreg – ver du sikker; det kjem tusen oppfølgjarar til denne oppfølgjaren – er dette moro! Sjølve animasjonen er så observant og presis at du knapt tenkjer på at dei ganske godt emosjonelt utvikla hovudpersonane ikkje er ekte. Og swooh, kaboom, woosh – spesialeffektane er meir imponerande enn noko eg har sett på livefilm på lenge, med tilgjeveleg få daudpunkt til å vera ein altfor lang film. Det er berre å ta av seg hatten: Bra mjølka, Sony!  

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
Ingvild Bræin

Fadesar og fasadar

Roboten blir til mens vi ror.

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek  Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Foto: Ole Martin Wold / NTB

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

I rykk og napp

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis