JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Fyllefest på FAU

Fedre & mødre er satire som gjer det lett å le når ein helst burde grina.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Piv og Ulrik prøver å bli ein del av foreldregruppa i den nye klassa til dottera.

Piv og Ulrik prøver å bli ein del av foreldregruppa i den nye klassa til dottera.

Foto: Nordisk

Piv og Ulrik prøver å bli ein del av foreldregruppa i den nye klassa til dottera.

Piv og Ulrik prøver å bli ein del av foreldregruppa i den nye klassa til dottera.

Foto: Nordisk

2609
20230623
2609
20230623

Komedie

Regi: Paprika Steen

Fedre & mødre

Med: Jacob Lohmann, Katrine Greis-Rosenthal, Amanda Collin, Carsten Bjørnlund
Kinofilm

Ekteparet Ulrik (Lohmann) og Piv (Greis-Rosenthal) lukkast endeleg med å få dottera inn på den prestisjetunge privatbarneskulen. Eitt av krava for å få plass er eigeninnsats frå foreldra – klassefestar, foreldremøte, hytteturar og kakebaking i lange banar. Og alt skal gjerast i fellesskap med dei andre foreldra på skulen og med velsigning av den allmektige rektoren.

Skrekkeleg

Eg skriv at det er komedie, men Fedre & mødre er eigentleg ein skrekkfilm. Fy flate for ein gjeng fæle folk! Eller er det berre slik foreldre flest er? Det anar meg at regissør Paprika Steen har observert eitt og hitt frå det verkelege livet, og det er ikkje pent.

Det er ein ekkelt sjølvtilfreds og egosentrisk gjeng som møter Ulrik og Piv. Som om dei er noko betre sjølve! Ingen slepp unna kritikk her, utanom ungane, som faktisk ikkje kan skuldast for å ha oppdrege foreldra sine til å bli sånne bortskjemde forvaksne skitungar.

Sjølv om mantraet er fellesskap, er det innlysande at alle er seg sjølv nærast, for ikkje å seia kloss nær sin eigen navle. Her er så mange variantar av «fæl» at det nesten bikkar over, og det er jo då du får komedie, heldigvis.

Myrsnipesyndromet

Filmskaparen er glad i slike gruppedrama. Den førre filmen hennar, Den tiden på året (2018), er ein klassisk julefilm med storfamilien som barkar saman på verste vis. Det er noko utprega dansk over ein del, eller iallfall såpass unorsk at eg automatisk overfører det til vår meir liberale nabo i sør – dei drikk med begge hender, og ungane reagerer ikkje verre på det enn at eg lurar på om dette er vanleg kutyme.

Sidan eg landar på at det må vera overdrive for komisk effekt, så blir det altså mindre morosamt... Så ujamn komedie må eg slå fast at det er, men ikkje dermed lite underhaldande. Og så er det ein herleg, mørk moral til slutt, eit høgt heiarop til alle lærarar som orkar å stå i det, og ei djup forståing for dei som ikkje gjer det.

Norske foreldre med ungar i skulen treng ikkje lena seg for mykje på den påpeika danske forskjellen. Eg tippar det er plenty parallellar om ein berre er villig til å innsjå det. Akkurat det er det nok ein del som ikkje gjer, også etter å ha sett Fedre & mødre. Faren er vel at ein ler som om det berre handlar om alle andre enn ein sjølv, men regissør Steen skal ha for forsøket.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, program­skapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Komedie

Regi: Paprika Steen

Fedre & mødre

Med: Jacob Lohmann, Katrine Greis-Rosenthal, Amanda Collin, Carsten Bjørnlund
Kinofilm

Ekteparet Ulrik (Lohmann) og Piv (Greis-Rosenthal) lukkast endeleg med å få dottera inn på den prestisjetunge privatbarneskulen. Eitt av krava for å få plass er eigeninnsats frå foreldra – klassefestar, foreldremøte, hytteturar og kakebaking i lange banar. Og alt skal gjerast i fellesskap med dei andre foreldra på skulen og med velsigning av den allmektige rektoren.

Skrekkeleg

Eg skriv at det er komedie, men Fedre & mødre er eigentleg ein skrekkfilm. Fy flate for ein gjeng fæle folk! Eller er det berre slik foreldre flest er? Det anar meg at regissør Paprika Steen har observert eitt og hitt frå det verkelege livet, og det er ikkje pent.

Det er ein ekkelt sjølvtilfreds og egosentrisk gjeng som møter Ulrik og Piv. Som om dei er noko betre sjølve! Ingen slepp unna kritikk her, utanom ungane, som faktisk ikkje kan skuldast for å ha oppdrege foreldra sine til å bli sånne bortskjemde forvaksne skitungar.

Sjølv om mantraet er fellesskap, er det innlysande at alle er seg sjølv nærast, for ikkje å seia kloss nær sin eigen navle. Her er så mange variantar av «fæl» at det nesten bikkar over, og det er jo då du får komedie, heldigvis.

Myrsnipesyndromet

Filmskaparen er glad i slike gruppedrama. Den førre filmen hennar, Den tiden på året (2018), er ein klassisk julefilm med storfamilien som barkar saman på verste vis. Det er noko utprega dansk over ein del, eller iallfall såpass unorsk at eg automatisk overfører det til vår meir liberale nabo i sør – dei drikk med begge hender, og ungane reagerer ikkje verre på det enn at eg lurar på om dette er vanleg kutyme.

Sidan eg landar på at det må vera overdrive for komisk effekt, så blir det altså mindre morosamt... Så ujamn komedie må eg slå fast at det er, men ikkje dermed lite underhaldande. Og så er det ein herleg, mørk moral til slutt, eit høgt heiarop til alle lærarar som orkar å stå i det, og ei djup forståing for dei som ikkje gjer det.

Norske foreldre med ungar i skulen treng ikkje lena seg for mykje på den påpeika danske forskjellen. Eg tippar det er plenty parallellar om ein berre er villig til å innsjå det. Akkurat det er det nok ein del som ikkje gjer, også etter å ha sett Fedre & mødre. Faren er vel at ein ler som om det berre handlar om alle andre enn ein sjølv, men regissør Steen skal ha for forsøket.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, program­skapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.

Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.

Foto: Vegard Giskehaug

Meldingar
HeleneGuåker

Der mørkeret bur

Eskil Skjeldal er ikkje redd for å gå dit det gjer mest vondt.

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
RichardAubrey White

Tendensiøs statistikk om senfølger

Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis