JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

K for komedie?

Eg ler lite av K-town og saknar satiren eg anar ligg i botnen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Gordon (Jakob Berg) driv sexbutikk i Kristiansand saman med bestekameraten Roger (Alexander de Senger).

Gordon (Jakob Berg) driv sexbutikk i Kristiansand saman med bestekameraten Roger (Alexander de Senger).

Foto: AS Fidalgo / Landmark Film

Gordon (Jakob Berg) driv sexbutikk i Kristiansand saman med bestekameraten Roger (Alexander de Senger).

Gordon (Jakob Berg) driv sexbutikk i Kristiansand saman med bestekameraten Roger (Alexander de Senger).

Foto: AS Fidalgo / Landmark Film

2394
20230908
2394
20230908

Komedie

Regi: Kristian Landmark

K-town

Med: Jakob Berg, Alexander de Senger, Pernille Haaland
Kinofilm

Gordon (Berg) driv sexbutikk med bestekompisen Roger (de Senger) i Kristiansand, rett overfor kyrkja der familien går, berre for å irritera dei. Forretninga går sånn passe, heilt til Lola (Haaland) kjem inn frå gata og frå fortida og klaskar eit pengekrav og ein arv i disken så dildoane ristar.

Kvifor?

Til mi gledelege overrasking har det på under to veker kome to komediar på kino som begge ser ut til å villa harselera med sørlandshovudstaden, eller K-town, som filmskaparen her kan henda vil at folk skal byrja omtala Kristiansand som. Når det er sagt, det er berre sist vekes Perleporten som strengt talt gjer narr av byen eller kritiserer noko djupare sett.

I K-town får me eit bakteppe av bibelcamp og snerpete pinsevener, men utover dette er det komedie filmen vil vera, på eigne bein og i kraft av manus og framføring. Prøver filmen for hardt, eller prøver han ikkje i det heile? Eg er faktisk usikker. Handlinga er så rett fram fortalt, utan oppbygging, berre «bank, bank», «du har ein son, han er daud, her er ein arv», «snakkast». Filmen framstår i beste fall som ei slags lakonisk nittitalskomedie, men ikkje ein av dei me framleis snakkar om, og som har tolt tidas tann.   

Dildon’t

Både manusforfattar Arne Vilhelm Tellefsen og regissør og produsent Kristian Landmark er barn av K-town, dei kjenner nok godt miljøet og har brukt av lokale krefter, som våpenforhandlarkarakteren og eit par andre artige skruer. Det er ikkje godt å vita kvifor dei har hanka inn Pernille Haaland i rolla som Lola, men ho overtyder få om at ho er amerikansk.

Ho har heller ikkje fått mykje å spela på manusmessig, anna enn å seia fucking ditt og fucking datt, som om det er ved å bruka f-ordet at du framstår som amerikansk. Eller kanskje det skal vera morosamt? På same måte som dildoar og andre kjønnsorganetterlikningar til ulike bruksmål skal vera morosamt, då, sikkert – eit penistalglys til romantisk middag, nei og nei!

Det er godt mogleg at kristiansandarar har sin heilt eigen humor, og at han ikkje er ymta på vestlendingar. Dette er ein snill måte å oppsummera kva eg synest om komedien, om nokon lurte.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Komedie

Regi: Kristian Landmark

K-town

Med: Jakob Berg, Alexander de Senger, Pernille Haaland
Kinofilm

Gordon (Berg) driv sexbutikk med bestekompisen Roger (de Senger) i Kristiansand, rett overfor kyrkja der familien går, berre for å irritera dei. Forretninga går sånn passe, heilt til Lola (Haaland) kjem inn frå gata og frå fortida og klaskar eit pengekrav og ein arv i disken så dildoane ristar.

Kvifor?

Til mi gledelege overrasking har det på under to veker kome to komediar på kino som begge ser ut til å villa harselera med sørlandshovudstaden, eller K-town, som filmskaparen her kan henda vil at folk skal byrja omtala Kristiansand som. Når det er sagt, det er berre sist vekes Perleporten som strengt talt gjer narr av byen eller kritiserer noko djupare sett.

I K-town får me eit bakteppe av bibelcamp og snerpete pinsevener, men utover dette er det komedie filmen vil vera, på eigne bein og i kraft av manus og framføring. Prøver filmen for hardt, eller prøver han ikkje i det heile? Eg er faktisk usikker. Handlinga er så rett fram fortalt, utan oppbygging, berre «bank, bank», «du har ein son, han er daud, her er ein arv», «snakkast». Filmen framstår i beste fall som ei slags lakonisk nittitalskomedie, men ikkje ein av dei me framleis snakkar om, og som har tolt tidas tann.   

Dildon’t

Både manusforfattar Arne Vilhelm Tellefsen og regissør og produsent Kristian Landmark er barn av K-town, dei kjenner nok godt miljøet og har brukt av lokale krefter, som våpenforhandlarkarakteren og eit par andre artige skruer. Det er ikkje godt å vita kvifor dei har hanka inn Pernille Haaland i rolla som Lola, men ho overtyder få om at ho er amerikansk.

Ho har heller ikkje fått mykje å spela på manusmessig, anna enn å seia fucking ditt og fucking datt, som om det er ved å bruka f-ordet at du framstår som amerikansk. Eller kanskje det skal vera morosamt? På same måte som dildoar og andre kjønnsorganetterlikningar til ulike bruksmål skal vera morosamt, då, sikkert – eit penistalglys til romantisk middag, nei og nei!

Det er godt mogleg at kristiansandarar har sin heilt eigen humor, og at han ikkje er ymta på vestlendingar. Dette er ein snill måte å oppsummera kva eg synest om komedien, om nokon lurte.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis