JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Metamøte på saueøya

Mia Hansen-Løve byr opp til dans med førebiletet sitt, mens eg prøver å ha ironisk distanse på vegner av oss alle.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Amy (Mia Wasikowska) og Joseph (Anders Danielsen Lie) i filmen frå øya der Ingmar Bergman budde store delar av livet.

Amy (Mia Wasikowska) og Joseph (Anders Danielsen Lie) i filmen frå øya der Ingmar Bergman budde store delar av livet.

Foto: Selmer Media

Amy (Mia Wasikowska) og Joseph (Anders Danielsen Lie) i filmen frå øya der Ingmar Bergman budde store delar av livet.

Amy (Mia Wasikowska) og Joseph (Anders Danielsen Lie) i filmen frå øya der Ingmar Bergman budde store delar av livet.

Foto: Selmer Media

2397
20220128
2397
20220128

Drama

Regi: Mia Hansen-
Løve

Bergman Island

Med: Vicky Krieps, Tim Roth, Mia Wasikowska, Anders Danielsen Lie
Kinofilm

Regissørparet Chris (Krieps) og Andrew (Roth) har skriveopphald på Fårø, øya der Ingmar Bergman budde store delar av livet. Begge skriv på eit nytt manus, og Chris kjenner på presset for å få på plass forteljinga om Amy (Wasikowska) som ikkje klarar å slutta tenkja på eksen Joseph (Lie).

Klubbmøte

Når eg ser Bergman Island, drøymer eg meg tilbake til dei dagane eg var ung filmklubbgjengar, slukte Ingmar Bergman-filmar og følte meg opplyst og kulturell og på veg til å skjøna greiene her i livet. På mange måtar kjennest det som om det er litt det regissør og manusforfattar Mia Hansen-Løve gjer òg ved å laga denne filmen.

Skamlaust set ho seg sjølv inn i det landskapet som farga både han og filmane hans, og seg sjølv via hovudpersonen, regissøren Chris, som ein slags sidestilt storleik. Det er forfriskande, sidan ein så ruvande karakter som Bergman framleis kjennest heilag, trass i at han på ingen måte var nokon helgen.

Det vert heldigvis aldri lagt skjul på at både Chris og Andrew er uttalte fans og ikkje heva over å vera med på guida Bergman-busstur saman med andre meir eller mindre pretensiøse turistar.

Metametning

Sjølve forteljinga, som deler seg mellom Chris og hennar forhold til mannen sin og Amy og hennar forhold til sin mann, påpeikar ikkje så mykje meir enn at alle er si eiga øy til sjuande og sist. Det er både djupt og aldeles for overflatisk, så eg blir ikkje så mykje klokare på nokon bodskap.

Eg ler av og til av dei medverkande, som om eg ser ein veldig lett versjon av The Square (2017), Ruben Östlunds festlege kultursnobbkritikkfilm. Samtidig er ikkje Hansen-Løve ein regissør eg knyter til ironi og humor, noko eg føler at ho prøver å seia også gjeld Bergman, og det er eg i så fall ikkje samd i.

Eg blir kan henda fanga av mine eigne like kultursnobbete oppfatningar av Bergman, så om det blir ein metafilm for Hansen-Løve, så får eg seia at eg kosar meg med å le litt av meg sjølv, både dagens og nittitalets filmklubbgåarutgåve.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Drama

Regi: Mia Hansen-
Løve

Bergman Island

Med: Vicky Krieps, Tim Roth, Mia Wasikowska, Anders Danielsen Lie
Kinofilm

Regissørparet Chris (Krieps) og Andrew (Roth) har skriveopphald på Fårø, øya der Ingmar Bergman budde store delar av livet. Begge skriv på eit nytt manus, og Chris kjenner på presset for å få på plass forteljinga om Amy (Wasikowska) som ikkje klarar å slutta tenkja på eksen Joseph (Lie).

Klubbmøte

Når eg ser Bergman Island, drøymer eg meg tilbake til dei dagane eg var ung filmklubbgjengar, slukte Ingmar Bergman-filmar og følte meg opplyst og kulturell og på veg til å skjøna greiene her i livet. På mange måtar kjennest det som om det er litt det regissør og manusforfattar Mia Hansen-Løve gjer òg ved å laga denne filmen.

Skamlaust set ho seg sjølv inn i det landskapet som farga både han og filmane hans, og seg sjølv via hovudpersonen, regissøren Chris, som ein slags sidestilt storleik. Det er forfriskande, sidan ein så ruvande karakter som Bergman framleis kjennest heilag, trass i at han på ingen måte var nokon helgen.

Det vert heldigvis aldri lagt skjul på at både Chris og Andrew er uttalte fans og ikkje heva over å vera med på guida Bergman-busstur saman med andre meir eller mindre pretensiøse turistar.

Metametning

Sjølve forteljinga, som deler seg mellom Chris og hennar forhold til mannen sin og Amy og hennar forhold til sin mann, påpeikar ikkje så mykje meir enn at alle er si eiga øy til sjuande og sist. Det er både djupt og aldeles for overflatisk, så eg blir ikkje så mykje klokare på nokon bodskap.

Eg ler av og til av dei medverkande, som om eg ser ein veldig lett versjon av The Square (2017), Ruben Östlunds festlege kultursnobbkritikkfilm. Samtidig er ikkje Hansen-Løve ein regissør eg knyter til ironi og humor, noko eg føler at ho prøver å seia også gjeld Bergman, og det er eg i så fall ikkje samd i.

Eg blir kan henda fanga av mine eigne like kultursnobbete oppfatningar av Bergman, så om det blir ein metafilm for Hansen-Løve, så får eg seia at eg kosar meg med å le litt av meg sjølv, både dagens og nittitalets filmklubbgåarutgåve.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Eg ler av og til av dei medverkande, som om eg ser ein veldig lett versjon av The Square.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis