Meir, meir!
Sjølv om fyrstesesongen var hakket strammare, finn du ikkje betre norsk TV-drama enn del to av Lykkeland.
Anna Hellevik (Anne Regine Ellingsæter) har gifta seg med Jonathan (Bart Edwards) i andre sesong.
Foto: NRK
Drama
Serieskapar: Synnøve Hørsdal
Lykkeland 2
Med: Anne Regine Ellingsæter, Bart Edwards, Pia Tjelta
NRK
Året er 1977, og Anna Hellevik (Ellingsæter) har vendt tilbake til Stavanger etter fullført grad ved Noregs handelshøgskole og gifta seg med Phillips Petroleum-advokat Jonathan (Edwards). Alt som manglar, er å få seg jobb. Framleis må ho sno seg for å verta teken seriøst i den mannsdominerte oljebransjen.
Oljekvinner
Det er så mykje positivt å ta tak i med båe sesongar av Lykkeland at det er vanskeleg å oppsummera kjapt. Frå dei fyrste opningsbileta (nok ein gong med Lars Vestergaard på foto) med påfølgjande stemningsfull musikk (nok ein gong av komponist Ginge) kjennest det som å få besøk av ein god, gamal ven.
Gjensynsgleda med hovudpersonane er stor, og framleis er Anna ei me heiar på, trass i at ho opptrer både feigt og kaldt i enkelte situasjonar – litt som folk flest, noko som gjer ho endå meir likande. Dette er kvinnesakshistorie vel så mykje som historia om oljenasjonen Noreg, og nyansane kjem fram på godt og vondt.
Heltane er oppdikta, men det som skjedde i kulissane, hestehandlane og kvitvaskinga av vårt rykte som den snille David mot Goliat, er viktig. Den tidlege norske oljeepoken er vidt kjend som ei cowboytid med dei uansvarlege amerikanarane i tet, men bak fanst norske etatar og direktorat som nok såg gjennom fingrane med både eitt og hitt.
Bak kulissane
Også bedehusvinklinga får ein uventa nyansert vri i andresesongen av Lykkeland, på fleire måtar. Til og med den iranske revolusjonen har fått grundig, snedig og velretta plass. Det er i det heile så mange uventa grep på så mange vis at det frydar meg.
Eg har to innvendingar, som går mest på at mykje vil ha meir: Spenninga mellom Anna og Jonathan vert unødvendig underspelt. Lufta går litt ut av ballongen, der han var sprekkeferdig i fyrste sesong. Og så hadde eg håpa at Stavanger Aftenblad-journalist Stig (Rolf Kristian Larsen) skulle få meir plass – både med ein så god skodespelar og med så mykje potensial i gravande journalisme blir Stig berre ein bleik sjablong. To klare forbetringspunkt der, altså, så eg kryssar fingrane for nok ein sesong.
Kor mykje som er historisk korrekt, blir vanskeleg å seia, men me får håpa faktaavdelinga i NRK ikkje opptrer like overflatisk som med Atlantic Crossing i forfjor. Som fiksjonsdrama er dette uansett aldeles strålande handverk, med god hjelp av kostyme- og rekvisittarbeid i toppklassen. Etter å ha sett alle episodane kan eg trygt seia: på gjensyn, Anna Hellevik – og heia, heia!
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Serieskapar: Synnøve Hørsdal
Lykkeland 2
Med: Anne Regine Ellingsæter, Bart Edwards, Pia Tjelta
NRK
Året er 1977, og Anna Hellevik (Ellingsæter) har vendt tilbake til Stavanger etter fullført grad ved Noregs handelshøgskole og gifta seg med Phillips Petroleum-advokat Jonathan (Edwards). Alt som manglar, er å få seg jobb. Framleis må ho sno seg for å verta teken seriøst i den mannsdominerte oljebransjen.
Oljekvinner
Det er så mykje positivt å ta tak i med båe sesongar av Lykkeland at det er vanskeleg å oppsummera kjapt. Frå dei fyrste opningsbileta (nok ein gong med Lars Vestergaard på foto) med påfølgjande stemningsfull musikk (nok ein gong av komponist Ginge) kjennest det som å få besøk av ein god, gamal ven.
Gjensynsgleda med hovudpersonane er stor, og framleis er Anna ei me heiar på, trass i at ho opptrer både feigt og kaldt i enkelte situasjonar – litt som folk flest, noko som gjer ho endå meir likande. Dette er kvinnesakshistorie vel så mykje som historia om oljenasjonen Noreg, og nyansane kjem fram på godt og vondt.
Heltane er oppdikta, men det som skjedde i kulissane, hestehandlane og kvitvaskinga av vårt rykte som den snille David mot Goliat, er viktig. Den tidlege norske oljeepoken er vidt kjend som ei cowboytid med dei uansvarlege amerikanarane i tet, men bak fanst norske etatar og direktorat som nok såg gjennom fingrane med både eitt og hitt.
Bak kulissane
Også bedehusvinklinga får ein uventa nyansert vri i andresesongen av Lykkeland, på fleire måtar. Til og med den iranske revolusjonen har fått grundig, snedig og velretta plass. Det er i det heile så mange uventa grep på så mange vis at det frydar meg.
Eg har to innvendingar, som går mest på at mykje vil ha meir: Spenninga mellom Anna og Jonathan vert unødvendig underspelt. Lufta går litt ut av ballongen, der han var sprekkeferdig i fyrste sesong. Og så hadde eg håpa at Stavanger Aftenblad-journalist Stig (Rolf Kristian Larsen) skulle få meir plass – både med ein så god skodespelar og med så mykje potensial i gravande journalisme blir Stig berre ein bleik sjablong. To klare forbetringspunkt der, altså, så eg kryssar fingrane for nok ein sesong.
Kor mykje som er historisk korrekt, blir vanskeleg å seia, men me får håpa faktaavdelinga i NRK ikkje opptrer like overflatisk som med Atlantic Crossing i forfjor. Som fiksjonsdrama er dette uansett aldeles strålande handverk, med god hjelp av kostyme- og rekvisittarbeid i toppklassen. Etter å ha sett alle episodane kan eg trygt seia: på gjensyn, Anna Hellevik – og heia, heia!
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Det er i det heile så mange uventa grep på så mange vis at det frydar meg.
Fleire artiklar
Keith Jarrett har med seg bassisten Gary Peacock og trommeslagaren Paul Motian.
Foto: Anne Colavito / Arne Reimer / Jimmy Katz / ECM
Peiskos på første klasse
Keith Jarrett byr på fleire perler frå Deer Head Inn.
Små-ulovleg: Godtet er smått, men er denne reklamen retta mot små eller store menneske? Det kan få alt å seie dersom ei ny forskrift vert vedteken.
Foto: Cornelius Poppe / NTB
«Om høyringsinnspela frå Helsedirektoratet vert inkluderte, risikerer ein å kriminalisere heilt vanleg mat.»
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement