Om mus og algoritmen
Drømmemannen svingar seg elegant og humoristisk mellom fantasi og filosofi.
Forskaren Alma (Maren Eggert) blir med i eit eksperiment der ho skal leve med den humanoide roboten Tom (Dan Stevens).
Foto: Christine Fenzl / Arthaus
Komedie, drama
Regi: Maria Schrader
Drømmemannen (Orig. tittel: Ich bin dein Mensch)
Med: Maren Eggert, Dan
Stevens, Sandra Hüller
Kinofilm
For å finansiera forskinga si går Alma (Eggert) med på å hjelpa til med ei anna forsking: Oppdraget er å leva tre veker med ein nøye programmert humanoid robot for å sjå om han kan verta draumemannen. Men Tom (Stevens) er ikkje som robotar flest. Eller er kanskje ikkje robotar som robotar flest?
I’m your man
På same måte som forfattar Kurt Vonnegut er eit klart unntak for meg som ikkje likar science fiction-bøker, så finst det også heiderlege «realistiske» filmar i same sjanger.
Spike Jonzes Her (2013) har fleire felles kryssingspunkt med Drømmemannen – ein kan faktisk sjå for seg at kunstig intelligens på eit tidspunkt vil konkurrera med menneskelege interaksjonar. Men kan han erstatta dei til sjuande og sist?
Originaltittelen Ich bin dein Mensch (Eg er mennesket ditt) rommar langt meir enn det platte Drømmemannen: Alma er ei komplisert, samansett, moderne kvinne som finn det nærast fornærmande at Tom, med sine algoritmar baserte på 17 millionar mindfiles frå tyske kvinner, meinar han skal kunna forstå kva lengslar og behov ho har. Enkelte utspel er latterlege, men så er heldigvis dette ein komedie, så det er heilt på sin plass.
Eksistans
Sjølv om filmen ikkje direkte minnar om Min pappa Toni Erdmann (2016), har dei ein del felles trekk, og eg vil nesten gå så langt som til å «floskla» om at likte du Toni, er det ein overhengande fare for at du vil lika det smått absurde, artige og varme universet i Drømmemannen òg.
Rollebesetninga er også like god, til og med ein overlapp i Sandra Hüller som noko klønete robotrådgjevar. Maren Eggert som Alma framstår langt frå perfekt, noko som gjer henne endå meir likandes. Når ho får påpeikt av Tom at ho græt for si eiga skuld og ikkje fordi andre lir, er det som ein påminnar til oss sjølve om motiv og tilhøyrande reaksjonar. Og når Tom oppsummerer ei eksistensiell krise for Alma, så læt det så banalt, som ho korrekt kommenterer. Eksistens er kanskje banalt, kan ein undra vidare. Det er ikkje ofte ein film vekkjer slike filosofiske retningar, og på så kløktig, morosamt og smakfullt vis.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Komedie, drama
Regi: Maria Schrader
Drømmemannen (Orig. tittel: Ich bin dein Mensch)
Med: Maren Eggert, Dan
Stevens, Sandra Hüller
Kinofilm
For å finansiera forskinga si går Alma (Eggert) med på å hjelpa til med ei anna forsking: Oppdraget er å leva tre veker med ein nøye programmert humanoid robot for å sjå om han kan verta draumemannen. Men Tom (Stevens) er ikkje som robotar flest. Eller er kanskje ikkje robotar som robotar flest?
I’m your man
På same måte som forfattar Kurt Vonnegut er eit klart unntak for meg som ikkje likar science fiction-bøker, så finst det også heiderlege «realistiske» filmar i same sjanger.
Spike Jonzes Her (2013) har fleire felles kryssingspunkt med Drømmemannen – ein kan faktisk sjå for seg at kunstig intelligens på eit tidspunkt vil konkurrera med menneskelege interaksjonar. Men kan han erstatta dei til sjuande og sist?
Originaltittelen Ich bin dein Mensch (Eg er mennesket ditt) rommar langt meir enn det platte Drømmemannen: Alma er ei komplisert, samansett, moderne kvinne som finn det nærast fornærmande at Tom, med sine algoritmar baserte på 17 millionar mindfiles frå tyske kvinner, meinar han skal kunna forstå kva lengslar og behov ho har. Enkelte utspel er latterlege, men så er heldigvis dette ein komedie, så det er heilt på sin plass.
Eksistans
Sjølv om filmen ikkje direkte minnar om Min pappa Toni Erdmann (2016), har dei ein del felles trekk, og eg vil nesten gå så langt som til å «floskla» om at likte du Toni, er det ein overhengande fare for at du vil lika det smått absurde, artige og varme universet i Drømmemannen òg.
Rollebesetninga er også like god, til og med ein overlapp i Sandra Hüller som noko klønete robotrådgjevar. Maren Eggert som Alma framstår langt frå perfekt, noko som gjer henne endå meir likandes. Når ho får påpeikt av Tom at ho græt for si eiga skuld og ikkje fordi andre lir, er det som ein påminnar til oss sjølve om motiv og tilhøyrande reaksjonar. Og når Tom oppsummerer ei eksistensiell krise for Alma, så læt det så banalt, som ho korrekt kommenterer. Eksistens er kanskje banalt, kan ein undra vidare. Det er ikkje ofte ein film vekkjer slike filosofiske retningar, og på så kløktig, morosamt og smakfullt vis.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Originaltittelen Ich bin dein Mensch (Eg er mennesket ditt) rommar langt meir enn det platte Drømmemannen.
Fleire artiklar
Fekk ikkje plass til alt
– Det er ikkje vår oppgåve å drive med polemikk. Vi har levert eit fagleg arbeid, seier kommunikasjonsdirektør Ola Anders Skauby i Sokkeldirekoratet.
Hjortelusflugene er spesialiserte parasittar som føder levande ungar og lever heile det vaksne livet nede i pelsen til elg, hjort og rådyr.
Foto via Wikimedia Commons
Svermingstid for hjortelusfluga
Göran Fristorp døydde 3. september. Han vart 76 år gammal.
Foto: Sara Johannessen Meek / NTB
Göran Fristorp (1948–2024)
Det kjem an på storleiken, men det er ein fordel å sleppe å trene inni bilen.
Bene Riobó / Wikimedia commons
I form med bilen
Michael Keaton er attende i den ikoniske rolla som Beetlejuice.
Foto: Warner Bros. Discovery
Beetlejuice Beetlejuice: Nesten dødsfestleg
Sjølv om det er eit gledeleg gjensyn, saknar eg snerten.