JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Meir, meir!

Sjølv om fyrstesesongen var hakket strammare, finn du ikkje betre norsk TV-drama enn del to av Lykkeland.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Anna Hellevik (Anne Regine Ellingsæter) har gifta seg med Jonathan (Bart Edwards) i andre sesong.

Anna Hellevik (Anne Regine Ellingsæter) har gifta seg med Jonathan (Bart Edwards) i andre sesong.

Foto: NRK

Anna Hellevik (Anne Regine Ellingsæter) har gifta seg med Jonathan (Bart Edwards) i andre sesong.

Anna Hellevik (Anne Regine Ellingsæter) har gifta seg med Jonathan (Bart Edwards) i andre sesong.

Foto: NRK

2807
20220107
2807
20220107

Drama

Serieskapar: Synnøve Hørsdal

Lykkeland 2

Med: Anne Regine Elling­sæter, Bart Edwards, Pia Tjelta
NRK

Året er 1977, og Anna Hellevik (Ellingsæter) har vendt tilbake til Stavanger etter fullført grad ved Noregs handelshøgskole og gifta seg med Phillips Petroleum-advokat Jonathan (Edwards). Alt som manglar, er å få seg jobb. Framleis må ho sno seg for å verta teken seriøst i den mannsdominerte oljebransjen.

Oljekvinner

Det er så mykje positivt å ta tak i med båe sesongar av Lykkeland at det er vanskeleg å oppsummera kjapt. Frå dei fyrste opningsbileta (nok ein gong med Lars Vestergaard på foto) med påfølgjande stemningsfull musikk (nok ein gong av komponist Ginge) kjennest det som å få besøk av ein god, gamal ven.

Gjensynsgleda med hovudpersonane er stor, og framleis er Anna ei me heiar på, trass i at ho opptrer både feigt og kaldt i enkelte situasjonar – litt som folk flest, noko som gjer ho endå meir likande. Dette er kvinnesakshistorie vel så mykje som historia om oljenasjonen Noreg, og nyansane kjem fram på godt og vondt.

Heltane er oppdikta, men det som skjedde i kulissane, hestehandlane og kvitvaskinga av vårt rykte som den snille David mot Goliat, er viktig. Den tidlege norske oljeepoken er vidt kjend som ei cowboytid med dei uansvarlege amerikanarane i tet, men bak fanst norske etatar og direktorat som nok såg gjennom fingrane med både eitt og hitt.

Bak kulissane

Også bedehusvinklinga får ein uventa nyansert vri i andresesongen av Lykkeland, på fleire måtar. Til og med den iranske revolusjonen har fått grundig, snedig og velretta plass. Det er i det heile så mange uventa grep på så mange vis at det frydar meg.

Eg har to innvendingar, som går mest på at mykje vil ha meir: Spenninga mellom Anna og Jonathan vert unødvendig underspelt. Lufta går litt ut av ballongen, der han var sprekkeferdig i fyrste sesong. Og så hadde eg håpa at Stavanger Aftenblad-journalist Stig (Rolf Kristian Larsen) skulle få meir plass – både med ein så god skodespelar og med så mykje potensial i gravande journalisme blir Stig berre ein bleik sjablong. To klare forbetringspunkt der, altså, så eg kryssar fingrane for nok ein sesong.

Kor mykje som er historisk korrekt, blir vanskeleg å seia, men me får håpa faktaavdelinga i NRK ikkje opptrer like overflatisk som med Atlantic Crossing i forfjor. Som fiksjonsdrama er dette uansett aldeles strålande handverk, med god hjelp av kostyme- og rekvisittarbeid i toppklassen. Etter å ha sett alle episodane kan eg trygt seia: på gjensyn, Anna Hellevik – og heia, heia!

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid. 

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Serieskapar: Synnøve Hørsdal

Lykkeland 2

Med: Anne Regine Elling­sæter, Bart Edwards, Pia Tjelta
NRK

Året er 1977, og Anna Hellevik (Ellingsæter) har vendt tilbake til Stavanger etter fullført grad ved Noregs handelshøgskole og gifta seg med Phillips Petroleum-advokat Jonathan (Edwards). Alt som manglar, er å få seg jobb. Framleis må ho sno seg for å verta teken seriøst i den mannsdominerte oljebransjen.

Oljekvinner

Det er så mykje positivt å ta tak i med båe sesongar av Lykkeland at det er vanskeleg å oppsummera kjapt. Frå dei fyrste opningsbileta (nok ein gong med Lars Vestergaard på foto) med påfølgjande stemningsfull musikk (nok ein gong av komponist Ginge) kjennest det som å få besøk av ein god, gamal ven.

Gjensynsgleda med hovudpersonane er stor, og framleis er Anna ei me heiar på, trass i at ho opptrer både feigt og kaldt i enkelte situasjonar – litt som folk flest, noko som gjer ho endå meir likande. Dette er kvinnesakshistorie vel så mykje som historia om oljenasjonen Noreg, og nyansane kjem fram på godt og vondt.

Heltane er oppdikta, men det som skjedde i kulissane, hestehandlane og kvitvaskinga av vårt rykte som den snille David mot Goliat, er viktig. Den tidlege norske oljeepoken er vidt kjend som ei cowboytid med dei uansvarlege amerikanarane i tet, men bak fanst norske etatar og direktorat som nok såg gjennom fingrane med både eitt og hitt.

Bak kulissane

Også bedehusvinklinga får ein uventa nyansert vri i andresesongen av Lykkeland, på fleire måtar. Til og med den iranske revolusjonen har fått grundig, snedig og velretta plass. Det er i det heile så mange uventa grep på så mange vis at det frydar meg.

Eg har to innvendingar, som går mest på at mykje vil ha meir: Spenninga mellom Anna og Jonathan vert unødvendig underspelt. Lufta går litt ut av ballongen, der han var sprekkeferdig i fyrste sesong. Og så hadde eg håpa at Stavanger Aftenblad-journalist Stig (Rolf Kristian Larsen) skulle få meir plass – både med ein så god skodespelar og med så mykje potensial i gravande journalisme blir Stig berre ein bleik sjablong. To klare forbetringspunkt der, altså, så eg kryssar fingrane for nok ein sesong.

Kor mykje som er historisk korrekt, blir vanskeleg å seia, men me får håpa faktaavdelinga i NRK ikkje opptrer like overflatisk som med Atlantic Crossing i forfjor. Som fiksjonsdrama er dette uansett aldeles strålande handverk, med god hjelp av kostyme- og rekvisittarbeid i toppklassen. Etter å ha sett alle episodane kan eg trygt seia: på gjensyn, Anna Hellevik – og heia, heia!

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid. 

Det er i det heile så mange uventa grep på så mange vis at det frydar meg.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Jonas Bals er fagleiar i LO og utdanna målarsvein og historikar. Han har skrive fleire bøker og er dessutan spaltist og bokmeldar.

Jonas Bals er fagleiar i LO og utdanna målarsvein og historikar. Han har skrive fleire bøker og er dessutan spaltist og bokmeldar.

Foto: Siw Pessar

BokMeldingar

Jonas Bals har skrive ei tjukk, viktig bok nummer to om fascisme. Men å skrive objektivt om si eiga tid er ei krevjande øving.

Torgeir E. Sæveraas
Jonas Bals er fagleiar i LO og utdanna målarsvein og historikar. Han har skrive fleire bøker og er dessutan spaltist og bokmeldar.

Jonas Bals er fagleiar i LO og utdanna målarsvein og historikar. Han har skrive fleire bøker og er dessutan spaltist og bokmeldar.

Foto: Siw Pessar

BokMeldingar

Jonas Bals har skrive ei tjukk, viktig bok nummer to om fascisme. Men å skrive objektivt om si eiga tid er ei krevjande øving.

Torgeir E. Sæveraas
«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

Alle foto: Frank Furseth

KunstMeldingar

Glede er eit aktivt val

Kva vil det seie å leve eit fullverdig liv? Amerikanske Emilie Louise Gossiaux (f. 1989) utfordrar fordommane våre gjennom ei varm, uvanleg og sterk utstilling.

Eva Furseth
«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

Alle foto: Frank Furseth

KunstMeldingar

Glede er eit aktivt val

Kva vil det seie å leve eit fullverdig liv? Amerikanske Emilie Louise Gossiaux (f. 1989) utfordrar fordommane våre gjennom ei varm, uvanleg og sterk utstilling.

Eva Furseth

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis