JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Moroa i Jeanne Du Barry er om mogleg for god til å vera sann

Regissør, manusforfattar og skodespelar Maiwenn Le Besco er aldeles fabelaktig freidig.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Maïwenn og Johnny Depp i hovudrollene.

Maïwenn og Johnny Depp i hovudrollene.

Foto: Stéphanie Branchu / Another World Entertainment

Maïwenn og Johnny Depp i hovudrollene.

Maïwenn og Johnny Depp i hovudrollene.

Foto: Stéphanie Branchu / Another World Entertainment

3231
20231103
3231
20231103

Historisk drama

Regi: Maiwenn

Jeanne Du Barry

Med: Maiwenn, Johnny Depp, Benjamin Lavernhe, Melvil Popaud
Kinofilm

Frankrike, midten av 1700-talet: Fattigjenta Jeanne (Menn) får utvikla intellektet sitt og sjarmen sin for å gå inn i kurtisanebransjen, eit slags elskarinnenettverk for adelen og dei kongelege. Då hallik/elskar monsieur Du Barry (Popaud) føreslår henne for kong Ludvig XV (Depp), opnar eit liv i sus og dus seg for henne. Og sjølv om praksisen med elskarinner var utbreidd, fall det ikkje av den grunn i god jord hos døtrene hans.

Fiksjorie

Maiwenn, altså! Regissør, manusforfattar og skodespelar Maiwenn Le Besco er rett og slett aldeles fabelaktig freidig – ikkje berre hiv ho seg i kast med å få liv innanfor veggane i Versailles og historia kring den elleville hofflivet, ho spelar sjølvsagt hovudrolla som den uimotståelege madame Du Barry. Og sjølv om fakta garantert er godt iblanda fiksjon, er det fascinerande nok at det skulle ha vore i nærleiken av slik det framstår i filmen.

Ludvig XVs meir kjende elskarinne madame du Pompadour er ikkje nemnd, men det er grenser for kva ein tek med – dramaet er omfattande nok, og ein skal jo heia på nokon her, og det er overtydelegvis Jeanne. Kor mykje Maiwenn har lese seg opp på historia, skal ikkje seiast, men at ho har bestemt seg for å heva ei kvinne og ein yrkesstatus opp frå gløymsla, er utan tvil. Og underhaldande er det.

Det skal ikkje så mange googlesøk til for å finna kritikk av nettopp historisk gjengjeving – kongen skal ha vore ein livleg type, langt frå den Johnny Deppske kongen me får her. Maiwenn kunne knapt likna mindre på måleria av den verkelege Jeanne Du Barry, som var kjend for superblondt hår, sukkersøtt fjes og særs fargerik garderobe.

For det meste fjasar Maiwenn rundt med laust hår (eit hår som kunne vore reklame for sjampo) og kvite kjolar. Det er freistande å ta med eit sitat i ei streng melding frå nettstaden som tek for seg kostyme i kostymedrama, FrockFlicks: «Despite it being 1768, their hairstylists all seem to think it’s 1755, while du Barry’s thinks it’s 1777.» Dette har eg ikkje føresetnad for å vita, men eg likar at andre kan opplysa meg. Korleis skal eg elles bedømma eit historisk drama?

Sjå og høyr

Tilsvarande er Jeanne Du Barry ein etikettefest av dimensjonar, berre igjen synd at det nesten ikkje er råd å døma sanningsgehalten igjen. Slik sett var visstnok Sofia Coppolas Marie Antoinette (2006) slett ikkje verst. Det minst tiltalande med Jeanne Du Barry for min del er det enorme fokuset på «kvinner er kvinner verst», så til dei grader at det blir påfallande. Det mest tiltalande er utvilsamt scenografien – og kor herleg det er å sjå all denne prakta på stort lerret og berre fryda seg over forløpet og vita at noko tilsvarande faktisk har skjedd, og at kutymen og etiketten sannsynlegvis var hårreisande, akkurat som parykkane. Så får ein ta det historiske med ei god klype luktesalt og heller sjå på det som ein filmversjon av Se & Hør i Versailles.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Historisk drama

Regi: Maiwenn

Jeanne Du Barry

Med: Maiwenn, Johnny Depp, Benjamin Lavernhe, Melvil Popaud
Kinofilm

Frankrike, midten av 1700-talet: Fattigjenta Jeanne (Menn) får utvikla intellektet sitt og sjarmen sin for å gå inn i kurtisanebransjen, eit slags elskarinnenettverk for adelen og dei kongelege. Då hallik/elskar monsieur Du Barry (Popaud) føreslår henne for kong Ludvig XV (Depp), opnar eit liv i sus og dus seg for henne. Og sjølv om praksisen med elskarinner var utbreidd, fall det ikkje av den grunn i god jord hos døtrene hans.

Fiksjorie

Maiwenn, altså! Regissør, manusforfattar og skodespelar Maiwenn Le Besco er rett og slett aldeles fabelaktig freidig – ikkje berre hiv ho seg i kast med å få liv innanfor veggane i Versailles og historia kring den elleville hofflivet, ho spelar sjølvsagt hovudrolla som den uimotståelege madame Du Barry. Og sjølv om fakta garantert er godt iblanda fiksjon, er det fascinerande nok at det skulle ha vore i nærleiken av slik det framstår i filmen.

Ludvig XVs meir kjende elskarinne madame du Pompadour er ikkje nemnd, men det er grenser for kva ein tek med – dramaet er omfattande nok, og ein skal jo heia på nokon her, og det er overtydelegvis Jeanne. Kor mykje Maiwenn har lese seg opp på historia, skal ikkje seiast, men at ho har bestemt seg for å heva ei kvinne og ein yrkesstatus opp frå gløymsla, er utan tvil. Og underhaldande er det.

Det skal ikkje så mange googlesøk til for å finna kritikk av nettopp historisk gjengjeving – kongen skal ha vore ein livleg type, langt frå den Johnny Deppske kongen me får her. Maiwenn kunne knapt likna mindre på måleria av den verkelege Jeanne Du Barry, som var kjend for superblondt hår, sukkersøtt fjes og særs fargerik garderobe.

For det meste fjasar Maiwenn rundt med laust hår (eit hår som kunne vore reklame for sjampo) og kvite kjolar. Det er freistande å ta med eit sitat i ei streng melding frå nettstaden som tek for seg kostyme i kostymedrama, FrockFlicks: «Despite it being 1768, their hairstylists all seem to think it’s 1755, while du Barry’s thinks it’s 1777.» Dette har eg ikkje føresetnad for å vita, men eg likar at andre kan opplysa meg. Korleis skal eg elles bedømma eit historisk drama?

Sjå og høyr

Tilsvarande er Jeanne Du Barry ein etikettefest av dimensjonar, berre igjen synd at det nesten ikkje er råd å døma sanningsgehalten igjen. Slik sett var visstnok Sofia Coppolas Marie Antoinette (2006) slett ikkje verst. Det minst tiltalande med Jeanne Du Barry for min del er det enorme fokuset på «kvinner er kvinner verst», så til dei grader at det blir påfallande. Det mest tiltalande er utvilsamt scenografien – og kor herleg det er å sjå all denne prakta på stort lerret og berre fryda seg over forløpet og vita at noko tilsvarande faktisk har skjedd, og at kutymen og etiketten sannsynlegvis var hårreisande, akkurat som parykkane. Så får ein ta det historiske med ei god klype luktesalt og heller sjå på det som ein filmversjon av Se & Hør i Versailles.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

KommentarSamfunn

Sjølvmord av frykt for dauden

Macron-strategien for nyval fremjar det han vil unngå.

Bjørn Kvalsvik Nicolaysen
KommentarSamfunn

Sjølvmord av frykt for dauden

Macron-strategien for nyval fremjar det han vil unngå.

Bjørn Kvalsvik Nicolaysen
Ikkje berre krig og kriser kan føre til legemiddelmangel. Heile leveringskjeda er sårbar.

Ikkje berre krig og kriser kan føre til legemiddelmangel. Heile leveringskjeda er sårbar.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Det veikaste leddet i legemiddelkjeda

Europeiske land bør samarbeide for å sikre forsyninga av legemiddel, seier professor Marianne Jahre.

Riley har nyleg blitt tenåring, og hovudkvarteret går derfor gjennom ei ombygging for å få plass til noko uventa: nye kjensler.

Riley har nyleg blitt tenåring, og hovudkvarteret går derfor gjennom ei ombygging for å få plass til noko uventa: nye kjensler.

Foto: Disney / Pixar

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Symbolfest for heile familien

Av og til er det heilt riktig med ein oppfølgjar.

Biletet syner Blixtunnelen på Follobanen rett før opninga i desember 2022. Nokre dagar etter vart tunnelen stengd på grunn av varmgang i kablane. Opprettinga skal vare til desember i år.

Biletet syner Blixtunnelen på Follobanen rett før opninga i desember 2022. Nokre dagar etter vart tunnelen stengd på grunn av varmgang i kablane. Opprettinga skal vare til desember i år.

Foto: Terje Pedersen / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Politiske signalfeil

Det er mange grunnar til at toget ikkje går når det skal i Noreg. Her er nokre av dei.

Triumferande palestinarar på veg attende frå Israel til Gazastripa 7. oktober 2023. Liket av ei kvinne, sidan identifisert som 22 år gamle Shani Louk, er slengt på lasteplanet på pickupen.

Triumferande palestinarar på veg attende frå Israel til Gazastripa 7. oktober 2023. Liket av ei kvinne, sidan identifisert som 22 år gamle Shani Louk, er slengt på lasteplanet på pickupen.

Foto: Ali Mahmud / AP / NTB

KommentarSamfunn

Den store gløymsla

Grufulle handlingar mot sivile og uskuldige menneske kan ikkje orsakast eller forklarast med ideologiske, politiske eller nasjonale omsyn.

Kaj Skagen
Triumferande palestinarar på veg attende frå Israel til Gazastripa 7. oktober 2023. Liket av ei kvinne, sidan identifisert som 22 år gamle Shani Louk, er slengt på lasteplanet på pickupen.

Triumferande palestinarar på veg attende frå Israel til Gazastripa 7. oktober 2023. Liket av ei kvinne, sidan identifisert som 22 år gamle Shani Louk, er slengt på lasteplanet på pickupen.

Foto: Ali Mahmud / AP / NTB

KommentarSamfunn

Den store gløymsla

Grufulle handlingar mot sivile og uskuldige menneske kan ikkje orsakast eller forklarast med ideologiske, politiske eller nasjonale omsyn.

Kaj Skagen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis