JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Inga kjære mor

Eg kan jo tilrå ein totalt bananas tre timar lang film, men gjer eg det?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som den angstfylte Beau som mistar mor si i ei ulukke.

Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som den angstfylte Beau som mistar mor si i ei ulukke.

Foto: Takashi Seida / A24

Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som den angstfylte Beau som mistar mor si i ei ulukke.

Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som den angstfylte Beau som mistar mor si i ei ulukke.

Foto: Takashi Seida / A24

2860
20230428
2860
20230428

Skrekk, komedie

Regi: Ari Aster

Beau Is Afraid

Med: Joaquin Phoenix, Amy Ryan, Nathan Lane, Patti LuPone

Angstfylte Beau (Phoenix) bur i eit slags dystopisk helvete av ein by, der han knaskar tablettar og gjer sitt beste for å skilja røynd frå mareritt. På veg heim til mor (LuPone) vert han fråstolen nyklar og bagasje, og han rekk ikkje flyet.

Då han prøver finna ein måte å koma seg vekk frå helvetet som rasar rundt han på, rasar ei lysekrone rett i hovudet på mora og drep ho momentant. Reisa heim til gravferda blir berre fortsetjinga på galskapen.

Psykisk bikkje

Joaquin Phoenix kan utrangla til fingerspissane. Han nærast luktar gjennom lerretet, av uvaska, medisinert middelaldrande mann. Auga speglar djup fortviling, og det har dei god grunn til. Eit heilt liv har han levd under tommelen til mora, ho er både livlina hans og loddet som dreg han under. Far har aldri vore med i biletet – han døydde før Beau vart fødd, ei hending mor aldri sluttar å minna han på – ein lagnad Beau kjem til å dela, at han skal døy tidleg viss han ikkje er forsiktig – særleg med damer.

Om du vil ha eit godt eksempel på manipulerande mødrer i kategorien «regelrett psychobitch», så er du komen til rett film. Familien som tek han inn i fyrste del av filmen, har psychobitcher i alle aldrar og kjønn – det er også her eg fyrst får ei kjensle av at Beau Is Afraid er ein slags The Truman Show (1998) på syre – filmen der Jim Carrey går rundt i det han trur er røynda, men via film og TV følgjer alle med på han og kva som skjer, utan at han er klar over det. Kva er iscenesett, kva er ekte?

The Aster Show

Lydsporet burde vera metalltung musikk, i staden dukkar det opp fjonlette poplåtar, som gliper i eit bekmørkt rom. Eg har lyst til å lada filmen med symbolikk, men det er ikkje lett å seia om det er spark til legemiddelindustrien eller fæle mødrer, eller om regissør Ari Aster berre har fått uavgrensa budsjett og rett og slett har gått bananas.

Særleg mot slutten får eg kjensla av at han må ha sett og elska Pink Floyd-filmen The Wall (1982). På same måte som begge skrur seg rundt surrealistiske scenario så ein knapt klarar henga med, klarar ein liksom ikkje sjå vekk heller.

Eg får vel rett og slett tilrå Beau Is Afraid, då, men du går på eige ansvar! Det er tre timar av livet ditt du aldri får igjen, men på den andre sida vil du føla at resten av dette livet ditt er magisk samanlikna med Beaus.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast film­meldar i Dag og Tid.

Avsnittet som hadde mellomtittelen «Vald og seks», er teke ut av meldinga, sidan det var basert på ein feil. Medietilsynet sette 15 års aldersgrense på Beau Is Afraid, ikkje seks år som vi kom i skade for å skrive. Meldinga er oppdatert fredag 28. april kl. 11.37.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Skrekk, komedie

Regi: Ari Aster

Beau Is Afraid

Med: Joaquin Phoenix, Amy Ryan, Nathan Lane, Patti LuPone

Angstfylte Beau (Phoenix) bur i eit slags dystopisk helvete av ein by, der han knaskar tablettar og gjer sitt beste for å skilja røynd frå mareritt. På veg heim til mor (LuPone) vert han fråstolen nyklar og bagasje, og han rekk ikkje flyet.

Då han prøver finna ein måte å koma seg vekk frå helvetet som rasar rundt han på, rasar ei lysekrone rett i hovudet på mora og drep ho momentant. Reisa heim til gravferda blir berre fortsetjinga på galskapen.

Psykisk bikkje

Joaquin Phoenix kan utrangla til fingerspissane. Han nærast luktar gjennom lerretet, av uvaska, medisinert middelaldrande mann. Auga speglar djup fortviling, og det har dei god grunn til. Eit heilt liv har han levd under tommelen til mora, ho er både livlina hans og loddet som dreg han under. Far har aldri vore med i biletet – han døydde før Beau vart fødd, ei hending mor aldri sluttar å minna han på – ein lagnad Beau kjem til å dela, at han skal døy tidleg viss han ikkje er forsiktig – særleg med damer.

Om du vil ha eit godt eksempel på manipulerande mødrer i kategorien «regelrett psychobitch», så er du komen til rett film. Familien som tek han inn i fyrste del av filmen, har psychobitcher i alle aldrar og kjønn – det er også her eg fyrst får ei kjensle av at Beau Is Afraid er ein slags The Truman Show (1998) på syre – filmen der Jim Carrey går rundt i det han trur er røynda, men via film og TV følgjer alle med på han og kva som skjer, utan at han er klar over det. Kva er iscenesett, kva er ekte?

The Aster Show

Lydsporet burde vera metalltung musikk, i staden dukkar det opp fjonlette poplåtar, som gliper i eit bekmørkt rom. Eg har lyst til å lada filmen med symbolikk, men det er ikkje lett å seia om det er spark til legemiddelindustrien eller fæle mødrer, eller om regissør Ari Aster berre har fått uavgrensa budsjett og rett og slett har gått bananas.

Særleg mot slutten får eg kjensla av at han må ha sett og elska Pink Floyd-filmen The Wall (1982). På same måte som begge skrur seg rundt surrealistiske scenario så ein knapt klarar henga med, klarar ein liksom ikkje sjå vekk heller.

Eg får vel rett og slett tilrå Beau Is Afraid, då, men du går på eige ansvar! Det er tre timar av livet ditt du aldri får igjen, men på den andre sida vil du føla at resten av dette livet ditt er magisk samanlikna med Beaus.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast film­meldar i Dag og Tid.

Avsnittet som hadde mellomtittelen «Vald og seks», er teke ut av meldinga, sidan det var basert på ein feil. Medietilsynet sette 15 års aldersgrense på Beau Is Afraid, ikkje seks år som vi kom i skade for å skrive. Meldinga er oppdatert fredag 28. april kl. 11.37.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Foto: Taiwan Military News Agency / Taiwan's Defense Ministry / AP / NTB

UtanriksSamfunn

Starten på ein storkrig?

For tida bur eg i eit fredeleg, demokratisk og velståande land, som risikerer å utløysa den neste storkrigen i verda.

HalvorEifring
Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Foto: Taiwan Military News Agency / Taiwan's Defense Ministry / AP / NTB

UtanriksSamfunn

Starten på ein storkrig?

For tida bur eg i eit fredeleg, demokratisk og velståande land, som risikerer å utløysa den neste storkrigen i verda.

HalvorEifring
Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis