Klamme tonar
Av og til kjem det filmar som er hårreisande, om enn harmlaust kalkulerte. Coda er ein slik.
17 år gamle Ruby (Emilia Jones) drøymer om å satse på musikken, men er redd for å svikte familien.
Foto: Norsk Film Distribusjon
Drama
Regi: Sian Heder
Coda
Med: Emilia Jones, Eugenio
Derbez, Marlee Matlin, Troy Kotsur
Kinofilm
Den einaste høyrande i familien, Ruby (Jones), viser seg å ha eit talent for song, men kva skal dei gjera om dottera reiser vekk for å studera musikk i staden for å hjelpa til med fiskeverksemda?
Motstandslaust
På eit vis er det kanskje rart at det tok såpass lang tid før franske Familien Belier (2015) fekk sin amerikanske blåkopi. Og som forventa er det smurt om mogleg endå tjukkare på med overtydeleg humor (ja, tenk, døve folk har sex) og overdrivne poeng (ja, tenk, døve folk kan bli skikkeleg forbanna).
Det er noko nedlatande med denne totale mangelen på nyansar, billege poeng som skal gå rett heim utan motstand. I ei verd full av Idol og The Voice passar det jo særs godt å bruka dette med song som raud tråd. Og tenk, dottera til døve folk kan synga! Synd at foreldra ikkje kan høyra henne, faktisk så synd at eg må gråta ein skvett. Skulle nesten tru det heile var tilsikta.
Knappane
Eg kan nærast sjå for meg filmskapar Sian Heder og teamet gå gjennom manuset hennar og planlegga kva som skal til for å røra publikum. Bruken av Joni Mitchells klassikar «Both sides now» er på grensa til kynisk. Den karikerte musikklæraren spør Ruby kva ho føøøøler når ho syng, og det eg føler, er at eg ikkje forstår kvifor akkurat ho skil seg sånn ut, med den ganske ordinære stemma si.
Men la ikkje mi himling med auga og mine armar i kryss hindra deg dersom du har lyst på ein eindimensjonal, rørande film, like effektiv som ein forsikringsreklame og med omtrent like klar bodskap.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Sian Heder
Coda
Med: Emilia Jones, Eugenio
Derbez, Marlee Matlin, Troy Kotsur
Kinofilm
Den einaste høyrande i familien, Ruby (Jones), viser seg å ha eit talent for song, men kva skal dei gjera om dottera reiser vekk for å studera musikk i staden for å hjelpa til med fiskeverksemda?
Motstandslaust
På eit vis er det kanskje rart at det tok såpass lang tid før franske Familien Belier (2015) fekk sin amerikanske blåkopi. Og som forventa er det smurt om mogleg endå tjukkare på med overtydeleg humor (ja, tenk, døve folk har sex) og overdrivne poeng (ja, tenk, døve folk kan bli skikkeleg forbanna).
Det er noko nedlatande med denne totale mangelen på nyansar, billege poeng som skal gå rett heim utan motstand. I ei verd full av Idol og The Voice passar det jo særs godt å bruka dette med song som raud tråd. Og tenk, dottera til døve folk kan synga! Synd at foreldra ikkje kan høyra henne, faktisk så synd at eg må gråta ein skvett. Skulle nesten tru det heile var tilsikta.
Knappane
Eg kan nærast sjå for meg filmskapar Sian Heder og teamet gå gjennom manuset hennar og planlegga kva som skal til for å røra publikum. Bruken av Joni Mitchells klassikar «Both sides now» er på grensa til kynisk. Den karikerte musikklæraren spør Ruby kva ho føøøøler når ho syng, og det eg føler, er at eg ikkje forstår kvifor akkurat ho skil seg sånn ut, med den ganske ordinære stemma si.
Men la ikkje mi himling med auga og mine armar i kryss hindra deg dersom du har lyst på ein eindimensjonal, rørande film, like effektiv som ein forsikringsreklame og med omtrent like klar bodskap.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Wako er Kjetil Mulelid, Simon Olderskog Albertsen, Bárdur Reinert Poulsen og Martin Myhre Olsen.
Foto: Eirik Havnes
Sprudlande samspel
Wako serverer ei heilakustisk jazzplate.
Sitrusmarinert kamskjel med estragon, lime og olivenolje.
Alle foto: Dagfinn Nordbø
«Måltidet skreid fram under både lågmælte og høglydte sukk og stønn.»
Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.
Foto: Eng Chin An / FIDE
Sjakken lever vidare som eit kuriosum og freak-show, noko som passar meg ganske bra i denne spalta, skriv Atle Grønn.
Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.
Foto: Ymer Media
At eg tek til tårene, betyr ikkje at eg elskar We Live in Time.
Ein demonstrant med gassmaske protesterer i Tblisi 2. desember mot at den nye regjeringa vil leggja vekk EU-søknaden.
Foto: Irakli Gedenidze / Reuters / NTB